Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jsem Nikdo a tak můžu žvanit

28. 07. 2020
21
11
620
Autor
trojort

    Pořád jsou tady ti, co si hrají na černokněžníky.
    Někteří nosí i tu černou špičatou čepici s hvězdami.
    (Tu s čerty měl Mistr Jan Hus.)
    Člověk strašně rád nahání strach druhému člověku.
    Musí přece nějak zahnat svůj vlastní strach.
    Možná kdyby se lidé tolik nebáli jeden druhého...
    Ale co já vím?
    Hlavně mi neříkej, že se dáš na víru!
    Přijde mi to jako jedna z nejabsurdnějších vět co znám.

    JAK ČASTO DĚLÁTE TO, CO SKUTEČNĚ CHCETE?
    Kdo nic nedělá, tak nic nezkazí?
    Zdá se, že nikdo tak úplně nemůže uniknout okolnosti, že se stane parodií sama sebe.

    Stále se snažíme najít smlouvu s Bohem.
    Můžeme tomu říkat třeba kvantová mechanika, ale je to jen hledání onoho dokumentu.
    Je jedno jestli si říkáme křesťané, ateisté, pragmatici, racionalisté, kreacionisté, religionisté...etc.
    Pořád jde o tu smlouvu.
    Jen nevím jestli se chceme dozvědět oč skutečně jde, anebo se z ní jen vyvázat.
    Někdy to vypadá jako když chceme Bohu pochcat záda.

PS.
    Kolega doktor M. se začíná smiřovat s okolností, že mu nakukuje do života senilita.
    Říká jak je báječné, že co chvíli něco zapomene a jak je díky tomu pořád překvapován.
    „Já totiž ani nevím, že nic nevím,“ říká a tak posouvá filosofii zase o krůček dál.


11 názorů

trojort
01. 08. 2020
Dát tip

...díky za četbu a postřehy...


:-):-):-):-).... je báječné, že co chvíli něco zapomene a jak je díky tomu pořád překvapován....v tom se vidím.....*/**********


Danny
30. 07. 2020
Dát tip

Dobrá úvaha, bravo.


bixley
30. 07. 2020
Dát tip

nejvíc, se mi líbí ten konec. řada lidí podle mě neví, že nic neví... :-)


lastgasp
29. 07. 2020
Dát tip blacksabbath, Entropia

Odpočinkový nihilismus. Ve světě kanibalismu nelze hledat něco, co neexistuje. Úvaha o obrazu Boha, který stvořil člověka k obrazu svému. Zkus mu pochcat záda. Smočil si vlastně své vlastní a to je vyšší škola artistiky. Bezva.


lawenderr
28. 07. 2020
Dát tip

někdy mi přijde, že žádná smlouva není, jen odkazy do prázdného cloudu - a to jen kvůli zaměstnanosti. Protože kdyby bylo jasné, že není, co bychom tu potom dělali? :)


Kočkodan
28. 07. 2020
Dát tip blacksabbath

 

„Někdy to vypadá jako když chceme Bohu pochcat záda.“

 

 

 

To je holt ta lidská vyčůranost… ;-) (já bych tam – a asi i někde jinde – čárku udělal)

 


aleš-novák
28. 07. 2020
Dát tip Arwen Leinas

teď koukám, že "vím, že nic nevím" Sokrates asi neřekl...doslova řekl jen tohle:

„Zdá se tedy, že alespoň v této maličkosti jsem moudřejší, protože nejsem toho názoru, že něco vím o věcech, o kterých nic nevím.“

 

a otázka JAK ČASTO DĚLÁTE TO, CO SKUTEČNĚ CHCETE? je taky docela úderná...


aleš-novák
28. 07. 2020
Dát tip Alegna, blacksabbath

nevím, že nic nevím... to si budu pamatovat... kam se hrabe Sokrates...:o)


Filosofka
28. 07. 2020
Dát tip

Moc se mi líbí tvůj neotřelý pohled na svět, nutí mě to hledat nové cesty, boří to ve mě strnulá dogmata o životě, je to povznášející. Hořce-sladké. A to mám ráda


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru