Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pracuji jako knihovník

04. 10. 2020
1
14
400
Autor
Jaropeace

 

Pracuji jako knihovník v jedné fakt velké knihovně. A jednou zrána si mě volá naše paní ředitelka.

"Jak bych Vám to co nejlíp vyložila?", praví s dikcí a tónem, kterým ve mně chce trochu vyvolat pocit viny za to, o čem bude řeč, a taky za to, že mám jen gympl, kdežto ona je doktorka moudra, a škrábe se za uchem. "Z různých zdrojů jsem se dozvěděla, že píšete básně a povídky", napije se a hned pokračuje dál. "Vím, vím, děláte to ve svém volném čase", ví až moc dobře, že bych to absolutně nemohl stíhat v pracovní době, protože pořád a dokola jen zařazuji vrácené knížky zpět do regálů a jsem na to sám, jen s Martinkou, ta je ale taková křehounká a navíc je tu jen na praxi, takže jí nechávám max. časáky. 

(Jsme obrovská knihovna s velmi rušným provozem a s velkými a těžkými knihami.)

"Takže abych to zkrátila - budete muset odejít z tohoto zaměstnání."

"Důvod, paní ředitelko?"

"Váš talent."

"Promiňte, ale jaksi nechápu, jak to..."

Rázným gestem vojevůdkyně mě umlčuje. "Co když se náhodou stane, že si pak budou všichni půjčovat jen Vaši tvorbu?"

"Éhm?"

"Mám pět let do důchodu, Jaromíre. A náhoda, náhoda to je vlastně už jistota, která jen čeká na svůj čas." 

No a tak jdu.



/Krnov 2. 10. 2020/

 


14 názorů

Jaropeace
08. 10. 2020
Dát tip

vesuvanka: knihovník děkuje za TIP:-)


vesuvanka
08. 10. 2020
Dát tip

Pěkně a vtipně napsané :-))) TIP


Jaropeace
05. 10. 2020
Dát tip

Radovan : ale ten napad s tim, ze ma rida strach, ze bych ji pak vysplouchl z jejiho fleku, je taky bezvadny.


dík za poodhalení


Jaropeace
05. 10. 2020
Dát tip

Radovan Jan Voříšek : spíš, že by tu knihovnu pak museli zavřít nebo těžce reorganizovat, kdyby se tam neustále  pújčoval jen její stále stejný fragment ( moje díla ), který je tak malý, že k provozu takové knihovny není třeba dobře placené PhDr. :-)


Mně úplně závěr nedocvakl, ale jsem rozumu mdlého. Těch 5 let do důchodu (co by se stalo, kdyby měla 10 let?) Jako, že by se dostal na její místo, když dobře píše?

Nesedí mě k tomu celku ani to pojednání o náhodě a jistotě. Je to zde jako nějaké "a propos" - najednou jsem si vzpomněl na něco úplně jiného, asociace jakási ...

I tak je tohle dílo nejčitelnější.


Jaropeace
04. 10. 2020
Dát tip

Luzz: pointa je náhodou super originální, to spíš to poučení pokulhává, a to ještě navíc na tenkém ledě.


Jaropeace
04. 10. 2020
Dát tip

Gora: Nebojte, já jsem to tak také pochopil.


Gora
04. 10. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Každý litweb je založen na komentování, čtení a tipování jiných, jinak si to můžeš číst sám doma... tady očekáváš reakci druhých, pokud nebudeš číst, hodnotit i jejich dílka, té reakce se nedočkáš.


Jaropeace
04. 10. 2020
Dát tip

LUZZ: :-))) no, co když ale teď chci dát upřímný tip teď za ten Váš poslední komentář? zdá se mi to být neřešitelné.


Luzz
04. 10. 2020
Dát tip

mně se nezavděčíš, kašli na to.

ale pokud se chceš zavděčit většině místního osazenstva a zvýšit si tak čtenost, postačí tipovat každou blbost a psát duchaplné komentáře jako třeba "pěkné", "líbí" a "taky se mi to někdy stává" a tak podobně.


Jaropeace
04. 10. 2020
Dát tip

LUZZ: no, bude to fuška se Vám "zavděčit":-). Některé výzvy mám ovšem rád. Toto je jedna z nich. Však počkejte, až dočtu Vaše Sucho. Jsem zatím v půlce ( furt mě někdo ruší a taky text je delší, než jsem zvyklý vůbec přelouskat. Ale zatím je to....ehm....zatím je to bezvadný, no.


Luzz
04. 10. 2020
Dát tip Jaropeace, vesuvanka

myslím, že tento typ textů je pro písmák ideální... krátký vtípek s ne moc objevnou pointou... a nějakým tím poučením na závěr (náhoda je jistota...)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru