Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji nezvané hosty

19. 08. 2020
21
35
766

Píši o babičce skoro rok. Je to čím dál tím méně veselé, ale budeme se snažit o hezčí příběhy.

 

 

,,Potřebuju, abys přijela," překvapila mne babička svým požadavkem v sobotu ráno.

,,Chystám se k tobě zítra, jako každou neděli. Copak se stalo?" Vlastně jsem to ani vědět nechtěla.

,,Dědeček se ztratil," sdělila mi smutným hlasem. Před pár dny to byl rok, co umřel.

,,Ale mami, to se ti něco ošklivého zdálo," snažila jsem se to zahrát do autu.

,,Ne, schovali ho ti ostatní duchové, co se sem nastěhovali!" Babička vše pronášela naprosto vážně.

To už se mi naježily všechny chlupy. Začala jsem přemýšlet, kde mi ji v sobotu vezmou do blázince.

,,Jací duchové?" Jsem racionální tvor a na duchy nevěřím.

,,No přece ti, co je sem děda pozval na návštěvu a já je ve dveřích nezastavila. A oni se sem nastěhovali.

  Je to pán se dvěma dětmi. A pořád běhají po schodech a dupou. A když jsem jim řekla, aby šli pryč,

  tak schovali dědu a já ho nemůžu najít!!!!! Myslíš, že mám jít na policii???!!!!" Hlas začal být plačtivý.

,,Nikam nechoď, já přijedu!"

Zavolala jsem sousedům, aby na ni zatím dohlédli a jela vstříc novým ,,duchovním" zážitkům. 

,,Dovnitř nemůžeš, ty děti tam udělaly hrozný nepořádek," vítá mne babička a myslí to vážně.

,,To se na to ráda podívám," lžu a rozrazím dveře do domu, kam se mi ale vůbec nechce.

Všude je ticho, sluníčko prosvětluje půdními okénky chodbu a vzduchem se vznáší jemný prach. Voní tu letní jablka v košíku a květiny k babiččiným narozeninám.

,,Tak se mi ukažte, kde jste kdo!!!!" Volám do tichého domu a babi se za mnou krčí a drží mě za ruku.

,,Vidíš, nikdo tady není," uklidňuji ji, ale vyhráno nemáme.

,,Určitě jsou nahoře, měli tam uklidit než přijedeš," bázlivě vytahuje babi další možnost.

,,Tam zajdu za chvíli, postavíme na kafíčko a půjdeme si ho vypít na houpačku," nabízím možnost popovídat si v klidu a na sluníčku. To je snad dobré řešení.

,,Je jich tam hodně. Ten pán, co tu už byl, pak dvě holčičky a paní s chlapečkem a ta starší je jejich babička," vysvětluje babi a je zřejmé, že to má zmapované. 

Nejvíc mne ale zarazilo, že se tito duchové mohou volně pohybovat ve dne a jsou normálně vidět a slyšet. Jen nejedí a nechodí na záchod, i když ruce si prý myjí. A ten chlapeček si pouští televizi.

Postupně se dokázala zklidnit.

,,Pojď se dívat na zvířátka, dnes tam budou pavouci," lákám babi na pěkný pořad v televizi.

,,Taky si dáme skleničku vína, to je dobré na trávení," a na spaní také, dodávám v duchu.

,,Ta paní  stojí za tebou. A ta malá holčička tu spí na gauči," špitla babi.

Vyrazila jsem tedy k poslednímu zásahu.

,,Ta paní může táhnout do pr......   a vzít si všechny ostatní s sebou," zařvala jsem tak, až babi nadskočila.

Byla to zřejmě ta nejúčinnější léčba. Po sklence červeného a bylinkovém prášku na spaní  nastala pohodová letní noc a ještě lepší ráno.

,,Já jsem se tak krásně vyspala, jak už dlouho ne. Něco se mi před tím muselo zdát, ale už je to pryč."

,,A co děda?"

,,Včera se stavil, ale já jsme hned usnula."

Jsou věci mezi nebem a zemí, které stejně nikdy nepochopíme.

Pro své blízké bychom udělali cokoli, ať to stojí co to stojí.

A ten spokojený babiččin úsměv, ten je k nezaplacení.


35 názorů

Zeanddrichu, jak jsi zřejmě zjistil, je to součást mé knihy Můj rok s babičkou. 

Nebyla tam úplně sama, měla kočky, přes den sousedy a jejich děti a my jsme se tam střídali s bráchou a pečovatelkou, aby sama nebyla. Ale to, co se jí stalo byla prostě součást nemoci.


Zeanddrich E.
před 5 měsíci
Dát tip

Nechápu, jaktože jsem zatím na tuhle Tvoji věc nenarazil... .

 

(( ...)).

Evži, nevím, jaká je situace dnes, ale musím řící, že já třeba bych dlouhodobě sám z živých být v jakémkoliv domě  nechtěl :). -Co třeba (alespoň) pes, či kočka...?!


Děkuji ti. Ten, kdo to nepoznal, neuvěří. Zřejmě to bude dědičné, ale nějak se na to netěším :-)


Moc děkuji, kvaji. :-)


kvaj
29. 09. 2020
Dát tip

Je to milé.


Jsem dost stará na to, abych věděla co chci. 


Evženie Brambůrková
22. 09. 2020
Dát tip Zeanddrich E.

Tyto reálné situace se skutečně odehrávají v chaloupce v dalekých horách.

Chvílemi to vážné je a pak se to zase zvrhne v grotesku. Snažím se to po týdnech zachytit.

Díky na návštěvu, Luzz. 


Pro Majaks. Ano, pokud je tam vykřičník i otazním, je tím vyjádřena rozpolcenost a nejistota. 

Přímou řeč používám pro oživení. Kdybych o tom jen napsala stručnou zprávu, bylo by to k ničemu.

Poslední věty navazují na celkovou linii povídek o babičce.

Děkuji za zastavení.


Děkuji ti, Edvine 1, bez humoru by to už nešlo.


Luzz
21. 09. 2020
Dát tip

mně přijde, jakoby se autorka nemohla rozhodnout, jestli z této scénky udělá sitcom anebo jestli tu historku odvypráví vážně. ta poslední věta je jako z nějaké reklamy.


Edvin1
20. 09. 2020
Dát tip

Co se mi na tom zvláště líbí, je skutečnost, že dovedeš najít špetku humoru i v učiněném blázinci. Slavný Charlie Chaplin kdysi četl v novinách o jakési skupině dobrodruhů na Severu, co v zimě hlady požírala vlastní boty. A jako jediný v té tragédii špetku humoru postřehl - a vytvořil nezapomenutelný film The Gold Rush (Zlatá horečka). Tip.


Bez humoru by to nešlo ustát, protože toto je podle skutečnosti. To se děje babi a mně v současnosti. :-)


Lakrov
14. 09. 2020
Dát tip
Na první dojem je to docela legrace, ale když si představím, že je to zřejmě psáno na základě skutečné události, tak mě humor opouští. Tip..

Nemůžeme čekat nic dobrého. To už vím jistě, Oskare Koblížku. 

Děkuji za návštěvu. :-)


Kdo ví, co můžeme od "druhé" strany čekat. Mrazivé, velmi dobré.


Děkuji za potvrzení diagnózy, lastgasp, také už mne to napadlo.


lastgasp
01. 09. 2020
Dát tip

Pozoruhodná (snad autobiografická) epizoda schizofrenické, nutkavé představy z přepjaté intence k partnerovi, vyřešená dereflexí. Komentáře ukazují na emoční stránku příběhu uklidňujícím odkazem. Bezva. 


Gora
29. 08. 2020
Dát tip

Díky!

avi PM


Budu ráda, Irenko. 


Gora
28. 08. 2020
Dát tip

Evži, mohla bych tvou minipovídku zařadit do soutěže PM??


Taky si to moc přeji, Čudlo.


Čudla
19. 08. 2020
Dát tip

Tak přeji babičce, aby se ti duchové odstěhovali k někomu jinému, aby ona i Ty měli klid. /*


Všem vám děkuji za milá slova. 


stromeček
19. 08. 2020
Dát tip

život se bohužel nezastaví, takže ti přeji, aby ti humor vydržel co nejdéle..:-)


Arwen Leinas
19. 08. 2020
Dát tip Gora

,,Ta paní může táhnout do pr......   a vzít si všechny ostatní s sebou," zařvala jsem tak, až babi nadskočila. Vybavila se mi scéna z Limonádoveho Joea a nesmrtelná hláška "Konečně teplé, lidské slovo" :-)) Třeba si to ta paní vzala k srdci a skutečně do té Prčice šla :)

Hezký pořad o pavoucích také pobavil, jako ostatně celý příběh, ačkoli je mi jasné, že v okamžiku jeho prožívání to zase tak úplně úsměvné není.


ještě, že jsem četla ve dne......horor s humorem.......super napsaný....i když vím, že ti lehko nebylo.......*/************************


Kočkodan
19. 08. 2020
Dát tip blacksabbath

 

,,Ta paní může táhnout do pr......   a vzít si všechny ostatní s sebou," zařvala jsem tak, až babi nadskočila.

 

 

 

Ano, vlídné sluvko lécí, to vedel uz starý dobrý Cvach.

 


bixley
19. 08. 2020
Dát tip

Tak to jsi to dobře rozhrábla. Vidíš, a je to. Na duchy se musí zhurta. :-)


***


Alegna
19. 08. 2020
Dát tip

krásná věta na závěr, přeju hodně klidných dní*****


lawenderr
19. 08. 2020
Dát tip

to je tak milý :) že se usmívám


Gora
19. 08. 2020
Dát tip blacksabbath, Zeanddrich E.

Evži, samota a stáří dělají svoje... držím palce... a oceňuji tvůj smysl pro humor /teď myslím "hezký pořad o pavoucích"... brr./


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru