Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji štěpkovač a reklamní letáky

24. 07. 2020
20
31
1319

 

,,Už na tebe čekáme," vítá mne babička a z kuchyně haleká i bratr Jiřík. Koupil pár kilo jahod, aby babička nezlenivěla a vyrábějí marmeládu. Je pravda, že takovou jako babi, nikdo jiný neumí.

,,To je od vás hezké, co mám dělat?" Poznámku si neodpustím, ale docela klidně se usadím tak, abych na ty dva chrobáky dobře viděla. Miluji práci, ráda ji pozoruji.

,,Abych byla užitečná, ohřeji nám oběd," usoudila jsem, když dodělali poslední sklenici. Vyhnala jsem je pryč a vše jahodově ulepené umyla.  Pak mohlo dojít i na jídlo.

,,Pojď se posadit na naši novou lavičku," vylákal mne brácha ven a nastínil odpolední program.

Můj oblíbený štěpkovač už číhal za hromadou větví. Budiž, když s ním nejsem sama, nic mi neudělá.

,,Nepamatuješ si, jak se to uvede do chodu?" 

,,Ne, ale posledně to bylo to samé."

,,Ale co to bylo?"

Nakonec to byla pojistka na šuplíku na drť. 

A jedéééém!!!!!

Ve vzácné shodě krmíme mlsný stroj, který hned tak každou větev nechce. Prastará hromada větví ubývá a při dělbě práce je to za chvíli i vidět.

,,Ale děti! Kdybyste si raději sem dali špalek a vzali si sekerky. To by vám to šlo daleko rychleji."

Babička se zřejmě po obědě dorůžova vyspala a musíme se připravit na celou řadu dobře míněných rad.

,,To já si sem dám špalek a pěkně ty větvičky osekám, aby byly správně dlouhé!" Tím myslí populárních 47 cm. Pak bychom to mohli srovnat do plesnivých krabic od banánů a schovat do kolny. 

,,A ty silné se pak musí nařezat pilkou." Na té zpuchřelé koze, která drží na čestné slovo.

Brácha se šklebí a já si musím jít nutně vyprat kalhoty. Škrábla jsem se o spodek drtiče a nehodlám si zničit hodobóžové tepláky.

,,Musíš to vyprat ve studené vodě!!!!!" Jen lituji, že mi není patnáct, abych tu radu uvítala.

,,A pověs si to na zahradu!!!!" Že mě to nanapadlo! Venku padají vrány vedrem a já bych to zřejmě pověsila do sklepa.

Zadumaně stojím v síni a přemýšlím, co by babička dělala, kdyby nebyly reklamní letáky.

Někdo si dá pod stojánek na boty plastový dekl, na lednici dečku nebo ubrus, na parapet kytičku, mezi špaletová okna třeba kousek měkké podložky, na stará nefunkční kamna překližku, do přihrádek úklidový papír...........ale babička všude vkusně umístí reklamní letáky z Penny,

Dokud byly ty velké z Lídlu, bylo to jednodušší. Teď je jich třeba o hodně víc.

Raději pojedu ke kamarádce, má o hodně větší chalupu a nikde žádné letáky. Možná bych jí nějaké mohla cestou nabrat  v okolních marketech. Má narozeniny, třeba by měla radost. Nebo taky ne.

Každý má holt trochu jiný vkus.

 


31 názorů

Ono je to vlastně obojí, ale to nic nemění na tom, že se ho trochu bojím. :-)


Petr333
24. 03. 2021
Dát tip

Dobře jsem se pobavil. A navíc už vím jak zítra vybalit, zapnout a obsluhovat štěpkovač. A nebo je to drtič?


To já si, Philogyny, babičku užívám. Je v dobré formě. :-)))


Jo, Arwen, myslím, že máš pravdu.


Philogyny
27. 07. 2020
Dát tip

Jo, ty babičky...a jak je po nich někdy smutno.  :) 


Nejvíce mě pobavilo "Venku padají vrány vedrem a já bych to zřejmě pověsila do sklepa." :-))

Práci také miluji, celé hodiny se na ni vydržím dívat ;-)

Opakovaná činnost autisty uklidňuje a protože každý z nás má v sobě menšího či většího autistu, tak ten setrvačník chápu.


Jasně, Lído, dnes mi referovala, kolik toho naštípala sekyrkou na špalku. Kam se na ní hrabeme, dodala. A má pořád všechny prsty!!!!


Nudíte se? Kupte si naši babičku!!!! Medvídka mývala má skoro každý, že Aleši?


To nám, Ireno, nehrozí. Vařila jen pro dva. Hurá!


Alegna
25. 07. 2020
Dát tip

:-) ráda jsem si přečetla, že babička je stále ve formě***


Ještě že tu babičku máte... vždyť byste se nudili...:o)


....:-))))) přesný zásad.......


Kočkodan
25. 07. 2020
Dát tip

Blackie:

 

Číst si při akci v kadibudce o výrobcích v akci... že ses na to, Ivi, nevy...


Gora
24. 07. 2020
Dát tip

Babi jede na setrvačník... to mužovo mamka, bylo jich doma 12 /10 dětí a 2 dospělí/ i ve zralém věku, když si jen pro sebe vařila, tak v desetilitrových hrncích...jak byla zvyklá.


bavím...bavím......To je dílo...:-):-):-)...Evži.....já se tolik těším na každé další příhodky.....(*-*)..(*-*)..(*-*)..(*-*)


To se nedivím, že se bavíš, když nemusíš. Jenže u nás se topí plynem a babi to dělá ze setrvačnosti. To je dílo!


Hlavně, když je veselo, Renato.


mě práce fascinuje....dokážu se na ni koukat celé hodiny.....letáky jsou dobré v kadibudce na stěny....když je tam člověk dýl....alespoň se nenudí......Evži tos mi připomněla ...jak jsme museli svazovat ostříhané větve do otépeček a zakracovat na stejnou délku.....v zimě se s nima pak topilo.....jsem ráda, že to je už dávno....dávno za mnou.......už nikdy více.......pobavila jsem se....*/****


bixley
24. 07. 2020
Dát tip

Ještě že nemusím štěpkovat. Připomíná mi to větu jednoho Slováka z nedávné doby: "Máte to ťažký život."


A to je na tom hezké.


tiež to tak vidím, dokonca aj naši bratia Jiřík a Julino sú ako vlastní bratia:)


Děkuji ti, Gábi, myslím, že jsme na tom podobně.


Luboši, to bych tu asi nebyla. :-)))


Když já to dělám tak ráda, Irenko. -)))


Jasně, lawenderr, nic nepotěší, jako neštěstí jiného. :-)))


páči sa  mi tvoja ľahká irónia a nadhľad, teším sa na ďalšie - Miluji...*


Evženie Brambůrková
24. 07. 2020
Dát tip blacksabbath

Asi máte doma pěkné tapety, Čudlo. Ale netušíš, o co přicházíš.


Kočkodan
24. 07. 2020
Dát tip

Při babiččině slabosti pro letáky je asi dobře, že se nenarodila dřív a za okupace neměla vlastní byt, který by si jimi vyzdobila.


Gora
24. 07. 2020
Dát tip

Evži, opět pěkný příspěvek, který potěší /nejvíc toho, kdo nemusí štěpkovat:-)/...


lawenderr
24. 07. 2020
Dát tip

:) jsem rády, když to má někdo ještě o trochu horší než já ... ty veselé chvilky :))


Čudla
24. 07. 2020
Dát tip

Já letáky ze supermarketů raději okamžitě vyhazuji /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru