Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letný podvečer II.

02. 09. 2020
8
9
330

Zo zbierky Letný podvečer.

 

II.

 

 (pri láne slnečníc)

 

Slnko sa náhli do nočnej skrýše,

po šichte lúče pálivé zháša.

Periskop kvetu spúšťa sa nižšie,

do žltej hlávky spomienky vnáša.

 

 Nad lúkou mušky svätého Jána

plnia si svetlom lampáše na noc.

Dotyky rúk a očí sú brána

k láske, čo stále nad nami má moc.

 

Jahôdok lesných vôňa sa zdvihla,

pipíška volá svoj drobizg domov.

Na nebi hviezda len tak sa mihla,

kým padne rosa, pozdravme bohov.

 

 

 

 

 


9 názorů

Mária Horná
03. 09. 2020
Dát tip Silene

Milí kamaráti veršov,

všetkým vám ďakujem za to, že trávite čas čítaním mojej tvorby. A najviac, že dávate najavo aj svoje názory. Poteší ma každý názor, aj pochvalný, aj kritický, pretože ma povzbudzujú k ďalšej tvorbe a posúvajú ďalej. Som úplný amatér v tejto oblasti. Je to môj koníček a rada robím ľuďom radosť. Pokiaľ sa mi to podarí, mám radosť aj ja.

Ešte raz ďakujem a posielam ďalšie.  :-)


Silene
03. 09. 2020
Dát tip

Milá Mária,

bude už tomu, pravděpodobně tak, že tato tvá básnička nemá valnou šanci uspokojit náročnějšího čtenáře, pro něhož je slovenština rodnou řečí, protože takový např. příliš zevrubně prochodil básně a říkanky vašich autorů, projevuje zvýšenou citlivost vůči "opotřebení" určitých výrazů, rýmových dvojic atp. Daleko snáze ti s určitostí zatleskáme my přeshraniční, někdy sami poloviční objevitelé:) u vás notoricky známého.

Když bude někdo hledat rafinované metrické a rýmové řešení, to u tebe ještě nenalezne, ale vidění máš okouzlující, takové, jaké umí pofoukat, pohladit; připadne mi, že dětské, dívčí, ženské a ochranitelské se u tebe dokáže vzájemně prostupovat. Občas jsem k tobě nepříliš pozorně nahlédla a zjevné technické nepodarky mě až zamrzely, zabolely, no neumím se s tím nazdařbůh sepisovat ani nedisponuji energií, časem, schopnostmi, abych tak obvykle činila. Natož naslepo, kdy autor často akorát pocítí zranění přicházející čertví odkudsi, nevnímá případnou pobídku k posunu v rámci svého potenciálu a nemůže si být nikterak jist motivací, natož znalostmi komentujícího.

Tu mě krom výše vyzdvihované, až adorované:) atmosféry nadmíru těší, že chybka žádná. 

(Tak jen abys lépe tušila proč, chceš-li a zajímáš-li se vůbec, hlavu si z mých slov věru činit nemusíš...

A krásný den i tobě přeji!)


chuan
02. 09. 2020
Dát tip

Pred 20 rokmi mi písali že "čítaj"... "nesnaz sa toľko rymovat" ... Vtedy som to nechápal..... Ale terazuteraz viem že to bolo ok.aj keď mi to bolo proti srsti. Vtedy..


chuan
02. 09. 2020
Dát tip

Trocha počítať "utrpenie mladého poeta" od Jožka Urbana... Trocha viac... Ale obrazy pekne...


Schwalbe
02. 09. 2020
Dát tip

Pěkné obrazy... 


to je  k r á s n é ......*/*************************


Alegna
02. 09. 2020
Dát tip

už jen představa lánu slunečnic je krásná, obraz vytvořený  tvými slovy je jemný a něžný***


Silene
02. 09. 2020
Dát tip

Milé pohlazení. A drobizg je pro mou letmou slovenštinu velmi zajímavý výraz, hned si říkám, jak by u nás nejlépe, asi droboť, drobotina.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru