Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Řádky (ne)důvěry 2

16. 10. 2020
12
15
477

Toto dílko jsem už jednou vkládal. Teď jsem jej poněkud upravil a vkládám je znovu. Stále platí, že uvítám jakékoliv připomínky či postřehy.

blouzním o lodích plujících

dnem vzhůru

na jazyku COVID-19

 

pověz mi pár frází

na rozloučenou

než tě skolí

listopad, prosinec, leden...

 

za námi leží

říjen

láska je zkouškou dospělosti

ale já v ní neobstál

 

tělo našeho nejkrásnějšího okamžiku

voní jako ryby v Bečvě

 

mé oči blázna

rozmazané tváře kolemjdoucích

v ulici plné výkřiků

šedé fasády dnem za dnem


15 názorů

Goro, děkuji za komentář. Máš pravdu, že Bečvou by šlo možná skončit.


Gora
17. 10. 2020
Dát tip

Zajíci, tato báseň je výrazivem uměřenější než jiné tvé, nej moment opravdu ta Bečva...kterou bych nejspíš skončila... 


Safiáne, děkuji za návštěvu.


Um, díky za informace o situaci na Bečvě a za přečtení mého dílka.


Evženie, děkuji.


Alegno, máš pravdu, že každému se líbí nebo naopak vadí něco jiného. Díky za návštěvu.


Umbratica
17. 10. 2020
Dát tip

zajíčku,

pár informací o Bečvě přímo od zdroje : stav toku v zasaženém pásmu kolem Hranic na Moravě je již dle přírodovědců z university Palackého zcela v normě. To umožnilo místním rybářům vrátit do řeky z chovných rybníků násadu ryb, hlavně ostroretek, následné zvýšení průtoku ale odneslo násadu po proudu daleko od Hranic. Tamní rybáře a zvláště jejich vedoucího pana Helíska velmi lituji.

Za básničku tip.


Safián
16. 10. 2020
Dát tip

Může to být báseň existenciální, ale i milostná. V obou případech je tam Kovid navíc. Obrazy příliš nepřiléhají, jsou trochu odtažité a chtěné. Dvojverší s Bečvou je opravdu pěkné a mohlo by působit, i když asi jinou představou, i mimo současný kontext.


Je to tak akorát vyvážené. I ryby stačí. :-)


Alegna
16. 10. 2020
Dát tip

jak jsme každý jinak laděný, mě by zase nechyběly verše o tělu, ale jen ať tam zůstnou, takhle je to tvé***


Luzz
16. 10. 2020
Dát tip

ale já nerozporuju, že je to fakt... jenom to sousloví je trochu ohrané (kdeco se považuje za zkoušku dospělosti) a když k tomu prostě připojíš "já jsem neobstál", tak to prostě jako fňukání vyznívá.

mimochodem, ono mnou vyzdvihované dvojverší třeba taky odkazuje na neúspěch v lsáce, ale jako fňukání nevyznívá... takže rada pro příště: více veršů o uhynulých rybách v bečvě!


Luzz, to s tou láskou a zkouškou dospělosti je prostě fakt, ať už to kdokoliv vnímá jakkoliv. To už bych pak nesměl napsat nic, aby to nebylo nazýváno fňukáním... Jinak děkuji za čtení.

Děkuji i ostatním za čtení a komentáře.

 


Dagmaram
16. 10. 2020
Dát tip

Některé věci jsou určitě nápadité. Malinkatý tip :-)


Luzz
16. 10. 2020
Dát tip

ke mně tento typ básní moc nepromlouvá... přijdou mi příliš jednocestné nebo jak to říct... nevrstevnaté... ne, to taky není ono... navíc je to takové příliš teskné, možná ufňukané (např. láska je zkouškou dospělosti/ ale já v ní neobstál). poslední sloka příliš heslovitá - a ty oči blázna... bláznovství je tvůj oblíbenej motiv, co si tak vybavuju, ale tady to vyznívá jako takové "chtěné" bláznovství... anebo jakoby bláznovství byla nějaká přednost... jakože je to asi taková ta utkvělá představa, že bláznovství je inspirativní a romantické... ale nevím, no, je to asi otázkou míry.

ovšem to dvojverší s bečvou je povedený.


cvrcka
16. 10. 2020
Dát tip

Přijde mi to fajn nápadité, zároveň  civilní, nic velkohubeho ani klišé  - snad poslední strofa, ty jsou těžké. ... je takova dychavicna,  výkřiky mi nezapadly na místo, mám oči blázna píšu si, vidím rozmazane  

Voní je dost ironické v celém kontextu 

Je to dle mého k rozpracování do aspoň trochu delšího kousku.

Baví mě vnitřní rym lodi/covid

A jak me skoli měsíce i porazeny říjen.

Celkově bezva opravdu bezva nápady. A ještě bych si s ní hrála. (Kdybych takovy nápady dostala JÁ :) hehe gratuluju  ;) )

 

Tiiiiiiiipnu


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru