Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem potkal Ježíše

08. 09. 2020
10
27
955

Září 2020, inspirováno tvorbou trojorta...

Moje hlava je prý jako reklama na vepřovou konzervu.

 

Na obraze šíleného malíře, jsem maloval podivný kraj kolem sebe, kde se lidé míjeli jako lodě na širém moři.

Ty lodě pluly bezduše daleko od Mysu Dobré naděje.

Jeden muž spadl přes palubu v bouřlivém moři barev. Možná to byl sám Ježíš Kristus, když chtěl utišit bouři a nevyšlo mu to.

Někdy jej hledám dlouhým bidlem, jako když pátráš na dně sklenice vidličkou po posledním utopenci.

 

Jsi to, co jíš.

Nic, co se dá jíst, není zdravé.

 

Jsem jako cibule. Mám příliš mnoho vrstev, proto je pro mě jednodušší říkat, že všichni jsme jako cibule.

Naučil jsem se neskonale trpět. Z toho důvodu, abych neodhalil příliš mnoho zbývajících zubů nahodilým úsměvem, jsem se přestal usmívat.

Špatně mluvím, proto šetřím slovy.

 

Můj spolubydlící říká, že nemám žádné zájmy a koníčky, prý mě velice lituje.

Je dobré chodit na ryby nebo na houby, sbírat motýly nebo být ornitologem, ale mě zajímá historie a literatura a nedělám to jen tak na efekt.

 

Šílený malíř složil své náčiní, odložil paletu, barvy, plátno i štětce.

Najednou stál sám nahý přede všemi jako Stvořitel, který se nám dokonale odhalil, ač zůstal dokonalou hádankou.

Každý člověk je totiž obrazem samotného Boha.

 

Každý má mnoho vrstev, protože Boha také nelze poznat najednou, ale postupně a v potu tváře.

Jsem jako ten malíř, ač nemaluji.

 

My, lidé z planety Země, opovrhujeme blázny a vyhýbáme se blázincům, ale mmoho z nás má o kolečko více a nemá o tom páru.

Nás bláznů je totiž jako démonů, které vyhnal Ježíš z posedlého muže do stáda vepřů. To stádo se pak vrhlo z vysokého srázu do moře.

Jsme jako ti vepři.

 

Je krásné být jurodivý a pobírat za to invalidní důchod.

Ježíš je jako vepřová konzerva.


27 názorů

Děkuji Ichigo, tak tohle je už přes dva roky staré, to jsem ještě bydlel v Českých Budějovicích. :-) Shrek je chytřejší film, než se může někomu jevit.


Děkuji, Lakrove.


Lakrov
26. 10. 2020
Dát tip

Je to zvláštní "ujetina". Je v ní, v té krátkosti, spousta náznaků, spousta souvislostí a chápat je, asi tuhle miniaturu ocením. Ale jakožto nechápající mohu jen konstatovat, že nevím, proč to bylo napsáno.


Děkuji, bixley.


bixley
22. 10. 2020
Dát tip

Zaujala mě spíš druhá polovina. Ano, jsme blázni, ale nechceme to přiznat.


Děkuji za návštěvu, Theo.


Spousta myšlenek! Trochu mi vadí množství přirovnání... jako, jako, jako. Občas jsem hledala pointu. Třeba to poslední s konzervou. Ale jinak je super, že máš takového pěkného koníčka ;) Spolubydlící jsou někdy opruz. 


Ze Shreka to je, ano. Děkuji za návštěvu.


Luzz
13. 10. 2020
Dát tip Arwen Leinas

Jsem jako cibule. - to je ze Shreka, ne?

jsou to spíš takový útržky, kolem kterých by se snad dal vystavit nějaký příběh... kdyby se autorovi chtělo... ale celkově to na mě působí spíš jako lehce zhulený zápisky... ten text prostě neprojevuje moc silnou vůli držet pohromadě.

(ale ať jenom nekritizuju - některý momenty jsou milý... třeba ten začátek... potom se to ale už tříští)

 


K3, díky za odezvu, proti nominaci samozřejmě nic nenamítám.


K3
01. 10. 2020
Dát tip

Mě se to líbí i když si tady může asi každý představit něco jiného. A když to vyvolává různé představy, tak stojí za to si to přinejmenším přečíst. Rád bych nominoval do PM... jsi-li pro.


K3
01. 10. 2020
Dát tip

Jako kdybys tady předpověděl dění posledních dní.


Um,

děkuji za odpověď, vím, že jsem se zbytečně rozhorlil. 


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Zajíci,

já jsem mluvila o konkrétním člověku a depresivní fázi jeho nemoci. O tobě a o tvé nemoci nic nevím. To, že píšeš, to jaké máš znalosti i to, jakým způsobem diskutuješ, mě přesvědčuje, že máš zájmy bohaté, asi mnohem bohatší než běžný člověk.

Věř tomu, že pro mnohé tady jsem já "divná" daleko víc, než jsi pro ně "divný" ty.


Um, ale já zájmy mám! Dokonce takové, že mi zabírají většinu času a nemám pak třeba kdy na nějaký "běžný" koníček, který by mě ani nebavil. Proto mě spolubydlící tak naštval a taky proto, že ještě dělá, jak mu na mě záleží, i když mu jde spíše o to, abych mu někdy "vyklidil pole." O tom, že mám dostatek zájmů, ostatně svědčí už jen má tvorba zde. Kdybych byl opravdu takové budižkničemu, jak mě líčí spolubydlící, nemohl bych být ani tak tvůrčí, jak evidentně jsem (ohlédneme-li pro tuto chvíli od otázky kvality jednotlivých textů). Můj spolubydlící ovšem nejspíš ani netuší, že nějaký Písmák existuje. Kromě toho má "stalinská" studia postupují do hloubky a jen za poslední týden jsem podnikl tři dlouhé výlety. Za čtení, komentář a za tip děkuji.

Evženie, díky. :-)


Nádhera! 


Umbratica
11. 09. 2020
Dát tip

Mně nejvíc zaujala pasáž o koníčcích. Bývalý kolega, který má bipolární poruchu v takovém stádiu, že musel opustit zaměstnání a pobírá skutečně invalidní důchod, mi kdysi moje koníčky opravdu vehementně vyčítal. Skoro se mi zdálo, že si myslí, že kdyby pěstoval kaktusy, tak by ho to zachránilo. Radila jsem mu, ať je teda pěstuje taky, ale že prý to nejde, protože ho to nebaví. Vlastně nemůže dělat nic, protože ho nebaví nic. A to je asi hrozný život. Kdyby se aspoň radoval z toho invalidního důchodu. Ale ani toho není schopný.  Tip.


Ostatně na praseti není nic nečistého.


Edvine1, děkuji za kritiku.

Pro Ježíše jako Žida by to bezpochyby urážka byla. Na peklo ani na nebe příliš nevěřím. Možná se mýlím, ale myslím, že pokud je Ježíš něco více než jen dávno mrtvá historická osobnost, nebude malicherný a nebude mě trestat za to, že jej chci pochopit v celé složitosti protikladné skutečnosti. Jsme-li obrazem Božím a jsme-li stádem vepřů, jak se v textu píše, je jen logické, že i Bůh je vepř.

A tak bych přistupoval k celému textu. Je třeba se na něj dívat s nadhledem. 

Zdravý životní styl nepopírám ani nekritizuji. Melouny jsou fajn.

Možná to je ta jurodivost. Bůh je ve všem, i v té vepřové konzervě.


Edvin1
09. 09. 2020
Dát tip

Snažím se pochopit, ale jaksi mi to nejde. Co má, propánakrále, společného Ježíš s vepřovou konzervou? Víš, že je to pro Ježíše-žida těžká urážka, a tedy hřích, a přijdeš za ni do pekla? :-D A co má vepřová konzerva co dělat s Tebou? Jakou roli vlastně zaujímá vepřová konzerva v tomto textu? Plno otázek, a žádná uspokojivá odpověď. 

No a pak mám jednu věcnou poznámku. I když se to tak říká, není to pravda: "Nic, co se dá jíst, není zdravé."

Meloun je kupříkladu pošušňáníčko, a je zdravý jako mladý býk! Doporučuji. 

Nic ve zlém. (Chtěls vážnou kritiku, tak ji tady máš!) Ed 

 


Edvin1
09. 09. 2020
Dát tip

Snažím se pochopit, ale jaksi mi to nejde. Co má, propánakrále, společného Ježíš s vepřovou konzervou? Víš, že je to pro Ježíše-žida těžká urážka, a tedy hřích, a přijdeš za ni do pekla? :-D A co má vepřová konzerva co dělat s Tebou? Jakou roli vlastně zaujímá vepřová konzerva v tomto textu? Plno otázek, a žádná uspokojivá odpověď. 

No a pak mám jednu věcnou poznámku. I když se to tak říká, není to pravda: "Nic, co se dá jíst, není zdravé."

Meloun je kupříkladu pošušňáníčko, a je zdravý jako mladý býk! Doporučuji. 

Nic ve zlém. (Chtěls vážnou kritiku, tak ji tady máš!) Ed 

 


Děkuji všem za čtení a zvláště za komentáře...


to je zajímavé...hm...... lodě pluly bezduše daleko od Mysu Dobré naděje.....Jsem jako cibule. Mám příliš mnoho vrstev.......*/*****


Entropia
08. 09. 2020
Dát tip

...mnoho z nás má o kolečko víc, ale nemá o tom páru. Zato jiní mají:)

Vystihuje pocity, které většina z nás zamete někam hluboko pod práh.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru