Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úklid

Výběr: Zbora, snake_01, Gora
09. 08. 2020
37
33
2096
Autor
atkij

 

 

úklid skříně -

pod štosem triček

předloňské básně

 

 

 

pod balkónem -

v pavučině se třepotají

lístky muškátů

 

 

 

stmívá se -

na zahradě děda

ušlapává kompost

 

 

 


33 názorů

atkij
24. 01. 2022
Dát tip

díky:)


Alenakar
21. 01. 2022
Dát tip

Tip za první.


atkij
21. 07. 2021
Dát tip

Díky moc, Renato a přeji pěkný den:)


bixley
21. 07. 2021
Dát tip

Moc krásné.


atkij
21. 07. 2021
Dát tip

...nakonec, podstatné zůstává, a to si nosíme v sobě. díky, emanueli:)


atkij
20. 08. 2020
Dát tip

Růža z Moravy, tak nějak:))

Josephine, no pravda, na chvíli jsem znejistěla, jestli mé zažité třepotání je vůbec správně. Díky:)


Haiku je zvláštní útvar básní

co tím chtěl autor říci

se musí vycítit


Haiku je zvláštní útvar básní

co tím chtěl autor říci

se musí vycítit


Josephina
16. 08. 2020
Dát tip

hezká momentka * tady ve středu a severu ... třepetají ....


atkij
11. 08. 2020
Dát tip

Všem vám ze srdce děkuji a bezrouškově objímám;)

 


Můra73
11. 08. 2020
Dát tip

...i pro mě je jedničkou první. :)

 


Danny
11. 08. 2020
Dát tip

nejvíce se mi líbí ta první


 

 

cislo jedna nejlepsi pro mne :)1


Umbratica
11. 08. 2020
Dát tip

Ze všech třech haiku vane krásná, ale velmi smutná nostalgie. Každý ji ale vnímat nemusí, protože není prvoplánová a haiku vlastně mohou fungovat pro méně vnímavého čtenáře i bez této pocitové stránky.  Tip.


atkij
11. 08. 2020
Dát tip

snake_01, velice si vážím Tvého zhodnocení. Děkuji mnohokrát:)


Srneček
10. 08. 2020
Dát tip

Myslím všechny tři.


snake_01
10. 08. 2020
Dát tip Gora, atkij

Mj. dobře uspořádané i v rámci stupňování tématu Pomíjivost/Nostalgie. 

Můj pocit pomíjivosti věcí se postupně prohlubuje - začíná se nalezenými básněmi, pokračuje přes pomíjivost květin (a konec léta) a končí se (podzimem a) naznačenou pomíjivostí lidí.


Kočkodan
10. 08. 2020
Dát tip atkij

 

Mně se Radovanova kostřička ve skříni také moc líbí.

 


atkij
09. 08. 2020
Dát tip

srnečku, které z těch tří (haiku) myslíš? 

Evženie, Dales, děkuju, skoro, jen je tedy z těch převislých, s měnšími okvětními lístky

hvězdičková blacksabbat, díky moc:)

Kočkodánku, Radovane, super variace, kluci.

Radovane, kostřička je úchvatná, ale já se stejně těším a říkám/píšu to již po několikáté, že se moc těším až to haiku jednou opravdu napíšeš. Kostřičkou (nebýt tohoto obsahu) máš opravdu našlápnuto:))

Zbora, děkuji. Potěšilo:)


Dát tip Gora, blacksabbath

úklid skříně

dětská kostřička

loňský vítěz schovky

 

šikmá věž v Pisu

bojuje s gravitací-

z výšek zvracím


Zbora
09. 08. 2020
Dát tip

První je skvělé.


Dát tip blacksabbath

Za mě (chronického pokoušeče haiku, kterému z to vychází senrjú nebo miniatuara) jsou všechny tři mňam a mlask (všimla sis jistě zvukového slova, citoslovce, které užíval i velký Bašó). Mezi námi, trénuji i v komentářích.

 


Kočkodan
09. 08. 2020
Dát tip blacksabbath

Při nabídce „skříně“ jsem prostě nemohl odolat, abych na rýmovou scénu zase nepřivedl tu tak poměrně dost často mými variacemi vláčenou osobu. ;-)

 

V zem úklid tchyně

bude ku štěstí klíček

usmál se slastně

 

Hezky šikmá jsem

a rekord si vzít nedám

i věž má hrdost


můj favorit jsou muškáty.....a ty předloňské básně......a vlastně.....děda také.....*/****


Dales
09. 08. 2020
Dát tip

Vidím ten červený lístek  z klasické staré  pelargónie, co se na podzim, úplně ošmikaná, schovávala do sklepa.


Gora
09. 08. 2020
Dát tip MilanH

Ta pavučina s loňskými lístky muškátu je /podle mne/ taky dobrá, vyjádřila pomíjivost ...


Jako bych to viděla. 


Srneček
09. 08. 2020
Dát tip

Mohu se zeptat, jakou myšlenku jste touto básní chtěla vyjádřit? Jaký je cíl básně?


atkij
09. 08. 2020
Dát tip

Ale chápu asi tu poznámku, i z hlediska ukotvení. Změnila jsem na pod balkónem, ale uvidím, jestli vůbec zůstane:) 


atkij
09. 08. 2020
Dát tip

Děkuji oběma, ano, inspirační zdroj, v jehož blízkosti člověk žije, se nemůže neodrážet ani v mých textech:) Pěkná poznámka. 

Pavučina pod schránkou, (člověk se jde podívat, jestli něco...a ono něco)mi přišla prostě úchvatná. Okvětní lístky - rudé - nemohla jsem se vynadívat. Prostě konec něčeho u něčeho, kde také život končívá. 

Dokonce jsem si i fotila, ale tu jemnost vláken se mi s pozadím plotu nepodařilo zaznamenat. 

 


PavelK
09. 08. 2020
Dát tip

Moc se mi líbí první a poslední. Prostřední jsem ještě neobjevil. Nejde o to ho přečíst, pochopit ale prožít, najít ten mimořádný pocit, který Tě inspiroval.

 

Jednou možná o dědovi vydáš sbírku básní.

:-)


Gora
09. 08. 2020
Dát tip

Jituš, děda je můj favorit! ale vše fajn, jako bych viděla...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru