Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nechce se domů

Výběr: Zbora, Karpatský knihomoľ
12. 09. 2020
20
43
752
Autor
Umbratica

 

 

Rychle se smráká -

Poslední drak se vznáší

mezi hvězdami

 

 

 

 

 


43 názorů

black8
25. 10. 2021
Dát tip

veľmi pekný obraz *


Umbratica
29. 09. 2020
Dát tip

per_zay, díky za típek.


per_zay
27. 09. 2020
Dát tip

hmmm ... T


Umbratica
24. 09. 2020
Dát tip

Ten závěr mi přiipadá takový sprostonárodní a na to jsem já příliiš prudérní. To není můj repertoár.


Jen aby nedošlo k omylu, já nejsem autor. To bude nějaká lidovka. Když jsem byl malý, vždycky mi to říkával táta. Myslel jsem, že je to známé.


Umbratica
21. 09. 2020
Dát tip

Zajíčku, děkuji za básničku. Připomíná mi to neodekadenci, kterou se teď zabývám.


"Zapadá sluníčko za hory,

pasáci pečou brambory,

zapadá sluníčko za kostel,

pasáci skáčou na postel"


Umbratica
17. 09. 2020
Dát tip

Pavle,

na literárním serveru hraje název dílka velmi podstatnou roli. Obvykle si čtenáři vybírají své oblíbené autory a čtou od nich vše. Nováčci a ti, kteří se v autorech na Písmáku nevyznají, se ale často orientují podle názvů a atraktivní název často upoutá oči nerozhodného čtenáře.

Ve starém Japonsku se názvy haiku používaly ojediněle, ale používaly. Většinou upřesňovaly situaci, ve které haiku vzniklo, napomáhaly tedy čtenáři v pochopení haiku. - viz antologie Chrám plný květů.


Umbratica
17. 09. 2020
Dát tip

Můro,

v Bukowském budu pokračovat, pokud bude téma čtenáře zajímat a pokud vyvolá nějakou diskusi. Zatím to vypadá tak, že diskuse o Ch.B. na Písmáku možná nebude a že toto téma v podstatě nikoho nezajímá. Takže asi přestanu vkládat svou sbírku o Bukowském a skončím s tímto projektem, tak jako jsem tady vždy musela skončit s každým projektem, který mě bavil a zajímal.

Haiku jsou teď pro mě okrajová záležitost a patrně se k nim hned tak už nevrátím. Pochopila jsem, že pokud nebudou na panelu, nikdo si jich ani nevšimne a já musím dávat na panel jiné texty než haiku.


PavelK
15. 09. 2020
Dát tip

Něco podobného jsem od tu Tebe už četl. Obě varianty se mi líbí. Co se týče názvu, v knihách názvy u haiku nebývají. Na literárním serveru mi pomáhají v orientaci. Namátkově otvírám starší publikovaná díla podle aktuální nálady. Číslování mě odpuzuje už na první pohled, seznam děl působí jako statistický výkaz. Pokud si otevřu nějaké dílo pod číslem, nevěnuji číslu pozornost, třeba nemám zrovna čas psát komentář, nebo ho nemám promyšlený, číslo zapomenu a dílo pak nenajdu. Nebo se mi stává, že namátkově otvírám jedno a to samé dílo, které mě neoslovilo dokola a to mě nebaví. Na literárním serveru mám rád názvy. I s vědomím, že v tak minimalstické formě jakou haiku je, může mít název příliš významnou váhu.


Můra73
14. 09. 2020
Dát tip

Na Bukowského se těším, ale doufám, že částečné emargo na haiku přehodnotíš a nějaké od Tebe se tu objeví :)


Nami 99
14. 09. 2020
Dát tip

Na mojí autorské stránce Nami 99 datum 23.9. 2018.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Nami,

a to dílko mám najít kde ?


Nami 99
14. 09. 2020
Dát tip

Umbratica - kdyby jsi chtěla juknout, o pouštění draků píšu v dílku: "Podzim - čas pouštění draků."


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Zboro,

moc děkuji za tip i za výběr.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip Zbora

vesuvanko,

díky. Pro mě je to takový obraz. Pro mě jsou haiku hlavně obrazy a možná proto, se ti má haiku líbí.  Teď jsem se ale pokusila "namalovat obraz" i básní Korida.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

metaforo,

i v Japonsku některá haiku název mají. Takových haiku je sice velmi málo, ale nesporně existují, takže když názvy používali japonští mistři ze sedmnáctého století, proč bych je nepoužívala já.

Tady  na Písmáku se ale kolem haiku odjakživa kupí jen hádky a konflikty a to já nemám zapotřebí. Už se o kategorii haiku nebudu starat.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Já ale píšu pro Mařky a Madly. Mně vůbec nezajímá sektářská poezie z básnického ghetta, kterou píše jeden sektář pro jiné sektáře.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Břízko,

sice kousek výš slibuji, že s haiku na nějakou dobu končím kvůli malému zájmu o mé výtvory, ale, že jsi to ty, tak tady máš ode mne jedno zenové.

 

zazen

 

Že "meditace" ?

Mé soustředění ruší

bzukot komára


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Já vždycky dám na čtenáře.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Můrko,

vidím, že o má haiku je tady teď pramalý zájem, ze šesti se uchytilo jedno, takže s haiku na delší dobu končím. Teď se budu dlouhodobě věnovat Bukowskému.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

R.L.

je to jediné haiku, které z té mé větší várky zůstalo. Proto psaní haiku na delší dobu odložím k ledu. Tobě i Alešovi ale děkuji za trvalý zájem, kterého si vážím. Tak zas třeba za půl roku nějaká haiku vložím. Možná si čtenáře najdou. Nyní o ně žádný zájem nebyl.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Nami,

je to takové sentimentální, tak jsem ráda, že se to líbilo zrovna tobě. Moc legrace v tom není.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip

Zeanddrichu, díky.

Ano, máš pravdu. Draci se tlačí do nebe, jen nevím, co si tam s nimi andělé počnou.


Zbora
12. 09. 2020
Dát tip

*


vesuvanka
12. 09. 2020
Dát tip

Atmosféru podzimu jsi moc pěkně vyjádřila :-))) TIP


Bříza
12. 09. 2020
Dát tip

hajku haječku ... 

nějak je věřím pouze zenovým mistrům . . .


Můra73
12. 09. 2020
Dát tip

Ty mě pořád zlobíš, Um, s tou nápovědou v názvu. Nedůvěřuješ čtenářům? Jinak moc pěkné. :)


Nami 99
12. 09. 2020
Dát tip

Hezké.


Jak večer rosou zazebe, ..., Draci se

tlačí (derou) zpátky do nebe;..:).

 

Hezké to je :)


no vidíš....a pak že jsem ...nanic...:-)))))


Umbratica
11. 09. 2020
Dát tip blacksabbath

blackie,

moc ti děkuji. Inspirovala jsi mě k novému senrjú, které mě právě napadlo :

 

Večerní vítr -

Drak hledá na obloze

souhvězdí draka.


Umbratica
11. 09. 2020
Dát tip

Knihomole,

dík za to citoslovce i za típek.


blacksabbath
10. 09. 2020
Dát tip Nami 99

ten poslední drak chce do svého souhvězdí..........:-))).......*/*****


Jéj 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru