Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku 9/20

01. 10. 2020
16
23
404
Autor
Umbratica

 

 

Vystěhováno.

Zdi bez obrazů, jenom

úplněk v okně.

 

 

Východ z nádraží. -

Štěkot, podpatky, hlasy

hluboko v mlze.

 

 

Říjnový vítr. - 

V průvanu na zácloně

vlaje babočka.

 

 

Vykopaný hrob. -

Kosti předků čekají

na druhý pohřeb.

 

 

Myslím na jaro.

Opadlo všechno listí,

zbyla jen hnízda.

 

 


23 názorů

Umbratica
05. 10. 2020
Dát tip

Pavle,

děkuji za podnětný komentář. Občas nějakými svými haiku tedy zase přispěju.


PavelK
04. 10. 2020
Dát tip

Všechna jsou skvělá. Vypích bych první a druhé. Jedna věc je vnímat haiku jako fotografii, vystižený okamžik tady a teď, který může mít přesah v naší fantazii. Potom tu můžou být ještě další vrstvy, které vnímáme úplně jinak. Tady přichází ke slovu symbilizmus a metafora. V prvním nacházím kontrast dočasného (obrazy) versus věčné (měsíc v okně). Ve druhém se dá hluboká mlha chápat jako nevědomé sféry duše.


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip

Filosofko,

právě vystěhováváme byt po rodičích a nabízíme ho k prodeji. Bohužel. Bude se mi po tom bytě stýskat. Polední roky jsem v něm trávila zimu.


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip

Goro,

díky. Něco z toho už tu v září bylo, ale nebylo to v hlavním seznamu děl. Vybrala jsem to, co dostalo nejvíc tipů a něco jsem k tomu přidala. 


Filosofka
01. 10. 2020
Dát tip

Nejvíc se mi líbí ta první 


Gora
01. 10. 2020
Dát tip

Um - tvá haiku nepostrádají překvapení a poetiku, moc pěkná!


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

Ne, že bych ten obrázek měla pořád před očima, ale když jsem si včera četla japonská haiku o hrobech(a že jich je !) , vytanul mi ten obraz před vnitřním zrakem.


mám radost, že jsem si hřbitovní haiku vyložil přesně tak, jak popisuješ svůj dětský zážitek...:o)


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

O comp nejde. Já mám compy dokonce tři. Jde o to, že nechci domácí připojení na internet.


dcera také pracuje v knihovně....zatím nic neříkala....nezbude ti nic jiného než si pořídit nějaký comp....třeba z druhé ruky.....na Písmáku přeci musíš být!!!


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

Co bude na dušičky netuším, ale velmi pravděpodobně budou zavřené knihovny a já tady na Písmáku nebudu.


nech si to na dušičky......zdravím a měj hezký den


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

Já jsem jako děcko nechápala, jakto že rakev zmizela a kosti zůstaly.

K těm hřbitovním námětům mě ale přivedla četba japonských haiku. Tam se to hroby jen hemží. Častým námětem bývá opuštěný, tzn zanedbaný hrob. Tohle téma jsem si od Japonců vypůjčila a hodlám ho dál rozvíjet. Ale to až zase někdy příště.


jjj.....já vím....vrátí se do hrobu trochu hlouběji, aby udělali místo pro další...také to tak udělali s prapra.....dnes, když se spaluje je to trochu jiné...


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

blackie,

já si většinou haiku vymýšlím. K tomu se přiznávám bez mučení. Ale zrovna ta čtyřka je autentickým zážitkem z dětství. Často jsem chodívala s prababičkou na hřbitov udržovat hrob. Jednou jsme šli kolem hrobu, který právě hrobník vykopal. U ohromné hromady žluté hlíny ležela na kusu špinavého hadru lebka a pár kostí. Prababička mi řekla, že se ty kosti zas do hrobu vrátí.


já bych se obešla bez čtyřky, ale i to k životu patří......obdivuju jak dokážeš do tří řádek namalovat obraz......hned bych si je pověsila....*/*********************


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

Evženie,

díky za tip a jsem ráda, že se líbilo.


Jako bych to viděla.


Můra73
01. 10. 2020
Dát tip

v každém případě ať se daří, všecko


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

Bez berlí už chodím asi měsíc. Půjdu ale ještě na jednu operaci. Budou mi vytahovat z nohy šrouby a dráty, takže se k berličkám na nějakou dobu zas vrátím.


Můra73
01. 10. 2020
Dát tip

... mám obrovskou radost z bezberliček, díky :)

 


Umbratica
01. 10. 2020
Dát tip

Můro,

díky za zastavení a za tip.


Můra73
01. 10. 2020
Dát tip

Pro mě první dvě skvělé. Díky.

... I trojka má hezké přesahy.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru