Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji loučení

09. 10. 2020
14
22
396

Děkuji vám všem, kteří jste s námi celý rok byli.

Přeji vám hodně úsměvů a radosti.

To nám ten rok nějak rychle utekl.

Zase stojím na zahradě u chalupy a v ruce mám hrábě. Na listí z ořešáků si ale letos ještě počkáme.

Shrabala jsem na hromadu spadané hrušky a vybrala ty lepší. Vzala jsem si na to dokonce rukavice a vybojovala vítěznou bitvu s vosami, včelami a jedním vypaseným sršáněm.

,,Přebrala si už ty jablka?" Babička mne přepadla ze zálohy ve chvíli odpočinku. 

Měla po obědě spát, ale po návratu z OV je plna dojmů z cesty, kdy mi opět krásně zpívala, a tak se již těší na zahradu, kde je pořád co dělat.

,,A ze střechy kůlny jsi ty hrušky sundala?"

,,Ano, sundala hráběmi." Asi mne neslyšela.

,,Měla bys tam vylézt a udělat to pořádně!" Nevím, kdy tam lezla naposled ona, ale já určitě bych se propadla shnilou střechou.

,,Ne, nepolezu. Nechci se zmrzačit."

,,Přece nečekáš, že tam vylezu já?"

,,Ani ty, ani já." Ukončila jsem debatu a šla pro změnu opravit vrátka ke studánce, která zdemolovala prasátka. Pak mohu dodělat vrata k lesu, která Jiřík udělal o trochu menší a projde tudy i pěkná laňka.

A je to!

Hodně jsem se za ten rok s babičkou naučila.

- Dělej jen to, na co stačíš.

- Nikdy se do ničeho nežeň.

- Pokud nejde o život, dělej ,,mrtvého brouka".

- Život je příliš krátký na to, abychom si ho zkracovali zbytečnou prací.

- Nerozčiluj se kvůli každé blbině.

- A buď hodně, ale hodně trpělivá.

 

Tiše se za mnou zjeví babička a radostně zahaleká:

,,Na tý louce zééélený, pasou se tam jéééééééééleni........."

Připomene mi to jeden krásný film, jen ten kanál mi chybí.

A tak ještě jeden poznatek na závěr.

Babička mne nechce vytočit za každou cenu. Zpívá, protože má radost a vzpomíná, protože má na co.

 

Vezmu velké kladivo a jdu..........

.....no přece přibít pár krajinek.


22 názorů

Ano, to je moc krásně řečeno, a2a2a.


a2a2a
10. 12. 2020
Dát tip

Babičky jsou sluníčka, ze kterých vzešly maminky, aby nám svítily na cestu. Hezké ty tvé miniatury, svět je  zase o něco přátelštější.


tak to se budu móóóóc těšit....:-)))))))))))))))))))))))


Evženie Brambůrková
10. 10. 2020
Dát tip blacksabbath

Neboj, Ivi, ještě o nás uslyšíš. A opisovat si nic nemusíš. Bude z toho knížečka i s mými ilustracemi. Tak se těš. :-)


Děkuji ti Arwen. To mi připomnělo, že se musí vyčerpat žumpa. :-)


To už je konec?.....pec nám spadla......ráda jsem byla s tebou a babí na chaloupce....no alepoň si opíšu ty tvé poučky.....aaaa...určitě se ještě něco najde třeba jako  P.S.  k tomuto skvělému dílu.....*/***********************


Část lidí by opravdu měla mít úředně zakázáno zpívat. I z mé rodiny. A přiznávám, já bych mezi nimi byla také.

Házet babičky do žumpy je pořád ještě trestné, je lepší to s nimi nějak vydržet :-)

--------------

Vzala jsem si na to dokonce rukavice a vybojovala vítěznou bitvu s vosami, včelami a jedním vypaseným sršáněm.


Však se zase sejdeme i s babičkou. A díky, Čudlo.


Je to vyzkoušené, Renato.


Snad nám humor ještě chvíli vydrží, Irenko.


Děkuji, Lído.


Čudla
09. 10. 2020
Dát tip

Hezké rozloučení. děkuji. /*


bixley
09. 10. 2020
Dát tip

Evži, ty poučky v závěru si napíšu zlatým písmem a vyvěsím na strop! bylo to moc hezké povídání o babičce.


Gora
09. 10. 2020
Dát tip

Evži, také děkuju za tvé čtení, bylo velmi milé! Ať se daří tam - na samotě u lesa!


Alegna
09. 10. 2020
Dát tip

krásný závěr***


revírník
09. 10. 2020
Dát tip

Určitě, to už vidím.


To budu ráda, revírníku. Některé příhody byly i velmi veselé. Doufám, že se pobavíš.


Luboši, divočinu mám ráda hlavně v mrazáku a pak na talíři.


Já děkuji, Gábi. Určitě se s babi zase objevíme, už mám připravený nový projekt.


revírník
09. 10. 2020
Dát tip

Nevím, proč se k tobě dostávám až fčíl, když se málem loučíš. Ale bavíš mě, tak si u tebe trochu pozpátku počtu.


Kočkodan
09. 10. 2020
Dát tip

 

Lanka, jeleni – dnes ses v dílku dost venovala i spárkaté zveri. A je dobre, ze jsi na tu strechu nelezla, prece jen neumís padat tak dobre jako svého casu Zdenek Srstka.

Ten cas vskutku pádí stylem poplaseného mustanga, jsem prekvapený, ze se s námi milujes uz rok.


ĎAKUJEM! Rada som tu s vami bola, Evženie, aj dnes sa usmievam a dúfam, že toto nie je naposledy, že občas niečo pridáš * 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru