Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konec

29. 09. 2020
1
20
542
Autor
Jaropeace

Poprvé pocítil, že něco není v pořádku, jednu březnovou noc.

Probudil se celý zpocený a chvíli ležel jen tak s otevřenýma očima. Pokoušel se znovu usnout, ale bylo to zbytečné. Tehdy netušil, že takových nocí ho čeká ještě hodně.

K ránu bolest trochu polevila, a tak usnout na chvíli dokázal. Druhou noc to bylo ale ještě horší.

 

Musel zavolat lékaře. 

                                                                       .    .    .

 

Pak už to šlo velmi rychle. V nemocnici dostal postel po ženě, která zemřela ráno. Za týden jsem ho navštívil a viděl jsem, že je zle. Oba jsme celou dobu mlčeli.

 

Podruhé vypadal lépe a já začal věřit, že to půjde. Pak mi jednou volal doktor z nemocnice, že se to horší. Pořád jsem ale doufal, že to přece jen dokáže.

 

Nestalo se tak.

 

/ Brno 5.3 1998 /


20 názorů

Jaropeace
08. 10. 2020
Dát tip

vesuvanka: často to tak opravdu je, to mi už dříve několikrát potvrdila moje žena, která pracovala jako zdravotní sestřička na LDN.


vesuvanka
08. 10. 2020
Dát tip

Smutné. Je zvláštní, že nemocným se před smrtí jejich stav zlepší (jen zdánlivě), a pak přijde zlom...


Jaropeace
05. 10. 2020
Dát tip

Radovan: krásná a moudrá odpověď! na tebe si člověk nepřijde


nijak, napsat jak autor myslí, že je to nejlepší


Jaropeace
05. 10. 2020
Dát tip

Radovan : potiz je v tom, ze treba mas, ale jak to zjistit?


v pohodě,  netvrdím že mám pravdu


Jaropeace
05. 10. 2020
Dát tip

Radovan Jiří Vořišek : nebylo by to lepší. a čtenář by těmi konkrétními  datumy a jménem přišel o možnost si s tím dílkem pohrávat po svém a zapojit tak svou fantazii. Dokonce jsem už viděl pár děl, které tak "datumově" končí a připadá mi to neoriginálni. Takže tady nesouhlas.


Ano, toto je ukotvenější. Tady není nutné znát pacienta, tady je cítit vztah, který má k tvůrci díla nebo vypravěči.

Ono - nestalo se tak mi přijde (ale jen malinko) předvídatelné, a tím nadbytečné.

napadlo mě, ale netvrdím, že by to bylo lepší třeba:

Petr *17.2.1968  + 3.11.2019


Jaropeace
02. 10. 2020
Dát tip

Umbratica: děkuju


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip Jaropeace

Nemáš se za co omlouvat. Prostě to cítíš tak, jak jsi to napsal a zapomínáš na to, že jiní to mohou cítit jinak. Chtělo by to jen více empatie.


Jaropeace
02. 10. 2020
Dát tip

Umbratica: to mě - bez ironie - vážně mrzí. nechtěl jsem nadělat víc škody jak užitku. zkusím to příště napravit. omlouvám se. J.


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip

Nějak jsi zapomněl na nás věřící.


Jaropeace
02. 10. 2020
Dát tip

Umbratica: jsou jen dvě. a o tom to celé možná i bylo.


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip

Jaro,

možnosti jsou vždycky. Jen je chytit za pačesy !


Jaropeace
01. 10. 2020
Dát tip Gora

Gora: tož díky Ti!:-)


Gora
01. 10. 2020
Dát tip Jaropeace

Proto jsme na litwebu, abychom získali náhled na svá dílka a zapracovali na nich. Klidně mi tykej.


Jaropeace
01. 10. 2020
Dát tip

Gora : vidíte, a mně se zdá být po celkem banálním začátku ta nejlepší.


Jaropeace
01. 10. 2020
Dát tip

Umbratica: tak moc možností nebylo, že


Gora
30. 09. 2020
Dát tip

Tohle celkem sugestivně podané dílko mi ze tvých čtyř miniatur přijde nejnadějnější. Až na závěr... poslední věta to shazuje, bohužel.


Umbratica
29. 09. 2020
Dát tip

Slibný rozjezd a zcela nezvládnutý závěr.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru