Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

- like -

21. 09. 2020
3
6
699
Autor
Báseň_roku

FORMA HLASOVÁNÍ: přímo pod 3 vybraná díla napište Hlas nebo Dávám hlas.

 

Tipy se rovněž mohou dávat dalším básním, na něž nevyšly 3 hlasy, ale do závěrečné rekapitulace se nepočítají! Diskuse nad díly je vítána!

 

AUTOŘI, vyčkejte prosím s vystavením své básně na vaši autorskou stránku až PO VYHLÁŠENÍ a přiřazení básní k vašim nickům, děkuji!

 
Žij dneškem a přijímej jeho radosti,
vyplivne na mě obrázek idylického páru na FB.
Ona se dívá kamsi k nebi, 
on s rukou kolem ženina útlého pasu.
Kýč nebo bič v mlžném oparu tvaru srdce, 
písku v rukou tvaru srdce,
horizontu tvaru srdce.
Hlavně se prodat. Hlavně prodat.
Dáš like, obratem ti přijde návod, 
jak správně šťastně žít.
 
---
 
Nezhynu na úbytě,
když hbitě zametám před prahem,
jakmile podprahově cítím, že špíny již dost.
A vítr odnese vrstvu do polí,
vrstvičku k sousedovi.
I on bere koště a zametá.
Tu k polím, 
tu k sousedovi.
 
---
 
Co takhle napsat báseň,
až spadne další severní švestka?
První do pusy.
Druhou do sudu.
Třetí do pusy.
Čtvrtou do sudu.
Pátou do pusy.
Šestá - double tvaru srdce!
I mrak tvaru srdce!
I na ponožkách mám vzoreček srdce!
I já mám srdce!!!
 
 

6 názorů

Kočkodan
29. 09. 2020
Dát tip

Já vyplivnu aspoň velkou pochvalu, stal(a) ses holt obětí trojhlasého systému. (lehce omluvný smajlík)


Dávám hlas :)


Když jsem byl kluk a chodil s mamkou na různé strany od Lesního Hlubokého, říkala mi: Tuhle alej vysázel dědeček. Ne této stráni vysázel stromy dědeček (přesně říkala dódyk). Byly to kadlátky. V našem rozlehlém sadě jich byla jedna řada. Říkal jsem si, To ale musel mít rád švestkovej kompot ... Kdepak. 99% šlo do beček.


Hlas


a2a2a
21. 09. 2020
Dát tip

Z 21 soutěžících textů jsem si vybral 5 (Půjdeš se mnou* Ordung Machen* Vánok* Sídlištní domy* -like-), které prozrazují zkušený či zkušenější rukopis a bylo příjemné je číst.

Tady jsem zřejmě omylem odeslal již jednou napsanou kritiku přímo autorovi do pošty, takže už se mi nechce rozepisovat. Snad jen, že zde vidím drobné rezervy v omšelejších obrazech ...Nezhynu na úbytě... A vítr odnese do polí...., přemítám také, zda by nebylo lepší vypustit poslední verš, bez kterého by text měl širší vyznění, ale zase mi tolik nepřekáží, a moc se mi líbí poslední hravá sloka a odvaha pohrát si s obrazem srdce, což vždy navozuje podezření na kýč, ale zde to neplatí. Hezký text.

HLAS


Andělka1
21. 09. 2020
Dát tip

SRDCE ŠVESTKOVÉ...JE ZAJÍMAVÉ...:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru