Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V Zadaru na náměstí

14. 10. 2020
6
5
392
Autor
Lelian

V Zadaru na náměstí

 

Nádobí řinčí v kuchyni

Roztančený číšník kleje

Jedno je co jindy není mi

 

Svět jak drobky do oleje

Malátně prsty máčím si

Mlčky však Tebou sdělen

 

Bledý rybář přešel po dláždění

a kdosi v podloubí se směje

Stín vtéká za římsy

Nic dál už se neuděje

 

Nikde krásněji dnes není

 

Za stolem sedím sám

a jediné si přeji:

Tebou být milován,

jak všichni chtějí.


5 názorů

přijde mi to dobře dějově svázané, možná, že třetí sloka je tak  pěkná, že konkuruje zbytku

 

přání je to krásné

plán z něj měl by vstát

a pak jej udělat


Luzz
14. 10. 2020
Dát tip Lelian

atmosféra ano... ale celkově se mi zdá, že text pluje po povrchu... navíc mi spolu moc nehrají ty dvě linie v textu - ty/já a civilní verše týkající se běžného dne na náměstí - jakoby byly tyto dva světy od sebe vzdáleny, nijak se v textu neprolínají, což je škoda... přitom by se s tím dalo pracovat třeba prostřednictvím analogií... nevím. podle mě trochu nevyužitej potenciál.

 


Mates Straba
14. 10. 2020
Dát tip Lelian

Souhlasím s Gorou, že by text vypadal lépe bez čárky - možná i bez dvojtečky. Proč nebýt trochu puntičkářský, když jde o interpunkci?

Obsah dýchá zajímavou atmosférou, trochu jsem ji nasál, ale nějak se mi nepovedlo ponořit se hlouběji. Třeba je to tím, že jsem chtěl. Nebo mě prostě vyrušil skok jinam.


Gora
14. 10. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ, Lelian

Píšeš do kategorie - volné verše, já vidím vázané.

Obsahově dobré, s tou chvílí se dá dobře sžít. Nejlepší se mi zdá 3. strofa a závěr, ale tam jsi použil dost jednoduché rýmy - ohledně rýmů a rytmu ti snad ještě napíše někdo, kdo sám píše vázaně...

Trochu kostrbatě a zastarale mi znějí významově nedořečené verše s úmyslně přehozeným slovosledem, aby se rýmovaly...3. + 6.  V tom 6. bych rovněž odstranila čárku...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru