Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ostrov legend

01. 10. 2020
8
20
961
Autor
Aru

A je to tu zase. Text je úvodní, k ostatním, které budou následovat a najdete je ve stejnojmenné sbírce. Velkou inspirací pro náladu mi byla balada zde: The Willow Maid

Na zeleném ostrově
za měsíčních nocí
přicházejí kvést
z legend zapomenuté
bílé květy vyprávějící
těm co ještě chvíli naslouchali
slovům v listech spletených
v kořenech rezonujících
o těch dávných co s námi byli
dokud i my s nimi žili
než čas jsme začali odměřovat
zakletí jako on sám

20 názorů

Silene
08. 10. 2020
Dát tip Aru

Nemysli si, už jsem to dohnala, jinak bych na Cecil nekápla, to víš, youtube našeptal, kam potom třeba dál. Ne vždy nahlížím, kde k dispozici i zvuk.


Aru
08. 10. 2020
Dát tip

jo jo, to já si budu psát jak chci, o to žádný strach :D

Cecil Corbel jsem neznam, ale vypadá zajímavě, takže díky za její objevení.

to je ale škoda, tohle jsem přímo psal u The Willow Maid od Erutan, i když běžně píšu na hudbu, tady to sepětí je hodně silné, aspoň myslím


Silene
08. 10. 2020
Dát tip Aru

Tipy lítají někdy i podle času, nebo jak se co povede, klidně jen řádek. A jen si hraj, to je nej.

Jdu ti než říci, Aru, že jsem skrzeva ty tvé hudební odkazy objevila (to brzy!) Cecil Corbel, a že mě teď náramně baví ty její animované videoklipy.

Před čtením Ostrova jsem Willow Maid nerozklikávala, tudíž vlastně netušila o tvém záměru tímto textem kolébat, ale asi bych ho stejně chtěla upravovat:).


Aru
06. 10. 2020
Dát tip

děkuju ;)


Čudla
06. 10. 2020
Dát tip

Líbí /*


Aru
05. 10. 2020
Dát tip

děkuju moc, koukám na to jak tipy lítají nahoru, dolu :D

raději ale budu blbnout, než psát furt stejně, to mě nebaví


Umbratica
05. 10. 2020
Dát tip Aru

Aru,

já se taky ráda proměňuji, třeba občas píšu slangem jako třeba v básních Stařec Bukowski I,II. Ze zkušenosti ti ale mohu říct, že když si třeba čtenáři zvyknou na "tvůj styl", nesou pak tvoje proměny dost nelibě a dokonce ti přestanou dávat tipy. Lidi chtějí mít autory zaškatulkované.


Aru
03. 10. 2020
Dát tip

Umbratico, děkuju, jo, docela sedí, ale zase bych u toho nechtěl zůstat navěky :)


Aru
03. 10. 2020
Dát tip

Zenddrichu díky moc :)


Aru
03. 10. 2020
Dát tip Silene

kdepak básnička, schválně to dávám hříček, nebo jen tak pro radost a podobně, nijak mě to potom nesvazuje, a můžu si psát hovadiny jaký chci a čtenář se nemusí bát tady něco napsat. on to byl takový pokus o baladický rytmus, navíc "v kořenech rezonujících" jsem vložil až dodatečně, tak možná proto to tam tak úplně nesedí, ono by to šlo číst klidně bez toho :)


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip Aru

Tak tenhleten pseudovypravěčský styl by ti třeba časem mohl i sednout. Ještě by to chtělo kapku pročistit a vycizelovat, ale pro mne to zní nadějně, takže tip dám.


..tip


Silene
02. 10. 2020
Dát tip Aru

Moc děkuji za reakci, Aru. Tím, že jsi ve volném verši, a to ve tvém podání asi zcela volném, nic tě neomezuje v délkách řádků, což by se dalo lépe zužitkovat pro výraznější či zřetelnější efekt sdělení, pokud bys samozřejmě chtěl. Vykládám-li si ono místo dle tvých instrukcí, potvrzuje se mi, jak jsem si ho chtěla přečíst původně sama, pro zajímavost vepíši. Neber to prosím za cloumání tvou básničkou, nerada v tomto ohledu komukoli působím trauma. Má čtení (i ve smyslu tendence přečíst si sobě na míru) nemusejí být ani náhodou lepší původních textů :), jsou prostě má, navíc většinou lehkověrná, kterak čtu "tady a teď". (Často je jich víc.)

Piš si po svém, jak cítíš, tohle jsou vysvětlivky mých vjemů, k možným nuancím.

bílé květy

vyprávějící těm co ještě chvíli naslouchali

slovům v listí spleteným

rezonujícím v kořenech

 

Na pokračování se náležitě těším. A bré ránko, spíš noc!


Aru
01. 10. 2020
Dát tip Silene

Silene, bylo to mýšleno, že slova jsou v listí spletená, tak i rezonují v kořenech. Jsou to slova, která teprve přijdou v dalších básních v této sbírce a právě tato báseň je jim úvodem.


Aru
01. 10. 2020
Dát tip

díky, je to trochu něco jiného než běžně píšu


Silene
01. 10. 2020
Dát tip

Ale možná že myslíš těm hlasům, každopádně trochu matoucí to v takovémto podání je. U kořenů už vůbec, kdože rezonuje. Kořeny, nebo oni tajemní/ona tajemná?


Silene
01. 10. 2020
Dát tip Gora

Trošku jinak bych si verše seskládala ke vkusu svému, ale to není výtka, spíš pro subjektivně lepší vnímání. Aru, tu se chybka v pádu vloudila:

slovům v listí spletených

= když slovům, tak spleteným

Hlava v těch postpozicích lehce zmate se.


Aru chválím.....to je mooc pěkné....*/**************


Aru
01. 10. 2020
Dát tip

díky moc, vloženo ze soutěže. konečně se mi podařilo zlomit písmácký editor, už to vypadá normálně


Gora
01. 10. 2020
Dát tip Aru

Aru, pěkný text! Zaujal!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru