Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji tajemné náznaky

01. 09. 2020
14
16
353

 

,,Až přijedeš, něco ti povím."

,,Nemůžeš mi povědět, co to bude?"

,,Ne, to nejde, mohli by nás poslouchat."

,,A čeho se to týká?"

,,Dědečka!"

Určitě je každému jasné, že nemohu dospat samým radostným napětím, co babička vymyslela.

,,Tak povídej, co se zase stalo?" Nedá se nic dělat, musím do toho skočit rovnýma nohama.

,,Děda si přivedl ženskou!!!!" Pobouřeně hlásí babička a oči se jí výhrůžně blýskají. Asi odraz od okna.

,,A jakou?"

,,Nějakou Alenu! To sem pak vlítnul její manžel a řval: ,Kde je Alena!!!!???'" 

,,Co ty na to?" Zvědavost je větší než obavy o babiččin duševní stav.

,,Tady žádná Alena není! Řekla jsem mu to jasně a vyhodila ho z domu."

,,To jsi udělala dobře. Když se ti nějaký duch nelíbí, klidně ho vyhoď," dodávám rozšafně. To se cení.

,,Ale dneska ráno jsem dědu s ní načapala před skříňkou, kde mám prádlo," hlásí pobouřeně babi.

,,No, to je vrchol! Asi jí chtěl dát na cestu tvoje spoďáry!!!!" předstírám rozhořčení, ale už se směji.

,,To by si mohl zkusit. Však jsem je hnala oba."

Pak jsem si s babi sedla a v klidu jí vyložila možnost onemocnění přebujelou fantazií v důsledku nedostatku vhodných živých osob, se kterými by si mohla povídat. S tím souhlasila.

,,Ale za úplňku jich přišlo víc. Bylo jich na zahradě hodně. Zřejmě jsou to ti vyznavači Měsíce. To bude nějaká sekta." Otočila babička řeč k dalšímu tématu.

,,Jaká sekta? Kde se tu vzali?" Čumím s hubou dokořán a nedochází mi, že je jen pokračování výmyslů.

,,No přece ti, co je pozval děda. Začali chystat oheň a já se tu zamkla. Bála jsem se, že by mě mohli chtít obětovat." Zcela vážně rozvinula babi naprosto neuvěřitelnou myšlenku.

,,Ale ty jsi přece ven nešla, že?" Musím tu hru hrát dál.

,,To víž, že ne. Vzala jsem si prášky a šla spát. A ráno spal děda v křesle a byl docela malý. To aby se tam vešel a přikryl se polštářem."

,,Mami, víš, že duchové nespí? Takže, až zase nějakého potkáš, řekni mu: ,Ty nejsi, zmiz!' A pak mi řekneš, zda to funguje."

Pak jsem navrhla možnost promluvit si s odborníkem, který by ty duchy mohl pomoci zahnat. Souhlasila.

Prý by se jí moc ulevilo a nevadí, že to bude psychiatr.

Už jsem jednoho našla a prolustruji si ho.

Hlavně, aby nebyl z  Měsíční sekty.

 


16 názorů

Taky je nemusím a zatím je nevídám. :-)


Duchové jsou různí, někteří jsou vidět, jiní cítit a něktří se i zhmotňují. Čte se to príma. Jen v reálu bych to asi nedávala, duchů se bojím :)


Dokud se smějeme, je to fajn.


Alegna
02. 09. 2020
Dát tip

pro čtenáře je to jistě úsměvné a tak se tady taky usmívám, tvůj nadhled a schopnost humoru je obdivuhodný, bez něj bys to nejspíš nedala...

Na knihu se těším :)*


Uvidíme, Renato, jak se to bude líbit jako kniha.


Jsem ráda, Andělko, že nejsem sama.


To mně, lawenderr, ten úsměv začíná tuhnout.


bixley
02. 09. 2020
Dát tip

Evži, to už je opravdu duchařina. Nabídla bych to na Barrandově...


Andělka1
01. 09. 2020
Dát tip

oj...oj...to známe se sestrou u své mamky 93 let....jo...jo..


lawenderr
01. 09. 2020
Dát tip 8hanka

děsím se svého stáří a usmívám se


Děkuji vám, milí přátelé. Také to není pořád, máme i veselé a světlé chvilky.


Čudla
01. 09. 2020
Dát tip

Obdivuji Tvou trpělivost a duševní sílu. Nevím, jestli bych se dokázal takhle ovládat. /*


ach jaj, neviem, či by ma v takejto situácii humor neprešiel...obdivujem ťa


blacksabbath
01. 09. 2020
Dát tip Gora

Evži....jeden by se i zasmál....tvým reakcím na babiččiny duchařina.....píšeš to s humorem........ale je to docela na prášky....nejen pro babi....ale pro tebe......ufff........našla jsi řešení...jasně.....pořádně ho prolustruj.....ale hlavně.....aby nebyl z  Měsíční sekty.....mimochodem....tohle mě dostalo...*/***


Gora
01. 09. 2020
Dát tip

Jsem zvědavá, jak to s duchy bude u vás dál:-))


a hlavne nech sa uľaví


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru