Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odysseus

03. 09. 2020
15
22
617
Autor
Umbratica

 

 

Ztemnělá ulice

a ve dveřích žena -

Silueta bez tváře

má za zády žár

 

Jdeš pouze kolem

a dotýkáš se ohně

těkavýma očima

člověka který si zkracuje cestu

přes nebezpečnou čtvrť

 

Jdeš pouze kolem

a pro jistotu

máš ruce v kapsách

sevřené v pěst

vosk v uších

a roubík

místo cigára

 

Vlastně tu ani nejsi

a přesto

tvé hlasité kroky

zanechávají dlouhé stopy

ve zraňované tmě

 

 

 


22 názorů

Umbratica
10. 09. 2020
Dát tip

En,

jistě máš pravdu v tom, že víc je zraňovaná Penelopa. O její bolesti vlastně ta báseň je. Ale jde Odysseus přes nebezpečnou čtvť (to nebezpečí je láska) jen tak, protože si zkracuje cestu ? Ne on jde tamtudy schválně. On jde tam tudy protože provokuje, on jde tam tudy proto, že je to lstivý a nebezpečný parchant, který má za zády díky své vychytralosti jen hory mrtvol.

Jenže - ten kdo jde mečovou cestou a zahrává si, pořád si zahrává, skončí jednou jako ta postava na tarotové kartě "desítka mečů".

 


Entropia
07. 09. 2020
Dát tip

Dnešní Odysseové už nepřecházejí přes nebezpečnou čtvrť s rukama hluboko v kapsách, roubíkem a voskem v uších... a zraňovaná je Penelopa. Nicméně báseň jako by otvírala spoustu výkladů a zasutých vzpomínek


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Ano, blackie, tak nějak to bude. Jsi velmi blízko.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Markel,

dnes jsem zveřejnila něco ještě obraznějšího. Napřed jsem to chtěla nazvat dokonce Vyhnálovské barvy, pak jsem to ale nazvala Vyhnálovský klid.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Eženie,

ve skutečnosti je to vztahovka, nic mystického.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Milane,

a není za tím špatné svědomí ? U mého hrdiny tomu tak je. Snažil se všechny přelstít.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Danny,

díky za hvězdičku.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Alegno,

jsi velmi blízko k pravdě.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Veršotepče,

děkuji za výtvarnou kritiku. Dnes jsem zveřejnila Vyhnálovský klid a to je báseň ještě výtvarnější. Alespoň první dvě sloky.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Trivi,

Odysseus byl velmi lstivý člověk a takoví bývají Osudem tvrdě potrestáni. Není tedy divu, že byl Synem bolesti.


zevnitř.....zraněné....těkavé.....(ne)štěstí............*/**********************


Markel
04. 09. 2020
Dát tip

obrazná, líbí *


Po přečtení komentů je situace jasnější. Pro mne pak lépe pochopitelné.


MilanH
03. 09. 2020
Dát tip

Takové vnitřní napětí pociťují !!!


Danny
03. 09. 2020
Dát tip

hmmm...*


Alegna
03. 09. 2020
Dát tip

verše, jsou pro mě vnitřně silně emotivní, nevím, vyvolávají pocit neuzavřené ztráty  ***


Pěkná báseň. Hezky obrazná, téměř evokuje výtvarné dílo. Dávám tip.


03. 09. 2020
Dát tip Alegna, Gora, Aru

Velmi dobře zvolené jméno básně. Podle Homéra jméno Odysseus znamená Syn bolesti, ale chápe se i jako působitel fyzické či citové bolesti sobě i druhým.

Jinak téma míjení, nabitého někdy až zničujícím tichem, mě taky svého času bralo - viz tady a tady. To jen, jak to občas vidí muži.


Umbratica
03. 09. 2020
Dát tip Filosofka, Aru

Tahle báseň je velmi soukromá. Proto do prologu tentokrát nemohu napsat nic. Nejsem egocentrik a vyjadřuji se raději velmi nekonkrétně - v symbolech a jinotajích. Teď mě zajímá, jak budou vnímat ono velmi soukromé čtenáři, co si pod mými symboly představí.


Filosofka
03. 09. 2020
Dát tip

Asi by neškodilo u této básně dát něco do Prologu, co tě třeba inspirovalo, na co jsi při tom myslela, byla by líp uchopitelná a bude mít větší přesah.


Umbratica
03. 09. 2020
Dát tip

Pavle,

tady jde hlavně o to, kdo je ta žena, kterou Odysseus míjí. Bude nejspíše nějaká siréna. Bude to nejspíše nešťastná siréna, která nemůže za to, že je siréna.

Tahle báseň je tragická a vystupují v ní dva tragičtí hrdinové.


PavelK
03. 09. 2020
Dát tip Gora

Vidíš to. Jdu pouze kolem, udělám maximum pro to, abych neublížil. Přesto pouze fakt, že existuji ublíží.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru