Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Myslivecké haiku

15. 08. 2020
12
14
837
Autor
PavelK

srna a srnec

za sebou po strništi -

ještě je říje


14 názorů

PavelK
26. 08. 2020
Dát tip

Děkuji všem za komentáře a za tipy.


PavelK
20. 08. 2020
Dát tip

Atkij: Díky za kritiku, moc si jí cením. Nedořečený je čas, který je naznačený sklizeným polem a doznívající srnčí říjí. Vím, že tohle je hodně osobní, každou srnčí říji docela dst  prožívám, už ne s flintou, ale s foťákem


Gogin
20. 08. 2020
Dát tip

může být,. význam se tím lehce pozměnil - pravda 


atkij
20. 08. 2020
Dát tip

Pěkný moment, ale dle mého pojímání třetím veršem příliš dořečený.


PavelK
19. 08. 2020
Dát tip

Gogin: Je to vtipné ale...

Druhá polovina léta má v sobě kousíček nostalgie. Sluníčko už je trochu podzimní, na polích je sklizeno a sem ta se ještě můžou objevit záchvěvy skončené srnčí říje (pro toho kdo o ní ví). Ta nostalgie mi v Tvém pojetí schází.


Gogin
19. 08. 2020
Dát tip

no, od dopoledne jsem to už trochu pozapomněl

ale teď mě (po chvilce) napadlo násedující

"srna a srnec

skotačí po strništi

aby byl říjen"


vesuvanka
18. 08. 2020
Dát tip

Pěkné :-))) *** Zaujalo mě, že už kolem poloviny srpna, jak píšeš v komentáři.


PavelK
18. 08. 2020
Dát tip

Sem s tím nápadem, uvidíme jestli zapadne do pocitu, který jem chtěl vyjádřit.


Gogin
18. 08. 2020
Dát tip

soulas s Umbratikou - možná bych měl nápad jak třetí verš upravit - drobně pozměnit --- ale to jen tak --- jinak v principu dobrý nápad T.


PavelK
17. 08. 2020
Dát tip

Děkuji moc za kritiku, 100% s Tebou souhlasím. Jenže, popisuji velmi krátký časový úsek okolo poloviny srpna. Srnčí říje je v otevřené krajině patrna tím, že srna před srncem naoko utíká, běhají v kruzích. Tohle už bylo jen takové popoběhnutí. Nikdy nezveřejňuji díla hned. Tady bych ale musel čekat na příští rok, aby to bylo autentické, tak jsem udělal vyjimku. Navíc za poslední řádek budu těžko hledat náhradu tak, abych zachoval přirozený slovník (v mém případě bývalého) myslivce. Dalo by se to číst ještě jiným způsobem, jako symbolicky vyjádřený sexuální život za horizentem života. Srpen by symbolizoval věk a strniště (úroda) odrostlé děti, to jsem tam ale záměrně nevložil.

Moc si vážím Tvých kritik a děkuji za tip.


Umbratica
17. 08. 2020
Dát tip atkij

První dva verše moc povedené. Třetí verš "ještě je říje" je obsahově v pořádku, ale nezní moc dobře. Bylo by třeba na něm zapracovat. I tak však tip.


PavelK
16. 08. 2020
Dát tip

Je to výjev, který jsem viděl přes plot ze své zahrady. V polovině srpna je už na hodně polích sklizeno a taky končí srnčí říje. U nás už je většinou po.


pšt....nerušit je.....*/***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru