Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 20-09 (září 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 10. 2020
0
14
1645

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ZÁŘÍ 2020

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v září 2020 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .|K3|Go|Ma|bi|Ky|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .| .|ra|ja|xl|ti|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .| .| .|ks|ey|ii|ov|
---------------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--------
1. Šibenice . . . . . . ./ Luzz . . . . . . .| 3| 3| 1| 2| 3| 1| =13 bodů
2. Mlčení*. . . . . . . ./ Edvin1. . . . . . | 2| 2| .| 3| .| 3| =10 bodů
3. Vitamin D vs Covid-19 / Movsar . . . . . .| .| 1| .| 1| 1| .| = 3 body
4. Můj notovej deník . . / bixley . . . . . .| .| .| .| .| 2| .| = 2 body
4. Meditátor . . . . . . / Danny . . . . . . | .| .| .| .| .| 2| = 2 body
5. Jak jsem potkal Ježíše/ Zajíc Březňák . . | 1| .| .| .| .| .| = 1 bod


Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za říjen 2020, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 25. října můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

   Můj notovej deník
   Meditátor
   Šibenice
   Mlčení
   Vitamin D vs Covid-19
   Jak jsem potkal Ježíše

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

NOMINACE ZÁŘÍJOVÝCH prozaických děl

Do neděle 11. října můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v září 2020
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Můj notovej deník

Meditátor

Šibenice

Mlčení

Vitamin D versus Covid - 19

Jak jsem potkal Ježíše



Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


14 názorů

Gora
27. 10. 2020
Dát tip

Luzz, Edvine, Movsare - gratulace! Všem díky za účast, lastgaspovi pak zvlášť za parádní tabulku!


bixley
26. 10. 2020
Dát tip

Vítězům gratulace! Najmě prvním dvěma. :-)


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENONásleduje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ZÁŘÍ 2020


Lakrov
26. 10. 2020
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Mlčení autora Edvin1: Začíná to sice podobně, jako leckteré zdejší "ukecané" vyprávění,ale už po první půlstránce vím, že tohle mě nudit nebude.Myslím, že té poutavosti je dosaženojednak oním střihem mezi prvním a druhým odstavcema pak taky úsporným vyjadřování.Oceňuji autorovy vypravěčské schopnosti -- minimum přímých řečía přitom to stále má spád. Konec zamrazí.

2. Meditátor autora Danny: Začíná to jako "pěknej blázinec", ale ke konci se z toho stává takový milý lidský příběh, zapadající do současnosti, poznamenané epidemickým izolováním se některých jedinců... a nad závěrem se čtenář i pobaví, což je v posledních týdnech vzácné.

3. Šibenice autora Luzz: Na první stránce se ztrácím, dál už je to lepší, takže předpokládám, že ta nepřehlednost úvodu je autorův záměr.. Je to psané tak nějak moderně, a ač se tenhle styl trochu vymyká mému vkusu, nemohu říci, že mě to nebaví číst. Jen z toho na mě pří čtení padá smutek, což je v téhle době nežádoucí pocit, takže mě to vlastně trochu rozčiluje. Dočteno. Zvláštní povídka, těmi střihy mezi součásností a minulostí. Nelíbila se mi, ale budu si ji pamatovat; navíc mi něco připomíná (nějakého Londona?) ale nemohu si vzpomenout co.

 

OSTATNÍ:

 Můj notovej deník autora bixley: te se to dobře, k tomu textu nemohu mít žádné výhrady. Od zmínky o covidu si však uvědomuju, že mi to záčíná vadit námětem nebo spíš tou "aktuálností". A nějak neumím z ničeho poznat věk oněch dvou protagonistů (Tomáš a Filip), což pro mě snižuje přehlednost toho deníku.

Vitamin D vs Covid-19 autora Movsar: Úvodní zmínka o nechvalném fenomenu posledních týdnů (měsíců) probouzí alergii (na tohle slovo), která se ve mně v posledních týdnech usadila, takže k dalšímu čtení přistupuji s nedůvěrou, z níž už mě až do konce čtení nic nevyvede. Omlouvám se za tohle "odsouzení" a přeju lepší čtenáře.

Jak jsem potkal Ježíše autora Zajíc Březňák: Je to zvláštní "ujetina". Je v ní, v té krátkosti, spousta náznaků, spousta souvislostí a chápat je, asi tuhle miniaturu ocením. Ale jakožto nechápající mohu jen konstatovat, že nevím, proč to bylo napsáno.


Kytiii
26. 10. 2020
Dát tip

1. Šibenice - Luzz2. Můj notovej deník - bixley3. Vitamin D vs Covid-19 - Movsar

1. Chvíli jsem se nemohla o prvních 2 příčkách rozhodnout, nakonec u mě vyhrála Šibenice - jako povídka mě vtáhla do děje (dějů), prostřihy na "nechtěné dítě" byly topka, ty hádky rodičů kvůli nehojící se zlomenině... oslovily.

2. Deník byl taky úžasně čtivý a tak pěkně a mile normální s žárlivým přesahem. Díky za takové počiny.

3. Vitamin D skutečně rozesmál, a proto u mě vyhrál 3. příčku. Posledních pár depresivních dní bych si skoro zakázala číst periodika, neb z toho mám depku jako trám.


bixley
25. 10. 2020
Dát tip

1. Mlčení - Edwin1

Napsané s porozuměním, řada lidí mlčí a my nevíme proč, nesnažíme se je pochopit.

2. Šibenice - Luzz

zajímavé prolínání historie a osobního příběhu

3. Vitamín D versus Covid-19 - Movsar

hezká nadsázka.


Luzz
25. 10. 2020
Dát tip

kvaji, k3 a ostatní, děkuji za vysvětlení, ano, ano, už mi to došlo, bylo by pošetilé hlasovat sama pro sebe a celá soutěž by ztratila smysl...

(tady vážně nemá nikdo smysl pro humor?)


kvaj
25. 10. 2020
Dát tip

Asi nic neporušíš, ale jaký to má smysl? Kdyby každý dal svůj text na první místo, ty body by se fakticky anulovaly. 


K3
16. 10. 2020
Dát tip

Pokud já vím, tak podle pravidel ano. 


Luzz
15. 10. 2020
Dát tip

opravdu velice náročné rozhodování... můžu hlasovat pro svůj text?


Gora
13. 10. 2020
Dát tip

1. Šibenice - Luzz

2. Mlčení - Edwin1

3. Vitamin D vs. Covid 19 - Movsar

Šibenice od Luzz je moc dobře promyšlená a napsaná, téma netradiční...  Mlčení od Edwina je strhující výpovědí o dopadech osudových rozhodnutí...  Motiv Vit. D vs Covid 19 se zabývá tématy doby, Movsarským nevšedním poetickým jazykem rozvedenými až k absurditě. 


K3
13. 10. 2020
Dát tip

1. Šibenice - Luzz

2. Mlčení - Edwin1

3. Jak jsem potkal Ježíše - Zajíc Březňák

1. Netradičně pojaté, zajímavé, dobře propracované téma. 2. Další autorova skvělá povídka. 3. Je třeba brát s nadhledem.


NOMINACE BYLY UKONČENYNásleduje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ZÁŘÍ 2020


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru