Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zámecké haiku

Výběr: Karpatský knihomoľ, atkij
06. 09. 2020
24
41
1327
Autor
Gora

Odkaz na zámek Kynžvart

 

 

Voda chrliče

čeří hladinu v kašně –

mozaika mračen

 

……..

 

Brána dokořán –

nádvoří rozeznívá

ozvěna botek

 

 .........

 

Poledne v ZOO –

(i) děti zívají

 


41 názorů

Gora
08. 09. 2020
Dát tip

dík, per_zayi:-)


per_zay
08. 09. 2020
Dát tip

hmmm ...  chrlič ... T


Gora
07. 09. 2020
Dát tip

Díky, Um!


Gora
07. 09. 2020
Dát tip

Táňo, děkuju.


Umbratica
07. 09. 2020
Dát tip

Tip za druhé.


Silene
07. 09. 2020
Dát tip Gora

Irenko, ten výraz je určitě příhodný a moc pěkné zastavení, mé myšlenky se stáčely a stáčejí kolem metaforické hranice výrazu, jen zajímavost, podobné zaujetí jako u můrčina hvízdání. Jestli je to dost zautomatizované v běžné řeči kontra zda by to vůbec šlo charakterizovat ještě jako poetickou metaforu. Vždycky se zaujmu nějakou pošetilou drobností.


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Janičko, děkuju, jsem ráda, že tě taky /nejen/ obrázky potěšily...


vesuvanka
06. 09. 2020
Dát tip

Moc hezké, a ten klokan nemá chybu :-))), TIP


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Silen, až na to trefím, přidám...

Mozaika mi v tomto případě přijde docela příhodná... skládanka z roztříštěných odrazů nebe... no, snad!!


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Jitko, děkuju:-)), verzí zas bylo víc...


Silene
06. 09. 2020
Dát tip

Iren, bylo by zajímavé je srovnat, ale jak nemáš svá haikumini v nějaké efektivní rychlokartotéce, tak to by bylo asi příliš dlouhé dohledávání.

Atkijka by asi neměla tušit, jaký obrázek jsem si po připojení "i" doplnila ve vlastní zkušenosti. Takový... no, sebestředný. Ospalý smajlík.

Ještě si přemýšlím u jedničky, jak moc je mozaika mračen v mém pojímání metaforická. Vrtá mi hlavou, ne že bych osobně protestovala proti obecně. Překračování mě totiž ba. Ale že to u všech prošlo, jestli já nevidím úplně jinak... 


atkij
06. 09. 2020
Dát tip

Beru zpět, Iri, sama se sice  snažím vyvarovat slov se stejným kořenem vedle sebe, ale zde to vlastně sedí asi nejlépe, jak mohlo. 

Silenka cosi o mláďatech, takže kdyby přibylo ve druhém verši malinkaté "i" ...:) 


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Silen, díky moc, je to tak, dětské botky už jsem v nějaké miniatuře použila, líbí se mi, jak se ženou všude první... Musela bych pohledat, bylo to určitě nádvoří, tam se to pěkně rozléhá. O kašně jsem taky psala, ale o mincích na dně. Těch pohledů - variant mám většinou víc, k některým se vracím.

Jitka měla to "myší" pěkné, také KK o nich myslím psal - o prázdné pasci:-))))


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Karle, díky za tvůj zážitek:-)


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

dievča, také děkuji:-))


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

law, děkuju, klokan je "boží"...


Silene
06. 09. 2020
Dát tip

A vybavuji si ještě, že atkijka (bez záruky) měla takové s myší, dětmi a dlaždicemi. Myš fuč. Jestli třeba nepletu ty vjemy do sebe.


Silene
06. 09. 2020
Dát tip Gora

Irenko, to si matně vybavuji, ty určitě nějaké haiku se zaplněním prázdného prostoru dětskou přítomností už máš, viď? Nějaké staré... (bych ho nedokázala najít.) Buď také zámek, anebo klášterní zahradu, nádvoří, něco takového? Náměstí? Jen pro zajímavost.

U třetího přemýšlím, jak by dopadlo s mláďaty :).


K3
06. 09. 2020
Dát tip Gora

Letos jsem viděl pouze jednoho klokana a spal přesně takhle, Ve Stěžerách v mini zoo. Nejvíc se mi líbí voda - umí divy.


dievča z lesa
06. 09. 2020
Dát tip lawenderr

spinkajúci klokan ako posledný riadok v haiku ... to bude asi fotohaiku ... nedeľná pohodička ... vďaka


lawenderr
06. 09. 2020
Dát tip Gora

Líbí se mi ten pochrupující klokan:) je nakažlivý, zívala bych taky:)) Hezký úlovek a dobře volená slova popisku ... 

 


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Dobře, Jituš, díky, popřemýšlím!


atkij
06. 09. 2020
Dát tip Gora

Za první tip. Velmi pěkné pohledové zacílení. Druhé se mi líbí pro tu kouzelnou atmosféru. Děti bývají všude první - zvědavé a nabité energií. Pouze přemýšlím nad užitím slov - rozeznívá ozvěna. Asi bych se snažila rozeznívání vyjádřit jinak. 

 


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Peter, mám štěstí, že jsem to vše mohla zažít s dětmi neteře na nádherném zámku Kynžvart, kde žil kancléř Metternich... a budu si i pomocí haiku zážitky připomínat... některé se mi zatím nepovedlo do haiku formy uvést, snad příště...

Díky za skvělý citát a za vše, těším se z toho!!


Karpatský knihomoľ
06. 09. 2020
Dát tip Gora, blacksabbath, Silene

Haiku (ak je dobré) na malej ploche vie vyvolať veľké pocity. Tie miesta som isto nenavštívil ale Blatný mal pravdu, ak napísal:

nostalgie, ta touha vrátit se

tam, kde jsme nikdy nebyli


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Andělko, díky!


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Přemku, jsem ráda, že tě to pobavilo:-)))


Andělka1
06. 09. 2020
Dát tip

Krásně nedělní..


lastgasp
06. 09. 2020
Dát tip

Je zajímavé, že v naprostém laikovi (antihaikovi) dokáží vyvolat krásné veše takové asociace, že je nadšen a tleská. Bezva.


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Můrko, děkuju za zastavení se! Tvůj návrh je logický, poupravím! Fotky mne baví, ale i bez klokana si umím dobře představit, protože se nám to stalo -  menší děti spaly v autě před zoo a pak ji prošly jako v mátohách, všechna zvířata také podřimovala zalezlá ve stínu:-)


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Díky, Morticie.


Můra73
06. 09. 2020
Dát tip blacksabbath, Silene

Celek moc hezký

Řešívám v sobě to dovysvětlování Tvých haiku textů obrázky, ale asi to nikdy nerozčísnu, některé argumenty mluví proti, některé pro. :) Nejsem si jistá, jestli by zívající děti v zoo fungovaly jako haiku i bez obrázku, v kombinaci perfektně!

K dvojce nemám vůbec žádné námitky, moc pěkně určuje dobu, kdy situace probíhá.

V prvním textu bych se pozastavila u klidné hladiny. Pokud do kašny dopadá voda, hladina nemůže být klidná. Haiku si klade nároky na pravdivost v textu. Možná bych druhý verš upravila na "čeří hladinu v kašně." Jinak opět moc hezký a fungující text.  


Morticia Adams
06. 09. 2020
Dát tip blacksabbath

Klokan je nejlepší! Pak že zvířata nemají duši.


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

 

Jsem ráda, že se zámecká tématika zamlouvá!

Děkuju, Ivi!

... být tak tím klokanem:-))


blacksabbath
06. 09. 2020
Dát tip Gora

Dávám ranní kávu a listuju Písmákem....a ejhle......parádní strana...tu si odstřihnu a uložím......super postřehy z výletu na zámky........a jako ty ostatní...ta polední siesta klokana !!!!!!!!........to nemá chybu....*/*************


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

To je bezva, klokan má úspěch:-)) a haiku můžeš přečíst kdykoliv znovu:-)), dík, supíku!


supizmus
06. 09. 2020
Dát tip Gora

Přiznávám, že ten klokan mě rozsekal natolik, že nejsu schopen koncentrace na haiku :-)


Gora
06. 09. 2020
Dát tip

Děkuju, Renato, ano, klokanovi se prostě NEDÁ odolat:-))))


bixley
06. 09. 2020
Dát tip

Moc hezké, Ireno. Dokážeš vykouzlit krásnou atmosféru. A fotky taky úžasné, hlavně ten spinkající klokan (je to klokan?)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru