Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kazatelna

29. 09. 2020
0
2
293
Autor
cajsik

Mámení na znamení vůle.

A chvíle oddechu.

Mé jmění k boží zvůle.

Při tradičním poslechu řeči.

Mám otázku chycenou v leči.

Na samotě modliti se v kleči.

Však ne všechno člověku svědčí.

Tmou nesouc zlom noci.

Příslibem nového dne.

Jak snadné je žít.

Volba pro krále.

V sále hrají jednu z veselic.

Dlužno se družiti v tance.

Pro samozvance opodál.

Tak sedí v kazatelně.

Poblíž druha spasitele.

Velebí jméno týž.

U pastýře učitele.

Jde v usmíření a pokoji.

A v orloji se ručka pohnula.

Stejně jako zpovědnice.

Nápor vydržela.


2 názory

cajsik
30. 09. 2020
Dát tip

Díky za komentář. Opravdu je v tom trochu zábavy, když to píšu. Nehledím na strukturu. Prostě to tam vložím. Vystihl jsi striktně v čem tápu. No není rým jako rým. Ještě jednou dík za kritiku vážím si toho.


Trochu mi vadí při čtení, že báseň je jakoby slitá do jednoho shluku. Neprovzdušněná slokami. K dělení na významové pasáže nebo jednotlivé části sdělení po kterých čtenář dojde do finále, nepřispívá ani to, že každý řádek začíná velkým písmenem.

Pak mě napadá, jestli jde opravdu o volný verš, jak je avizováno, nebo spíš smíšený a to proto, že tam jsou rýmy koncové i vnitřní.

Další, co mi mírně vadí jsou archaická slova, obraty - např. Velebí jméno týž. Nebo infinitivy modliti, družiti a další slova jako "jsouc". 

Některým veršům nerozumím obsahově - Mé jmění k boží zvůle

Pasáž, kde se vyskytují čtyři stejné rýmy mi přijde méně srumitelná v tom, že se tam mluví o nějaké otázce chycené v kleči, ale nenašel jsem (nebo nepochopil) tu otázku nebo odpověď. Říkám si, jestli to nevzniklo právě pro ty rýmy a hříčky - kleči (kleč nebo klečení na kolenou). Jestli má ta pasáž i obsažný význam.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru