Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji poslední letní dny

23. 09. 2020
16
20
586

 

To, co jsem pro vás zachytila, je ze dvou na sobě závislých zdrojů. Poslyšte příběh jednoho podvečera.

Verze první, bratrova:

,,Přišel jsem ke dveřím do dílny a tam stojí babička." Bylo mu divné, s kým by asi tak mohla mluvit.

,,Ukažte mi nějaké potvzení nebo doklad o tom, že máte být tady ubytováni," rozčiluje se hlasitě.

,,To jste si museli splést dům, zavolejte si tomu, kdo to zajišťuje a jděte jinam," dodává rezolutně.

Bratr Jiří hledí do prázdného prostoru, kde není nikdo jiný než babička.

,,Á, tady je můj syn a ten to s vámi vyřeší," dodává radostně a tak se zbavuje odpovědnosti za nezvané hosty.

Jirka projde skrz pana N. a mine další ze skupiny dvou žen a dvou dětí. Nemůže nikoho z nich vidět a ani slyšet, jsou jen v babiččině mysli.

,,Snad bys je mohla požádat, aby počkali venku. Zatím to tu dořešíme." Rozhodne v neprospěch hostů.

Potom si dali večeři a odjeli na pohotovost, kde napsali babičce její kapky, které jí den před tím došly.

 

Verze druhá, babiččina:

,, Zase přijeli autem, už odpoledne. Chtěli do domu, ale já jsem je tam nepustila." I to bylo velmi statečné.

,,Mluvil se mnou jen ten pán, a když jsem mu řekla, že musí zavolat tomu, kdo jim zařizoval to ubytování, šel ven telefonovat. Ale nerozuměla jsem té řeči, kterou mluvil." Babi to vypráví naprosto klidně.

,,A pak přijel Jirka. Neviděl je a ani je neslyšel, prostě tím pánem prošel." 

,,Poslali jsme je ven a zavřeli dveře. Pak jsem se podívala z okna a oni se rozplynuli." To přece není nic neobvyklého.

,,A pak mě Jirka donutil jet k doktorce a ta mi zase dala ty kapky.  Nemám je ráda, jsou hnusné, takové olejnaté." Ale není jiné cesty.

 

Tak to bychom měli dva pohledy na stejnou dobu a situaci.

 

Babička mi pak k tomu řekla, že jsou to bytosti z paralerního vesmíru. Viděla o tom pořad v televizi.

Hledají si bydlení a také něco na sebe. Když to seženou, mohou odejít z čekárny duší a najít si tělo.

 

Večer se sice nedívám pod postel, zda tam není bubák, ale dobře se mi nespí. A blíží se úplněk.

Pojedeme s babičkou někam jinam, kde nás sekta ,,Měsíčního svitu" nenajde.

A mohlo by pršet. 

 


20 názorů

Alegna
25. 09. 2020
Dát tip

Dobře, alespoň se mám na co těšit :)


Na zprávy z úplňku si musíš, Lído, počkat. To ti budu vyprávět, až se sejdeme.


Babička někdy vypadá jako čistá duše, Umbratico, ale jen někdy.


Alegna
24. 09. 2020
Dát tip

snad jste se při úplňku dobře vyspaly, obě***


Umbratica
24. 09. 2020
Dát tip Gora

Tohle mi velmi připomíná film " Čistá duše" o matematiku Nashovi, kterého hrál skvěle můj oblíbený Russel Crowe. Nash také viděl lidi, které druzí neviděli. Tip.


Díky, revírníku. Po roce je docela těžké vymyslet, co tam ještě miluji. :-)


Jehovisti se ti nerozplynou, ti jsou vtíraví jak Pitralon. Ten ještě panatuješ, že Lubošku?


revírník
24. 09. 2020
Dát tip

A mně se taky líbí, jak do toho krásně zapadá ten nenápadný název.


Kočkodane to ano, těm se dá prásknout dveřme před nosem. Nebo přijít otevřít v černém oblečení s pentagramem na krku :-)


Čudla
24. 09. 2020
Dát tip

Hororové příběhy mám rád. /*


Kočkodan
24. 09. 2020
Dát tip

Ve srovnání s těmito návštěvníky jsou jehovisté z masa a krve vlastně požehnáním...


Jo, Irenko, já už taky.


Gora
23. 09. 2020
Dát tip

Situace se komplikuje, úplně se bojím, co bude příště...


Tak já si to zkusím přečíst na dálku. Navazuji spojení... no nějak tam čtu cosi o líbání musculu gluteu maximu :-))))


Něco málo bych věděla, ale nahlas to neřeknu, Arwen, mohli by mne slyšet.


Evženie Brambůrková
23. 09. 2020
Dát tip blacksabbath

Já se taky doma sama bojím, Ivi, ale troška Tokaje to vylepší. :-)))


Miluji tyto krásné krátké příběhy :-)

V paralelním vesmíru se také třeba diví tomu, koho, kdy a kde vidí. Co mi víme o Vesmířanech ;-)


Evženie....víš kolik je hodin? Už je po osmé....a já jsem to teď dočetla.....nevím jestli mám jít do koupelny, protože v cestě mi stojí tmavá chodba.....to se jen snažím trošku zlehčit tvou nezáviděníhodnou situaci.....babička kapky nemá ráda, ale sama ví, že není jiné cesty....alespoň nějaké malinkaté plus.....holka drž se.....posílám ti Makového mužíčka s růžovým máčkem snů


Díky, Renato, já to nechci vidět vůbec. :-)


bixley
23. 09. 2020
Dát tip Aru, Alegna

Inu, i obyčejné věci vidí každý jinak, natož z paralelního vesmíru!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru