Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kometa

28. 07. 2020
17
15
648
Autor
Darmo-šlap

 

 

Vyhlížím kometu –

ale u nohou mi svítí

světluška.

 

 


15 názorů

CHT
08. 11. 2020
Dát tip

Je fakt, že to ale má svoje Ale, to je fakt.

Nicméně kolik Mistrů si něco takového už dovolilo!!


vesuvanka
19. 09. 2020
Dát tip

Pěkné :-))) TIP


per_zay
22. 08. 2020
Dát tip

hmmm ... T    :-)


Umbratica
14. 08. 2020
Dát tip

Líbí. Tip.


lawenderr
30. 07. 2020
Dát tip

svítí mi nevadí:) bo je na samostatném řádku - navozuje atmosféru, lehce se dotýká i komety ... světluška už je jen dopink:) - ale haiku nerozumím, jen pocitově ...


Darmo-šlap
30. 07. 2020
Dát tip

Děkuju všem za reakci. Nad "ale" se zamyslím. Též nad slovesem "svítí". Co jiného by měla světluška v době hledání komety dělat, že? :-)


lawenderr
29. 07. 2020
Dát tip

docela dobré, ale ale :)


PavelK
29. 07. 2020
Dát tip

Nemám povědomí o teorii haiku, vnímám pouze pocitově. Jako amatérský básník, fotograf se zájmem o zenový Buddhismus a Taoismus. A tady se u mne tipický prožitek u haiku nedostavil.  Možná to je tím, že sloveso hledám příliš naznačuje děj. Je to dlouhý fotografický čas. Nicméně to je velmi povedená miniatura na téma zklamání. Jako "taoista" doporučuji opačný přístup, spokojit se se světluškama, nebudeš zklamán a budeš ohromen, až přiletí kometa.


Hledám kometu-

u nohou mi svítí

roj světlušek. 

. .. i já jsem hledal a dávám tip pro tajemný večer, třeba v rozválené trávě. 


Schwalbe
29. 07. 2020
Dát tip

Líbí se mi...


Andělka1
28. 07. 2020
Dát tip

Bezva.


snake_01
28. 07. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Gora

Darmošlape, vím, jak hodně dbáš na čistotu textu, proto jedno téma do diskuze: je zajímavé, jak nepozorovaně může lyrický subjekt vstoupit do textu. V tomto případě jde o ono ALE. V tu chvíli je z neutrálního vyjádření poměr odporovací a okamžitě vzniká logický rozpor mezi obrazem A (hledání komety) a B (světluška). Rozpor přitom není přirozený, jeho autorem je lyrický subjekt.

 

Já osobně nejsem striktně proti zásahům lyrického subjektu do textu - je to povedené haiku. T.


hezkýýý


Gora
28. 07. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Nápad je to bezvadný... vtipný, aktuální.

Svítí ... sloveso jako by navíc, ale jen můj první náhled:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru