Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zápisky

11. 09. 2020
27
25
1243

 

Popŕcha pri vode zarána

stopy mien na štrku opúšťam

kde višňa po lete strhaná

a straka letiaca do húštia

lemujú za lístím pohľad kún

Niečo je našťastie v poriadku


25 názorů

Hezké to je :)


Rado van J. V., že mi je ľúto :-)


jen má slovenčina neni v pořádku

nerozumím i pár slovům na řádku

až se mi z toho škytá, brká

nevím např co je štrka


Karpatský knihomoľ
16. 09. 2020
Dát tip Silene

Zber je zavádzajúce slovo v tom prostredí, ďakujem.


Silene
15. 09. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

Autor má na ni právo... čtenář to jen chtěl na sebe říci.


Silene, ospravedlnenie pre dodatočnú úpravu.


Silene
15. 09. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

Můj čtenář si teď drobně stěžuje, nu, drobně, jako když mží. Líbila se mu právě i ta metrická škádlení... myslel si, že účel. Že když někdo umí rutinně jednotit, tak může trošku mást. A polekal zber ve srovnání s domácí sklizní. Kdo by to byl řekl, že zrovna tady bude ta slovenština tak tvrdá?

No nic, on si tedy milý čtenář zvykne a --- beztak umí předchozí verzi z paměti! 


Karpatský knihomoľ
15. 09. 2020
Dát tip netWoor

netWoor vďaka za užitočnú poznámku, zjednotil som to potrojným metrom


netWoor
15. 09. 2020
Dát tip

asi bych první řádek končil na čtyry slabiky (tedy má-li slovenština přízvuk jako čeština), ale pěkný ...


Umbratica vďaka, aj za tú slovenčinu.


Umbratica
14. 09. 2020
Dát tip Entropia

Slovenština je pro zachycování prchavých nostalgických nálad ještě vhodnější než čeština. Tip.


Ďakujem Jani. 


vesuvanka
12. 09. 2020
Dát tip

Krásně zachycený okamžik :-))) TIP


Karpatský knihomoľ
12. 09. 2020
Dát tip Silene

Irena, Evženie, Silene, jakometafora ďakujem za odozvu.

Áno, preklad je stopy jmen, ako ste už vlastne vystopovali.


Silene
12. 09. 2020
Dát tip

Ještě se opravím, vidím:), že se mi zdárně podařilo napsat min, nikoli měn (platidel), myslím, že alespoň má šanci komentář náležitě pobavit.

Není zápisek jako zápisek. S mými újezdnými myšlenkami je zaručeně spolehlivé poučeně mlčet, usmívající se smajlík.


Silene
12. 09. 2020
Dát tip Gora, Karpatský knihomoľ

Peter, mám tvůj styl natolik ráda, že si vždy další text tichounce přiřadím v kartotéce mysli k těm předchozím, včetně vnitřního autorova obrazu, aby mi vyprávěly ještě něco navíc. Možná se následně těžce separuje zpět, a tak to uvádím, abys tušil onen proces i jistou bezbrannost. Líbí se mi technické řešení obchvatem, čte se mi jemně; a popravdě, i naléhavé podprahové upozornění, již více neodkládat ošetření kabeláže, sa mi zišlo, okrajem. 

Verš, na který upozorňuje Iren, je pro nás asi oříšek, sama jsem si vyložila homonymní tvar mien na dva způsoby, jmen a min, přičemž přemítala, zda v myslivecko/lesnickém významu neznačí typickou - rozlišovací - stopu trávicího traktu, zanechanou zvěří.

Vždy si vzpomenu na yss, kterak zmiňovala tvůj zdánlivě obyčejný způsob používání a kladení slov, a musím ji za sebe dávat za pravdu. Jako Češka se mohu přirozeně, až žinantně mýlit, ale vnímám to celý čas zrovna tak.

Inu, nevím, zda jsem ti něčím prospěla...


Když se to říká nahlas, jr to příjemné.


Andělka1, Roman, jakometafora, blackie, ďakujem vám za nahliadnutie i priazeň. 


Gora
11. 09. 2020
Dát tip

Pěkně zachycená chvíle, KK...

nemohl bys prosím, přiložit překlad na: stopy mien na štrku


blacksabbath
11. 09. 2020
Dát tip Gora

hmmmm......krásně zapsaný vjem kapkami deště.......*/***************


Andělka1
11. 09. 2020
Dát tip

Krásny okamih...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru