Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pudy z - - - -

08. 10. 2020
2
7
282

Vidět tě prosit o pomoc touží,

kam se pohneš tam jen jsou 

kolem neúnavně krouží.

 

Přáli by si vidět tvou slabost

ve vzduchu cítit bezcitnou dravost. 

Rozhodni se komu ukážeš jaký vlastně jsi,

nebo tě sežerou jako hladoví divocí psi.

 

Až příjde čas

zanech vzkaz...

Až jednou ukápne ti kapka

bojuj,

začínají jatka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


7 názorů

Děkuju.


susu
09. 11. 2020
Dát tip Nemámpřezdívku

zajímavé, nutí mě to k přemýšlení, co jsi tím myslel

ale připomíná mi to můj běžný den, a proto dávám sympatie :)

O tom, komu ukážu kdo vlastně jsem, přemýšlím čo raz častejšie.

Spolu s "začínají jatka" vnímám tyto 2 záležitosti jako hlavní sdělení celého filmu.

Podporuji zásadně psaní NAROVINU co kdo cítí, a to obzvl. proto, že se to velmi nevyplácí a některými lidmi je to až zavrhováno jakožto osidla pekelná! FUJFUJ! Tohle jsme nechtěli slyšet!


Děkuji Vám za obě kritiky pánové. Vím, že je na čem pracovat a není to ono, ale nebojím se napsat narovinu co cítím nebo jak to vidím a to mi příjde nejpodstatnější.


Dát tip Nemámpřezdívku

Přijde mi to rozhárané. Někde velký rozmach do dlouhých a papisných veršů, pak nečekaně zkratka

První verš má nepřirozený slovosled - touží na konci. To má za následek skutečnost, že se čtenář zadrhne a chvilku musí dumat, co chce verš říct.

První sloka říká, že něco někde je, ale nevíme co, zřejmě ty pudy, ale další příběh nic o pudech neříká, takže nevím. Ale asi to pudy nebudou, protože by 1.verš druhé sloky nezačínal slovem Přáli s měkým i. Kdyby to o pudech bylo, tak by muselo být Přály - ty pudy

Ve verši - nebo tě sežerou jako hladoví divocí psi - si říkám, jestli by nebylo lepší se rozhodnout buď pro hladové nebo divoké psy.

Přemýšlím o smyslu tohoto dvojverší:

Rozhodni se komu ukážeš jaký vlastně jsi,

nebo tě sežerou jako hladoví divocí psi.

jestli, když se správně rozhodneš komu ukážeš jaký vlastně jsi, jestli to pomůže a nebudeš sežrán, tedy ve smyslu - ukážu, že jsem ranař, tak si na mě netroufne, ... ale to jsou spekulace a mě ve skutečnosti není jasné, co tím myslíš. A popravdě celé sdělení básně mi uchází.

Co je nejpudovější, pak závěrečná sloka.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru