Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji chaloupku bez duchů

15. 09. 2020
15
12
527

 

Zatím.

Nemá se říkat hop, dokud nepřeskočíš.

,,Krásně jsem se vyspala," libuje si babička po noci v OV. Tam za ní žádní duchové nemohou, protože jim  neprozradila, kam jede.

,,To jsem ráda, že sis konečně odpočinula," spokojeně si pobrukuji i já cestou autem zase na chalupu.

Babička dostala jakési kapky na potlačení nežádoucích představ a také pookřála na rodinné sešlosti u příležitosti několika svátků a narozenin v jednom týdnu. Bylo to veselé a na nic nepatřičného tu nebylo místo.

,,Podívej se na tu úrodu švestek a taky hrušek je hodně! To budeš mít co dělat." Raduje se babička.

Obcházíme zahradu, je tu klid a ticho a pod smrky a borovicemi rostou houby........ Ani nemusím za plot do lesa. 

Od té doby, co jsem před rokem požádala sousedku, aby u nás nevenčila slepice, se zahrada vrátila do původní podoby.

Večer jsem zjistila, že babiččiny zázračné kapky došly. Vypláchla jsem lahvičku a přála si, aby to stačilo.

Jí to stačilo, usnula jako nemluvně.

,,Co to je?!" Vzbudila mne podivná rána. Zírám do tmy a uši mám jak netopýr. Kliknu na hodinky.

5.06

A pak to přišlo!

Dusající nohy za mou hlavou. Střecha je pozvolná a není těžké se na ni dostat. A něco se tam dostalo!

Nejsem statečná. Nechodím v noci na místa, která neznám nebo kde straší. Bojím se.

Srdce mi tlouklo tak nahlas, že to muselo být slyšet až venku. A tam bylo ticho. Veliké ticho.

Nešla jsem se podívat, co by to mohlo být.  Koho bych našla? Kočku? Veverku? Kunu? Srnku?

Můj strach měl veliké oči a ty se zavíraly.

,,Jak se ti spalo? Mně prostě nádherně!" Raduje se babička a já jí nebudu vyprávět, že nemít už šedivé vlasy, byla bych jak jezevec.

A jede se za povinnostmi.

Na hřbitov a do lékárny. Tam mi magistra poradila bylinkové prášky na zlé sny a ty jsem dala babi i sobě.

Pak po nákupech a ještě do Tety.

Babi chce něco na sprchování a abych na to lépe viděla, lezu dole u regálu po čtyřech. Malá písmena přečtu jen bez brýlí.

,,Chtěla bych Baleu. Jakou mají?"

,,Nabídka je velká, ale není v akci. Je to zbytečně drahé. Nechceš Radox? Ten je taky dobrý!"

,,Tak mi řekni, jaké jsou," odpoví babi a mě napadne, že se asi také chce podívat zblízka.

Sune se podle regálu k zemi a najednou se povaluje vedle mne. 

,,No, mami, co se děje?" Je to blbá otázka, a tak jí ihned  sundám roušku a podepřu jí. 

,,Mají tady špatný vzduch," konstatuje.

,,Já ti říkala, že ty roušku nemusíš mít."

,,Když oni lidi pak tak blbě čumí."

,,Tak ať čumí," přidal se kolemjdoucí pán a má také roušku jen zavěšenou. 

,,Kdy už lidem dojde, že nemusí dělat každou kravinu, kterou si někdo vymyslí. Je to pak o zdraví."

,,Máte pravdu," zvedám babi ze země a odcházíme zaplatit. Bez roušky. Jsme už dost staré, abychom posoudily, zda je to pro nás dobré. Nikdo nic nenamítá.

Někdy mi připadá, že vládní nařízení jsou jako opium.

Taky pocházejí z nezralých makovic.

A my už dávno víme své. 

 

 


12 názorů

Díky, Ireno. Tento vtípek se používal už dříve, ale je stejně aktuální i dnes.


Gora
15. 09. 2020
Dát tip

Bezvadné, Evži, a ten závěr!!


Až na ten infarkt, Čudlo, je mi fajn. :-)))


Jasně, Renato, ještě jí budu děsit. Stačí když jí do pokoje čumí jelen.


Čudla
15. 09. 2020
Dát tip

Tak to je fajn, že se babičce lépe daří. Tím pádem i Tobě. /*


bixley
15. 09. 2020
Dát tip blacksabbath

Nejvíc se milíbí ten závěr. Je přesný. Jinak je vidět, že babička pookřála, když ani to zvířátko neslyšela. A dobře, žes jí o něm neřekla. 


Děkuji vám, milí přátelé. Jsem ráda, že se s námi zasmějete. Slibuji, že nočního návštěvníka nebudu děsit jako on mne. 


Pobavilo ma ópium.


Alegna
15. 09. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

:))) je skvělé, že babička dobře spí a ten dupot?....... to bylo jitě zvířátko a o tvoji společnost jistě nestálo, dobře, žes  jej nepostrašila*****


Evženie, to by mne také zajímalo kdo tam dupe....duchové chodí přece potichu........venčení slepic mě dostalo:-))))).....jo a mně se také blbě dejchá pod rouškou....tak ji mám na půl žerdi....:-))))).............*/********


lawenderr
15. 09. 2020
Dát tip

:) nevíme nic ... komu kde kdo straší :) a nebo pravda, kterou ovšem nenacpeš pod roušku, musí dýchat :D By mě zajímalo, kdo vám to tam dupe -


aj vystrašíš, aj rozosmeješ, skvelé *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru