Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mala by si ísť

28. 08. 2020
10
19
835
Autor
Rigor Mortis

Vedela som, že niečo nie je v poriadku. Odkedy náš kamarát Peter spáchal samovraždu, môj manžel sa správal veľmi zvláštne. Keď sme si sadali v obývačke, pôsobil roztržito. Nepohodlne sa krčil v kresle. Oči mal prepadnuté a červené.

„Vysvetlíš mi, čo sa deje?“ spýtala som sa po chvíli neurčitého ticha.

„Viem, že si s ním spala v ten deň, keď zomrel.“

„Čože?“ zhíkla som.

„Vzdám sa ťa, sľubujem. Chcem už mať pokoj,“ vzdychol si.

„Odkiaľ to vieš?“ šepla som po ďalšom úseku neznesiteľného mlčania.

„Od neho.“

„To nie je možné,“ zamračila som sa. „Nestihol by ti nič povedať. Stalo sa to len pár hodín predtým, než...“

Privrel oči a zvraštil čelo. Zagánil na mňa akosi neurčito.

Sklonila som hlavu a zaborila si ju do dlaní. „Je mi to ľúto. Bola to chyba. Nemala som... Dokážeš mi odpustiť?“

„Hovor hlasnejšie, prosím!“ skríkol.

Strhla som sa. „Hlasnejšie? Veď sedím kúsok od teba.“

„Prepáč. Ale je ťažké ťa počuť, keď na mňa jeho silueta kričí spoza okna.“

Vrhla som pohľad do tmy. Za oknom v obývačke nášho bytu na siedmom poschodí sa črtala bledá mužská postava. Vyskočila som z kresla.

„Vzdám sa ťa,“ pritakal si. „Ale dnu ho nepustím.“

Brucho mi stiahla záhadná sila a chrbtom prešla mrazivá vlna.

„Povedal, že ťa počká pod balkónom. Mala by si ísť.“


19 názorů

Jaropeace
02. 10. 2020
Dát tip

tak toto můžu.


Lakrov
29. 09. 2020
Dát tip

Zvláštní mrazivý obraz, ale připadá mi jako by nedokončený, jen jako takové "naznačení obrysů", ale možná právě v tom je jeho kouzlo.


Flákač
27. 09. 2020
Dát tip

Dobrý bonbonek, ale brzo se rozplyne. t.


Luzz
21. 09. 2020
Dát tip

já nevím. mně to strach nenahnalo. než se člověk stačí začíst, je konec... a taky marně hledám souvislost mezi tím, že se s ním vyspala a on potom spáchal sebevraždu - je tam nějaká vazba nebo není?


kvaj
10. 09. 2020
Dát tip

Dobře nepsané. Tip. Trochubych se zamyslel nad vysvětlovacími větami za přímými řečmi. Například: spýtala som sa po chvíli neurčitého ticha - zhíkla som - vzdychol si - šepla som po ďalšom úseku neznesiteľného mlčania... Vím, že jimi chceš dokreslit atmosféru, jakým způsobem byly jednotlivé věta řečené. Myslím si však, že je to většinou lepší nechat na čtenáři. Co třeba přesně je neurčité ticho?


bixley
05. 09. 2020
Dát tip

Krásný horůrek.


Super!


lastgasp
01. 09. 2020
Dát tip

Příběh umožňující podat mnohá řešení a překvapivá vysvětlení. Horrorová Rubikova kostka. Bezva.


Gora
29. 08. 2020
Dát tip

avi PM


Gora
29. 08. 2020
Dát tip

Díky... vše kolem soutěže Próza měsíce můžeš sledovat v oněch Písmáckých "Událostech"... 


Áno, som. Pokojne, ďakujem. :)


Gora
28. 08. 2020
Dát tip

Jsi tady nový? Je zde soutěž prozaiků - Próza měsíce. Mohla bych tento minihorror dát do té soutěže? Vše můžeš sledovat na "přední straně Písmáka" v Událostech... teď dáváme dohromady Nominace, pak vypukne Soutěž:-)


Rigor Mortis
28. 08. 2020
Dát tip Gora

Ďakujem za komentáre a konštruktívnu kritiku. Uznávam, že to je bez tej poslednej vety údernejšie. Mením. :)


Gora
28. 08. 2020
Dát tip

Souhlasím s předchozími, že ta zcela poslední větička rozmělňuje mrazivý pocit z té předposlední.

Opravdu horror. Mini. Jsem zvědavá na další


atkij
28. 08. 2020
Dát tip

Obsahově drsné, až se ošívám. Ale napsané dobře. Co se týká závěru,  souhlasím s lawenderr .


brrr......ještě že to nečtu večer.................*/*


K3
28. 08. 2020
Dát tip

Možná začátek něčeho...


lawenderr
28. 08. 2020
Dát tip Rigor Mortis

:) končila bych Mala by si ísť ...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru