Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PEPČA & JÁRA 5. kapitola

20. 07. 2020
0
0
140
Autor
ludvik.toman

PEPČA & JÁRA

5. kapitola

 

 

[ Jeví se, a to nejenom kvůli v předchozí kapitole náhle nekončené větě, původně zapsané docela dole na původní stránce - 5 - , že z pořadí původního estébáckého strojopisu zmizel kromě stránky - 4 - i list označen nahoře jako - 6 - .

Čímž nastal, popřípadě vznikl, nebo jakoby byl vlepen, do původní souslednosti druhý rozsáhlý blank.

O kterém už naprosto vůbec nevíme, co obsahoval, a sotva bychom svedli prostřednictvím jakékoli rekonstrukce jeho původní stav či obsah uhádnout. ]

 

                                                                      - 7 -

5.   BRABENEC Jan,                bývalý čs. občan, v současné době žije trvale ve Vídni, Neubagasse                                                       79, Spitelbergstrasse 7 je jeho ateliér, kde se zabývá uměleckou                                                               činností. Je činný v krajanském spolku. Udržuje styky na čs. umělce v                                                     ČSSR.

      KRYL Karel,                        čs. emigrant z roku 1969, v současné době redaktor Radia SE  v                                                              Mnichově, kde rovněž bydlí na adrese – MŰNCHEN 8-80,                                                                        Preisingstrasse 29.

     MOUDRÝ Karel,                  blíže nustanoven, bývalý čs. občan, žije v Mnichově je zaměstnán v                                                          Radiu SE jako technik.

     KOHOUT Pavel,                  bývalý čs. občan, představitel čs. opozice v zahraničí, bytem Vídeň,                                                          blíže nustanoven.

     BŘEZINA Aleš,                     redaktor “Hlasu Ameriky“, bývalý čs. občan, bytem Toronto, USA blíže                                                    neustanoven.

6.  Jedná se o poznatky ověřené TS MIREK. TS byl poprvé v zahraničí, pro něj v neznámém prostředí.       Byl úkolován z obranného hlediska.

                                                                             kpt. Liberda J.

 

[ Jiný by za takovéhoto stavu nepřítomnosti celou dávnou příhodu ukončil, zatímco mi se taková absence jeví víceméně ideálně výnosným scenáristickým začátkem.

Ba, dokonce, ještě předtím instrumentální pobídkou jiným, aby se pokusili obstarat a nahradit ono doposud chybějící čímsi jiným z veřejně dostupných zdrojů – a postupně tak umazávat dosavadní černé blanky týkající se dotyčné 30 roků dávné vídeňské exkurze dvou agentů StB.

Proto ponoukám možnost případných dotazů v badatelně Archivu bezpečnostních sborů nalézajícího se v budově nedaleko zádě lodi majestátu Národního divadla, kde doposud chybějící může být objeveno například ve složce druhého z agentů, tedy TS Mirka – v níž určitě bylo, a je.

 

Aniž jsem se kdy zajímal, proto jen pouze předpokládám, že další (byť jen dílčí) související zmínky by mohly být obsaženy ve vzpomínkové literatuře disidentů a emigrantů, když záležitost byla hned tehdy (na samém začátku doby polustrační) hodně propírána v prostředí obou těchto protirežimních skupin.

Přičemž pro účel nahražení dosavadních blanků postačí jen pouze kohokoli upozornění na takovéto, ale i jiné, případné prameny. ]

 

 

 

.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru