Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

voda podle m.c.eschera

Výběr: Radovan Jiří Voříšek, Gora
05. 10. 2020
16
22
1119
Autor
cvrcka
.
 
 
hra tvarů 
boky lokty rty
trčí mi z tebe
divoce
čeřím nehybné hladiny tvých jezer
 
tuší napitých
jako olovo nade vším ty
rozléváš se
dusíš
 
jsi můj
anebo já tvůj dech?
tak těžko je mi v pařátech
rozpoutaného nebe
 
 
 
tuš z jezer mizí
v klečích klek 
kolena záda 
prsť pot 
řek nepočítaně pod létem
neslyšným bílým
plným tmy
 
černo a modro nad spánky
 
 
 
neutonu dnes. zítra ne.
zavírám póry houbami nedutám mechy
nestranné zahloubané jsou hřbety 
páteře paží rukou zim
 
opět se z tebe vynořím 
nebo ty 
 
země 
 
 
 
.

22 názorů

krásny koniec***


cvrcka
06. 07. 2022
Dát tip

Radovane, díky za obsáhlý dojem.

Jezera tuší napitá :) ale díky za čtenářský vjem i preferenci. 

 

Jsem s úklonou. 


Pro mě Poezie, rytmus zpřijemněn změnami tempa . V první sloce jasný popis subjektu, až úsečný, žádná diskuse. Buch, buch, buch. Pak přijde verš s čeřením - líbí se mi to v délce.

Ve slově napitých bych klidně oželel ch. Podle mě by se to víc vztáhlo k objektu a drobně prospělo rýmu - napitý / ty.

Kompozice nepřerušena, posouvá se až do zdařilého vyústění, uzavření. 


cvrcka
25. 01. 2022
Dát tip

Děkuji taktedy :) přihoď někdy inspiraci ;) Těší mě oko kolem 


taktedy
23. 01. 2022
Dát tip

Moc pěkné, trochu složité, ale krásné obrazy.

Rozhodně hodně inspirující .)


cvrcka
19. 10. 2020
Dát tip

Ano ano. Není teda přímo po Tebe ale ;)

Díky! Peas & laugh.


Bačkovský
19. 10. 2020
Dát tip cvrcka

pro mě erotická báseň, velmi dobré např tak těžko je mi v pařátech

rozpoutaného nebe,***  zavírám póry houbami nedutám mechy
nestranné zahloubané jsou hřbety ***

Silene
08. 10. 2020
Dát tip cvrcka

(Vyznění potu je mi srozumitelné i přijatelné v onom širším rámci, to jen aby bývalo bylo jasno, jak nepasoval do mé subjektivní koupací vize, při téhle činnosti v chladu... jo, leda následně s nastydnutím, to by šlo:).

Je fajn, že existují texty, které se uhnuly, aspoň o disciplínu víc. Ty, co budou jednou přesné, spadnou zase jinam.)


cvrcka
07. 10. 2020
Dát tip

Diky Danny, to mě těší.  (Nějaká oblíbená pasáž? :) :) )


Danny
07. 10. 2020
Dát tip

parádní, líbilo moc.


cvrcka
07. 10. 2020
Dát tip Silene

Silene , super, těší mě,  ze těší. 

No. Země. Blbý je, ze se mi nepodařilo napsat to o tom, o čem jsem chtěla. Takže proces. A klečí se nejspis taky jeste vzdam. Pod je zajimavy. Pot je krev a slzy země :) :) :)  radši mlcim  :) díky! Bezva kontakt.


Silene
07. 10. 2020
Dát tip cvrcka

Eschera dávně znám, a tak schválně teď vizuálně neobčerstvuji, ať se mi nenaruší ten subjektivní obraz, co z textu mám. Úplně dočista má někdejší oblíbená disciplína podzimního plavání na opuštěném přírodním koupališti, v tomto ohledu nadšení i prostupující čtení.

Jo, napoprvé mi zavadil závěr, jakože to obligátně seskládané ze mě/země, moc se nabízející, ovšem právě v souvislosti s popisovanou provozovanou činností se mi tam usadil naopak nebývale, tudíž se jaksi prohloubil, kam jsem potřebovala a nyní beru cele, naopak asi jako kvalitu. Von se člověk nějak těší ke břehu a do osušky, přes veškerou plaveckou euforii... a škrábej se na břeh, plavkyně.

Trochu krčím nos nad v klečích klek, ale zvykám si, jakkoli fakticky může pasovat (u mě jiná patra, jiné m.n.m.), fakticky to smysl má, to jen opět ono přílišné nabízení se (proti kterému vlastně neprotestuji, ze zásady neprotestuji, jsem obecně příznivcem čehokoli, co je zapotřebí použít, a to i nastokrát - jen upřímně doznávám ta vstupní ošívání). Plus u mě by šlo o vědomou náhražku s nedostačující hravostí, nikoli autenticitu.

Dále potom pro sebe čtu a beru spíše asociaci prsť pod, neboť do mého obrazu pasuje opět dokonale, zatímco pot by se nevímkde bral.

No nic, i ve větru se dá koupat. Ten text mě těší.


cvrcka
06. 10. 2020
Dát tip

Jj,  Gora je spolehlivá ale mě zajímají obrazy všech :) 


Aru
06. 10. 2020
Dát tip

no já nejsem žádnej kritik, jsem rád že jsem se vůbec naučil číst :D

Gora by ti mohla hodit nějakej fundovanej komentář


cvrcka
06. 10. 2020
Dát tip

Aru , dík,  mám radost.  Když by ses podělil i o něco z obrazů k tomu, stanes se rázem jedním z mých oblíbených čtenářů :D :D  ale nenutim, jen prstickem skrabkam. Papa! 


cvrcka
06. 10. 2020
Dát tip

Ach. Kdyby se mi tak podařilo to napsat celý,  lawenderr! Třeba ještě později. Je to jak s tím tátou posledně. Vybornej materiál, kterej se mi ne a nedaří poskládat dost dobře :)  (jen pro mě.  Nevadí, další důvod psát dál ! Juch! )

 

Diky , bow. 


Aru
06. 10. 2020
Dát tip

no je to super napsaný, sice jsem se zašmodrchal u "v klečích klek", ale jinak výborný


lawenderr
06. 10. 2020
Dát tip Gora

nejvíc se mi líbí ten konec, ten je boží - od neutonu ... pořád se vracím, povodeň slov - :)

Ten začátek je na mě moc špičatej - jezera už jsou v pohodě:) A těžko v pařátech rozpoutaného nebe - je mi divně - zbytek jo! teda za mně, si z toho vyber, co budeš potřebovat. Ti tu nechám tip, že furt courám po tom konci ... :) - jako prošlapné


cvrcka
06. 10. 2020
Dát tip

Diky Goro,

 

Ja právě názvy dávám vždycky až dodatečně a tady jsem se doskladala k tomu escherovi. Escher je tady vyrazem shovivavosti. Ale to bych asi nemela prozrazovat. protoze je cool mit basen odrazejici jeste dalsiho genia :D //záměrně.

 

Puvodni téma jsem ale zase zřejmě dokonale zaobalila. Inu, no. Mávnout prackou nade mnou. :) tak aspoň to ostatní, co pises,  to je taky super! Děkuju. 


Gora
06. 10. 2020
Dát tip blacksabbath

Není to tak nesrozumitelné, když si čtenář najde díla Eschera... mě se zamlouvají občasné rýmy, promyšlená a pečlivá výstavba básně... pěkná porézní metafora a celé :-)


cvrcka
05. 10. 2020
Dát tip

Tak to mě těší,  Luzz, ze je možný vyjádřit tajný přání! Escher je top.  A ja tohle zas budu ještě nějakou dobu psát.  Ja prostě nechápu, proč musím bejt furt tak tajemná.  Proč jsem furt tak nehorázně nesrozumitelná.  Ale to neva. Ještě mám čas. :) 

 

Dík za kuk  a  ťuk. 


Luzz
05. 10. 2020
Dát tip

sice tomu asi moc nerozumím, ale líbí se mi to... třeba "čeřím nehybné hladiny tvých jezer", to mi přijde skvělý; jakobys vyjádřila jedno z mých tajných přání :)

(a dík odkaz na toho grafika, rozšířila jsem si obzory... a to čeření hladin dostává konkrétní podobu)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru