Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

cuffing season

11. 10. 2020
11
6
401
Autor
Marlen
I.
mlhy stoupají ke střechám
sinalým večerem
pospíchá pár osamělých chodců
s rukama vraženýma
hluboko do kapes
 
záplavou spadaného listí
proplouvají okna cizích domovů
jako kajuty zámořských lodí
 
každý kdo má ženu
je dnes Noem
 
kdo nemá, tak
Movember...
(move on, bro!)
 
až z komína vyletí
první pár holubic
 
až po love me tinder
přijde love me long
 
II.
meeting marketingových manažerů
v srpnu připomínal
inkviziční sněm -
 
- co s nimi
s metelicí fujavicí
depresí úzkostí a tísní...
co s podzimem?
 
upálit vonnými svíčkami?
rozvěšet vánoční ozdoby?
narazit dýně na kůly u plotu?
 
(brainstorming na konci léta
delší než ten od Vivaldiho)
 
III.
 
ve městě máme místo podzimu
cuffing season
mlhy sem přicházejí rychle
deště pomaleji
 
občas se ještě někdo zastaví
nad zcvrklým jablkem u cesty
aby ho obvinil
z nedostatku pozitivního myšlení
 
ale i tady červi zalézají do svých děr
skřípání okenic odhaluje škvíry
z komínů stoupá popel
nastřádaných vin
 
i tady začnou častěji bít zvony
i tady...
...den za dnem jdem
den za dnem jdem...
 
den za dnem
jim jdem blíž

6 názorů

Marlen
13. 10. 2020
Dát tip

:) kdybych toho z klasiky moc neslyšela, řekla bych přece, že nejlepší je Pachelbelův kánon v D! 

Jinak mám skutečně nejradši (pro některé líbivé a nenáročné) baroko. Stejně jako z český literatury zbožňuju Saturnina. Je to taková ta věc, co potěší vždycky. Na doporučení lepších šlágrů čekám! (a děkuju za kritiku)


Safián
13. 10. 2020
Dát tip

Marlen tip. Vzhledem k tvé poslední poznámce se obávám, že jsi toho z hudby moc neslyšela. Nic proti Vivaldimu, je skvělý.


Marlen
13. 10. 2020
Dát tip

Joa!

https://youtu.be/NqAOGduIFbg

Je to závěrečná část houslovýho koncertu "Léto" z Vivaldiho cyklu Čtvero ročních dob. Nejlepší z vážný hudby, co jsem kdy slyšela.


Marlen
13. 10. 2020
Dát tip

Děkuju za komentáře :)

Cvrčko :) ... love me Tinder, love me long - jsem ráda, že nejsem jediná, kdo měl z toho nápadu radost. A jo, asi jsem k tomu textu měla vydat slovníček pojmů. Ale... no, báseň by měla obstát i bez něho. Na druhou stranu dobře chápu, že anglicky nemluvícím zkrátka bude nesrozumitelnej. I anglicky mluvícím vlastně, ono Movember, Tinder a cuffing season jako taková - na to je asi potřeba i jiných znalostí... nebo prostě jen mít před třicítkou a žít ve městě? Hm. U dopisů v lahvi bývá vždycky problém, když jsou v nějakým cizím jazyce, ясно.

Odkud máš ty podzimní verše, hm?

Jinak chápu výhradu k závěru, vzniklo to asi tím, že jsem napsala prvně závěr a pak všechno ostatní, tenhle autorskej přístup je dobrej jen pokud se na něj nepřijde, vidím, že tady se přišlo :)

A já moc děkuju.


cvrcka
12. 10. 2020
Dát tip

První, co me zaujalo  byl na Tvou mladost perfektně zvládnutý obsahovy přechod od tinder k long.

 

Další úžasná věc je zvukomalebnost slov Tveho podzimu. 

Moje definice pozdního podzimu je podchycena versi 

podzim

šála vlála, tradá!

severáku svist

a k tomu se zde blizis velmi dobře. Raný podzim. Ostre bodavy vítr déšť. 

inkvizicni sněm.  Podepisuji. Vivaldiho si tam musím teprve doskladat. Tak vzdělaná nejsem! Dobře mi tak! Lakas mě. 

 

 

Nedostatek pozitivního myšlení mi tam naopak přijde zapomenutý z předchozí fáze. Ne. Tady už se nemá obviňovat z neceho tak módního. V závěru ma být čisté existencialni, opravdové, na dřeň jdoucí vrcholení. Zadna hra na smích.

 

 

Ale jinak moc dobrý. Cuffin ještě nehledam. Vubec mi nechybí :) v tom textu tento rozměr,  Ale najdu si ho.

 

A komentuju ne kvuli Tobě,  ale ze mi prijde skoda u takovýho textu tak málo slov. ! 

Dík za něj. 


Umbratica
12. 10. 2020
Dát tip

Líbí se mi ono mísení poetického a nepoetického. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru