Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mluvící panenky nemusí vědět, co říkají

Výběr: Gora, atkij
30. 09. 2020
18
12
634
Autor
trojort

Někdy bych byl rád kolibříkem.
Krásným pijanem, co si v hospodě nikdy nesedne.
Tanečníkem v povětří.
V hospodě vypadá většina světových problémů tak jednoduše, a když už to nemůžete vydržet, tak se jdete prostě vymočit.

Obdivoval jsem opilce, co stáli před malým vesnickým kvelbem s lahvovým pivem v ruce.
Za víc než mrazivého rána, když sám jsem putoval na autobus do práce.
Div, že jim rty nepřimrzaly k hrdlům lahví.
To byla vášeň.
A té páry, jak ve stejnojmenném století.
Možná, že to byli jejich předci, kteří našli ty správné odpovědi, aby pomohli k industrializaci světa.
Lenoši, flákači, opilci a básníci mají ty správné nápady.
Jen je nedokáží zpeněžit.
Po nich vždy přijdou ti druzí, kteří jimi opovrhují.

        I já nerad opouštěl hospodu.
        Pořád sem tam vidím obrazy z mládí, jak kráčím na smradlavý záchod a ujišťuji se, že dopiju a mažu domů.
        Bylo mi fajn, ale ráno to vstávání.
        Jak já záviděl důchodcům a jiným povalečům.
        I toulavým psům.

PS.
    Rozumovat?
    Jenom ucpeš záchod.


12 názorů

lastgasp
03. 10. 2020
Dát tip

Moudrá životní zkušenost a vyznání víry pravé, kojené tankovou plzničkou. Bezva.


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

To je tak upřímné, že se toho až bojím. Ale tip dám. Za autenticitu.


Philogyny
30. 09. 2020
Dát tip

Dostala jsem záchvat smíchu. Nahodilo mi to, jak jsme spěšně opouštěli čínskou restauraci v NY...křišťálový lustry, široké schodiště s kobercem... a... ucpanej záchod...  :)


jdu si jedno otevřít a ještě chvilku budu nad tvým dílem rozumovat....*/*****


Zajíc Březňák
30. 09. 2020
Dát tip Gora

I sám Zefram Cochrane, vynálezce warp pohonu, bude ostatně opilec. Bez něho by nás však Vulkánci neobjevili a celá historie Star Treku by musela být přepsána.

Bez podobných povalečů by přišli nazmar všichni ti Spockové, Datové i Sedmé z devíti, i chrabří Kirkové, ba i rozvažní Picardové...


Kočkodan
30. 09. 2020
Dát tip

Naprosto střízlivý tvoje dílko chválím. Už hned ten název.


Thea v tramvaji
30. 09. 2020
Dát tip Gora, Alegna

Mne to hospodské filozofování bere stále... A taky mám problém odcházet... A závidím. Chlapům... Myslím, že to mají v tomto ohledu lepší.


bixley
30. 09. 2020
Dát tip

V hospodě vypadá většina světových problémů tak jednoduše,

Svatá pravda!


Evženie Brambůrková
30. 09. 2020
Dát tip Gora, Alegna

Rozumu mají v hospodě všichni na rozdávání. Obsluhovala jsem je čtvrt století. :-)))


kvaj
30. 09. 2020
Dát tip

Tahle hospodská filosofie, ale ani hospodské obrazy mě už delší dobu neberou. Tip dám za některé postřehy.


Gora
30. 09. 2020
Dát tip

Tohle je fajn, mimo jiné: Lenoši, flákači, opilci a básníci mají ty správné nápady.

Jen je nedokáží zpeněžit

Často se stávalo, když v obchodech nebyl toateťák a stříhal se denní tisk:-), to tvé PS...

.................

že jim rty nepřimrzali  - nepřimrzaly


Norsko 1
30. 09. 2020
Dát tip

Jednou ho ucpeš. Tím jsem si jist


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru