Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dětství

13. 10. 2020
15
17
633
Autor
PavelK

obnoven spánkem
utíkám loukou

vzlétne hejno koroptví


a další a další

a další


17 názorů

K3
14. 04. 2021
Dát tip

Když jsem bydlel v Kolíně /vedle panelárny/ proháněli se jejich hejna všude kolem po polích. Dnes je tam sídliště.


PavelK
31. 10. 2020
Dát tip Můra73

Napsalas mi moc pěkný komentář Můrko a já jsem na něj vůbec nereagoval...

...v přítomné chvíli máš pocit nekonečna.

 A podle podle Krishnamhurtiho psychoanalýzy neexistuje v tu chvíli žádné já.

Dík.


PavelK
31. 10. 2020
Dát tip

Já nepochybuji o tom, že by si byla velmi dobrá režisérka. I tady je taoistický náznak, kdy spánek se dá chápat jako smrt.

Díky moc.


Umbratica
31. 10. 2020
Dát tip

Kdyby to byl filmový scénář, ta scéna by se točila hezky.  Já bych to jako režisérka brala.


PavelK
18. 10. 2020
Dát tip

Já jsem spíš přes ty drobnosti. Někdy mám dojem, že čím jsem starší tím píšu kratší básně.

Dík.


a2a2a
18. 10. 2020
Dát tip

Drobnost, ale cosi vyvolává


Můra73
14. 10. 2020
Dát tip PavelK

Další a další hejno koroptví. Neměla jsem štěstí tuhle situaci zažít, z kroniky druhé části naší obce ale vím, že během jednoho lovu jich myslivci za první republiky zastřelili přes 3.000. Neuvěřitelné (pro mě děsivé) množství. 

Ten obraz mi trochu připomíná pohled do třídílné zrcadlové skříňky v naší dávné koupelně. Při nastavení do patřičného úhlu se obraz znovu a znovu opakoval a člověk napínal pozornost, soustředil se, co uvidí na konci. Nebo situaci při houbaření, když procházíš lesem a nacházíš další a další plácky "loviště" a v přítomné chvíli máš pocit nekonečna. :)

 


PavelK
14. 10. 2020
Dát tip

Ona si báseň sama řekne jakou chce být vyjádřena formou. A tahle povídala, že haiku být nechce. V obecné rovině hejna koroptví symbolizují bohatství života, které má malé dítě před sebou.

Dík.


PavelK
14. 10. 2020
Dát tip

Díky karpatský knihomole. já zas znám názor, že poezie je dětský pohled na svět a že jedinná skutečná realita je poezie.


PavelK
14. 10. 2020
Dát tip

K3, víš co je paradox. Nejvíc koroptví momentálně vídám v areálu továrny, kde pracuji. Není tam intenzivní zemědělství.

Díky moc.


Entropia
14. 10. 2020
Dát tip Gora

Mně to přijde takové haikuovité:) Možná by to chtělo dodělat. Ale haiku nerozumím, takže bych stejně neuměla posoudit.


Aj u nás, asi ako všade, zvyknú koroptve, teda jarabice lietať v hejnách. Sú to družné vtáky aj keď miznú.

Ktosi, nepamätám si kto, kedysi napísal niečo v tom zmysle, že život to je detstvo, zbytok sú už len spomienky. 

Pekný text.


K3
13. 10. 2020
Dát tip blacksabbath

Pavle, třeba se hejna objeví zas. I já je mám před očima jako živé.


PavelK
13. 10. 2020
Dát tip

Ony vzlétnou a po pár desítkách metrů znovu přistanou. Opravdu po hejnech, to už se dnes vůbec nevidí.


Vzlétaly ty koroptve ..rovnou po hejnech, jo :)? -To se dnes už ..jen tak nevidí

;..:).


PavelK
13. 10. 2020
Dát tip Gora

Ano, báseň je vzpomínka na ranné dětsví. Mohly mi být tak čtyři roky, před naším domem byla louka. Když jsem tam jako dítě pobíhal vylétalo jedno hejno koroptví za druhým. Ale dílo není jen vzpomínkou, má i symbolickou rovinu.


Norsko 1
13. 10. 2020
Dát tip

Hejno koroptví?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru