Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

B O R Ů V K A! z kolekce odposlechnuto

02. 10. 2020
11
18
502

 

B O R Ů V K A !!

z kolekce odposlechnuto

 

V rychlíku „EC“ při mé nedávné cestě z Brna do Prahy, u stolu pro šest lidí, se mnou seděla silně sebevědomá mladá maminka se dvěma dětmi - a sice s malou princeznou dvou až tříletou, ..., a kloučkem ne snad starším 4 jar (s Dorotkou a Honzíkem , ..., jak jsem odposlechl); - kluk se ovšem ukázal být hezkým kvítkem ( to by bylo video !); -ale seděl přímo vedle mne, takže točit bych si rozhodně nemohl dovolit (i kdybych byl ještě o něco drzejší, než jsem) .

 

Děti, zdá se, se silně nudily, ..., a tak jejich maminka používala nejrůznější způsoby, jak je zabavit - bavila tím ovšem i celou přilehlou část vagonu, jelikož zjevně nadprůměrně vládla hereckým talentem, ...; své patrně na místě vymýšlené pohádky (s použitím motivů i hlasů z kreslené pohádky M. Macourka a Adolfa Borna „Mach, Šebestová, a utržené sluchátko" oživovala vícehlasou mluvou (( ...)).

Když to přestalo stačit, přešla na různé hry.

-Kdo nejdříve uvidí červenou střechu, tak něco dobrého vyhraje !, řekla třeba (možná i těm dětem něco konkrétně slíbila, ale to mi neutkvělo,..., a je nepodstatné snad ).

 

Rychlík vjel do nějakého městečka na trati, ..., domy se kolem jen míhaly.

-Červená střecha! -Červená střecha! -Červená střecha!, ..., vykřikoval kluk v rychlém sledu za sebou, upřeně hledící z okna.

 

-Těch je hodně.., řekla jeho máma. -Dorotka a já jsme je viděli zároveň.. .

-Kdo nejdříve uvidí cyklistu !, ..., po krátké odmlce zadala nový úkol.

 

Kluk pohotově vykřikl: ..cyklista !; .. .

Máma: ..kde ?

 

Nerozuměl jsem jsem dobře, co ten pohotový Honzík odpověděl , ..., ale myslím, že zcela vážně řekl: ..teď zrovna zajel za roh!.

Máma: ..tak to neplatí, my s Dorotkou ho musíme potom uvidět také!

 

Pokračovala ve hře: ..dívejte se, kdo nejdřív uvidí.. ..třebá ..třebá.. ..kdo nejdříve uvidí něco hezky sytě modrého!

Vlak vjel do zalesněného úseku, ..., o nějaké jiné barvě než o „zelené" ( možná tedy snad ještě i o „hnědé" ) nemohlo v tu chvíli asi být moc řeči, ..., a zdálo se, že an.i pro nějaké chlapcovy podvůdky nebude teď v tomto směru nějak moc prostoru.

Kluk si ovšem věděl rady. Nechal mámu se sestřičkou sledovat krajinu za oknem na naší straně vlaku, ..., bleskurychle se otočil k oknu na straně protilehlé, a silně hlasitě vykřikl: ..b o r ů v k a!.

 

 

Vagón (tedy alespoň jeho přilehlá část, která věděla, o co jde) -včetně jeho maminky - vybuchl smíchem, ..., a tato hra této „polorodinky“ pro dnešek skončila.

(( ...))

 


18 názorů

8hanka
20. 09. 2021
Dát tip

cesty vlakom poznám priam dôverne od raného detstva až doteraz...i ja som deťom vymýšľala rôzne rozprávky a hry, aby som ich počas dlhých ciest zabavila, neuvedomila som si, že som mohla pritom zabávať aj iných:)

SI všímavý a vnímavý cestujúci:)


Jamardi
13. 06. 2021
Dát tip

To je pěkný příběh. Když jsme jezdili vlakem, taky jsme hráli různé hry. Tomu chlapci se nedivím. Nejdříve mu neuznaly střechu, pak kolo (klidně ho mohl vidět, vlak se pohybuje a kolo mohlo zabočit).

 


Umbratica
29. 10. 2020
Dát tip Mária Horná

Já mám tři počítače a každý má jinou klávesnici. Na jednom jsem dodnes nepochopila, jak napsast zavináč.


Ů - dokonca mne to ide aj ako ° (vľavo hore so shiftom) a U. Teda ak máme rovnako zapojenú klávesnicu (ja nemám malé u s krúžkom).  :-)


Umbratica
29. 10. 2020
Dát tip

Přes caaps Lock to jde pěkně, takže už vím, jak na to. Člověk se pořád učí.


My na Slovensku to robíme takto:  Ů = alt + 0217  a je to!   :-)

A príbeh pekný, má dobrú pointu. Stotožňujem sa s redaktormi prózy hore.


Ohledně kroužku nad "U" :),..., ale i další rady, srdečně děkuji;..:).


bixley
05. 10. 2020
Dát tip

A já to dělala tak složitě...i když úspěšně :-)


Umbratica
05. 10. 2020
Dát tip

Cadmium,

nadpis velkými písmeny zdárně opraven ! Dík za doplnění vzdělání.

 


Umbratica
05. 10. 2020
Dát tip

Cadmium,

díky. Zkusím to tedy opravit.


Umbratica
05. 10. 2020
Dát tip

Bixley,

díky za radu.


bixley
02. 10. 2020
Dát tip

Jde to napsat celé malými písmeny a pak to dát do bloku a zadat Formát - Písmo - Všechna velká.


Umbratica
02. 10. 2020
Dát tip

Dávám tip za epizodky z vlaku.

Mě ale nejvíce zaujalo to, že jsi napsal B O R  ů V K A.  Taky neumíš napsat kroužek nad velkým ů ?

Mně se to stalo, když jsem psala nadpis Z OŠATKY PRODAVAČE KVĚTÚ.(viz Li Čching- čao : Větvička z rozkvetlé švestky). Ještě nikdy jsem psát kroužek nad velké ů napsat nepotřebovala, takže až teď jsem si uvědomila, že vlastně nevím, jestli to vůbec jde.


bixley
02. 10. 2020
Dát tip Gora

Možná by se v tom názvu nemusela prozrazovat pointa, člověk to už potom tuší...


Gora
02. 10. 2020
Dát tip

Hoch byl bystrý :-), dobré pozorování...

To písmo je děsné, udělej s tím něco...


bixley
02. 10. 2020
Dát tip

hezká příhoda.

Ještě si to pročti a dooprav, sjednoť písmo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru