Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

věnováno

Výběr: Gora, Santi€, Zbora, Karpatský knihomoľ
02. 10. 2020
39
37
2250
Autor
atkij

 

 

 

prostě tu byla

prostě tu byl

 

jak dobroty dětství

žloutek s cukrem 

pravý  pendrek 

pasírovaná polévka

v ní malá holka na velké lžíci

 

---

 

pátekcopátek 

před koncem pracovní doby

mě roztočila na židli účtárny 

a nechala neohrabaně přepočítávat 

dávno sečtené sloupce

 

sobotní rána hutná nocí

nejdelší pohádkou sedlal hlas

 

pod krovy víkendu chrastilo rádio

děda kočky slepice

v přízemních reportech jazyka dvorku

 

 

---

 

 

kývá hlavou už z podstaty svého třesu

slova k ní nesu přesilou hlasivek

 

když v očích zakřeše

jiskřičky pochopení rozzáří  kuchyň

 

---

 

bez berle našlapuje

široce jak malé děcko

jež drží balanc 

 

jen čára podél zdi o metr výš

 

---

 

zapomíná co chce říct

říká co už řekl

 

až pak si vzpomeneme

že voda na kafe dávno vaří 

 

---

 

dva páry pantoflí

před prahem pokoje

kde stěny řvou zprávami

 

tam stará žena starému muži

natírá alpou bolavé nohy

 

v každém tahu takový klid

 

 

 

 

 

 









37 názorů

atkij
před 5 měsíci
Dát tip Janina6

Jé, vy jste tak hodní. V pátek u nás ve VM pořádám čtení, nejspíš si ji zařadím... Vždycky je to alchymie:)) Zdravím Evži, Jirko, Jani a přeji krásnou sobotu:))


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip

Ta je, panečku. Četla jsem ráda a s respektem.


a2a2a
před 6 měsíci
Dát tip Janina6

Díky avízu, které tak často v jiných případech i otravuje, jsem si připomenul poezii.


Evženie Brambůrková
před 6 měsíci
Dát tip Janina6

Zase musím napsat, že je to krásné, prostě srdcovka.


atkij
před 6 měsíci
Dát tip

Zuzulinko, Dagmaram - děkuji za ponor staršího dílka. Potěšilo. Moje srdeční...


Zuzulinka
před 6 měsíci
Dát tip atkij

nádherné


Dagmaram
04. 01. 2021
Dát tip atkij

Hezký zachycené vzpomínky a atmosféra:-)


atkij
04. 11. 2020
Dát tip

Mocičko děkuju. Pocta pro mě...


Vaud
03. 11. 2020
Dát tip

Dokonale'!!


all
31. 10. 2020
Dát tip

život, bez pozlátka, s něhou vzpomínek...


a2a2a
30. 10. 2020
Dát tip Gora, atkij

Jituško, děkuji také, a ta útulná knížečka je pojítkem. Má krásná haiku a ta mají jména. Blízká jména.

 

Domů

 

Sněženky v skleničce od hořčice,

ubrus ze zeleného kanafasu,

narovnaná deka.

 

Tisíce koutů pohlcených tichem,

skácená bříza, dveře

bez jména.


atkij
30. 10. 2020
Dát tip Gora

Ahoj milý Jiří, napsal jsi mi krásný komentář a já ti za něj ani neumím patřičně poděkovat. Zaklepal jsi na kouzelná vrátka a já ti za nimi otvírám na kávu a voňavou bábovku. Včera jsem si s nimi pročítala nově přišlou, překrásně vyvedenou, sbírku haiku Šálek dál hřeje dlaně. Nedošlo samozřejmě na všechny texty, zvědaví byli především na moje a ostatní autory jsme prolistovali, sem tam zastavili a přesto se i v nich našli... A za to patří poděkování i Tobě. 

Přeji hodně zdravé radosti. 


a2a2a
28. 10. 2020
Dát tip Gora, atkij, Alegna

Čtu znovu, po nějakém dni a musím moc a moc pochválit. Ta báseň se určitě psala sama. Jak jednoduché, když člověk v sobě nosí něco, co tam sám nenastrkal, aby sebe či svět ohromil, ale samo si sedlo jako rezervoár imunity pro všeliké časy. Něco, co je nám, téměř všem společné a zároveň tak křehké, že v tomto uřvaném světě máme strach vydat se všanc. A když už se najde, kdo tu odvahu má, pak nemůže být překvapen, jak rezonuje.

Pro mne jen další potvrzení, kde je poezie, jak je jí zapotřebí a proč nemusí být zdaleka tak umrtvená, jak se nám mnohdy zdá.


atkij
25. 10. 2020
Dát tip

per_zay, díky moc za zavítání. 

Honzo, jasně Vysočina a kůrovcová kalamita - to je kapitola sama pro sebe. No to si člověk snad ani nezvykne, když projíždí známými místy a teď bezlesím, s obnovující se džunglí trav, než dojde k rekultivaci. 

Křížem krážem ... kudy jsi chodil? 

Do Balin se vydávám převážně na kole, ale je to dost turistická trasa a taky zásadně prokacená. Řeka stále nádherná, divoká, klidná, ...

Většina "mých" luk je na kopcích za městem. Svobodný výhled a přitom nikde nikdo - občasně uklidňující životní prostor:)

Včera jsem vyfotila pár podzimně pošmourných fotek z vycházky. Tak Ti je někdy pošlu jako důkaz:)

 

 


per_zay
24. 10. 2020
Dát tip

hmmm ... T


Zbora
15. 10. 2020
Dát tip

No jo, ale Ty máš za domem údolí Balinky, přírodní park, kde žijou dokonce i bobři, to se nepočítá! :)

Letos jsem opět prochodil Vysočinu křížem krážem a na rozkvetlou louku jsem nenarazil. Je fakt, že jsem tam teda kolikrát nenarazil ani na les, který tam podle mapy měl být...


atkij
15. 10. 2020
Dát tip

Honzo, louky přece nezmizely. Alespoň u nás stačí vyjít kousek za město. Ale chápu, že v některých lokalitách je člověk musí i hledat. A mobil schovat minimálně do kapsy:)) Nebo zahodit, nechat doma. No ale, co kdyby bylo třeba něco krásného, například motýla, vyfotit?:))


Zbora
10. 10. 2020
Dát tip

Taky už nejsou rozkvetlé louky, někam prostě zmizely. Jako děti jsme chodily k rybníku přes obrovskou louku na které květly miliony květů různých barev a nad nimi poletovaly stovky motýlů různých druhů a celé to omamně vonělo. Ta louka tam je pořád, ale nekvete na ní skoro nic. Motýli taky zmizeli. Ale teď zase máme všichni mobily, žejo. Nic není dokonalé... 


atkij
10. 10. 2020
Dát tip

Ahoj Honzo, díky moc za Tvůj obsahlý, retrospektivní komentář. Také mám plno dalších úžasných vzpomínek z dob, kdy jsme celé dny, odpoledna po škole lítali venku a vymýšleli skvělou zábavu -průzkumné cesty městskou kanalizací, artistickou chůzi na prázdných, obrovských kabelových bubnech a taky po zakázaném drátěném chodníku pod železničním mostem... No, přežila jsem, abych mohla zažívat i (v mém nynějším pohledu) celý řetězec romantičtějších momentů i v tom duchu, jak sám píšeš. Zdravím Tě:)

vesuvanko, Philogyny, silene, guy, děkuji a zdravím též:)


Silene
08. 10. 2020
Dát tip

(Mně se tu tak nechce mluvit... ale o to raději pod text chodím, tak aby to bylo srozumitelné, ty cesty.)


Philogyny
08. 10. 2020
Dát tip Silene

...v každém tahu takový klid...

je tam všechno 


vesuvanka
08. 10. 2020
Dát tip Entropia

Krásně a procítěně napsané... TIP


Zbora
07. 10. 2020
Dát tip Gora, Silene, atkij, CHT

Včera jsem si dopřál ten luxus a jen tak procházel zapomenutou krajinou někde za Benešovem. Pohoda mírného sluného podzimního odpoledne s náladou téhle básně dobře korespondovala. Vzpomínal jsem na všechny ty artefakty, o kterých v ní píšeš. Dosazoval jsem další a další položky do seznamu Tebou nastíněných dobrot dětství, které už nikdy neochutnáme, a bylo mi trochu úzko. Pak jsem došel k obřímu stohu slámy, který tam stojí už desítky let a vzpomněl si, jak jsem z něm jako dítě skákal. Snad i několik metrů volným pádem. Trvalo celých pár vteřin, než malé tělo dopadlo do měkké vrstvy spodního patra stohu. Byl to úžasný let, to naše dětství, kdy sme hodně řádili v teplákách jen tak venku a rodiče o nás celý den nevěděli. Sláma se dneska balí do kulatých bobků a tak je mi trochu líto, že třeba tohle nezažijí moje děti. Jasně, s balíkem se dá dobře koulet, dá se na něj vylézt, ale ten let už to jaksi není. Je nutné si zaplatit nějakou atrakci na pouti. Tak díky za tuto báseň. Vracím se, abych ji s trochou nostalgie posunul do ZV.


guy
07. 10. 2020
Dát tip

Je víc druhů zapomínání a vzpomínání a potěšení nebo nepotěšení z nich (a v nich), jak to tak v životě bývá ..


atkij
05. 10. 2020
Dát tip Gora

Dostala jsem od vás krásný dárek ovázaný tisíckrát propsanou mašlí. 

Dě - ku - ju!!!


PavelK
04. 10. 2020
Dát tip Gora

Básně, které věnuješ svým předkům, patří k tomu nejlepšímu co jsem tady četl. Smysl pro detail svědčí o tom jakou máš účast na jejich životech, je to láska v té nejčistší podobě. Ještě bych vyzdvyhl, že se v díle objevují tři etapy lidského života, dětství, dospělost a stáří.


Zbora
03. 10. 2020
Dát tip

Hezké


Krásné.


...*


blacksabbath
03. 10. 2020
Dát tip Gora

páni, páni, páni.......to je tak krásné, krásné, krásné....*/************************


Norsko 1
03. 10. 2020
Dát tip

Tahle by šla. Má příběh, když si nevymýšlíš různé kolmice, jsi ke čtení


Katariina
03. 10. 2020
Dát tip

Tolik lásky! Krása! Děkuji za ni! *


Gora
02. 10. 2020
Dát tip Silene

Jituš, s takovou něhou a pochopením napsané, že něco takového jsem už dlouho nečetla...


Kočkodan
02. 10. 2020
Dát tip Silene

Je dobře, že tady tohle dílko prostě je. Nestojí ani trochu za pendrek. ;-)


Danny
02. 10. 2020
Dát tip

nádherná báseň, tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru