Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

řečí křížal

21. 07. 2020
16
12
1222
Autor
cvrcka
 
 
Lidi teď málo věděj, jak jsem viděl.
A viděl vůbec, když mi bylo dřív?
Pozměnit rastr, nechtít silou vliv
 - jak zlomit skřípot v čerstvý bílý křídě -
 
 v tejdnech, kdy hruď se proměnila na past,
mi bylo. Prachem živil jsem svý sny,
zádama k větru, břicha bezedný,
než málo jako vše jsem začal chápat.
 
 

12 názorů

cvrcka
01. 08. 2020
Dát tip

Radovane, vážím si zamyšlené  zpětné  vazby. Díky za chvíli, kterou jsi tu byl.


přijde mi velice kvalitní druhý verš

prvopohledová (druho už ne) rozháranost, neotželá zalomení ... mě bavila

Téměř do konce prvního čtení mě napadala otázka, kterou jsem chtěl položit - a opravdu jde o vázaný verš? Pak  už ne.


cvrcka
23. 07. 2020
Dát tip Silene

Tvé úvahy jsou mi sympatické. :) 

Díky za rozvedení i za odkaz, dává to smysl.


Silene
23. 07. 2020
Dát tip lawenderr, cvrcka

A tak ti nevím, jestli dneska vůbec dokážu něco doříct, ale zkusím aspoň nakousnout křížalu.

Jednak přesně takto po hospodyňsku, jednak že je ta svraštělá dehydratovaná podoba někdejší svěžesti plná energie. I když se nad ní někteří potenciální strávníci šklíbí.

Můžou nebo nemůžou to o sobě dost dobře vědět, když je už odtrženým zpracovaným produktem a ne s rodičovským organismem spojeným plodem, jestli ji nikdo nezakousne?

Bejt křížala kuklou... 

 

Zmínka o překladu a spodobě byla asi tradičně nepodstatná, tu ber jen tak okurkově. (Asi všechno tak ber, přesněji.) O konkrétní metrum toliko nejde, verzí překladů měla plodně, k tomu povrchově přeběhla hlavou ta ženská mentální práce právě s mužským lyrickým subjektem :), no a množstevní poměry mála a všeho, dříve a poté.

Pro pohodlí a bez prověrek zde přikládám odkaz, který snad ještě pár dní půjde...

http://sherin.blog.cz/1010/francois-villon-ctyrversi


cvrcka
23. 07. 2020
Dát tip

Dales - sympatie těší :)

Silene - Loukotkova má podobné metrum? :) 

Krizaly jsou analogie textu "odhlednu-li ..." kde si lyrický subjekt myslel, ze některý stavy potkavaj jen těla žen ;)

Jinak popravdě nevím, co těmi konzervami myslíš. Jako ze je to chytrý způsob jak uchovat ovoce pozivatelne?

Law - kéž by to stačilo...jednou.. jako motejlum .

 

Lastgasp - :) hihi rozhodneee ! Diky ;)

 


lastgasp
23. 07. 2020
Dát tip hanaka

Jak nebýt hluchý a poslouchat jabka suchý, čti cvrcka básně a bude ti krásně. Je to složitě krásné. Bezva.


Silene
22. 07. 2020
Dát tip

(to mám z nihilismu, mrk)


Silene
22. 07. 2020
Dát tip lawenderr

nice nihght work, law


lawenderr
22. 07. 2020
Dát tip Silene

a z kukly motýl! :) - to to bolelo ... a ještě bude, míň


Silene
22. 07. 2020
Dát tip

Buď jak buď, uvědomovaný proces adaptace k vlastnímu zániku (různě vzdálenému) se asi nikomu nedýchá lehounko. S otázkami hranic pokory a rezignace. Někdy je na křivce ataka, standardně se plouží průběh kolem horizontální osy. 

Ti tak píši, abys měla nějaké ozvy zde. Ale se sejdou.

Technicky mě bavila. Nevím proč, přeběhl mi hlavou i Loukotkové překlad Villona. Teda vím proč. Samozřejmě.

Každopádně křížala je chytrá konzerva, chtěla říci i to?


Dales
21. 07. 2020
Dát tip

Sympaticky lehce s citem agramaticky. *. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru