Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

maska

Výběr: Gora, Můra73, Zbora, Karpatský knihomoľ
16. 10. 2020
24
22
1269
Autor
atkij

 

 

 

 

chce se mi dojetím až brečet

když poprvé vidím tu scenérii

pod hladinou rudého moře

jak v pořadech prima zoom

opatrně se dotýkám spleti korálů

plaším hejna pestrobarevných ryb

nedělám nic

jen pozoruju živý film

 

 ---

 

chce se mi dojetím až brečet

když o tři tisíce čtyři sta kilometrů zpátky

o tři sta čtyři dny později

nedělám nic

a poprvé pozoruju bílobílý film

v němž muž ve skafandru a stejné masce

plave nemocničním pokojem

a za spletí hadiček

opatrně kontroluje kyslík

 

 

 

 

 

 

 

 

 


22 názorů

CHT
07. 11. 2020
Dát tip

Jsem Covidcynik.

Totiž takto: dcera má na VŠ za přednášejícího tohoto pána

Ne že bych ho neznal předtím, ale že někdo kalkuluje se smrtí tisíců seniorů je opravdu.... k pláči (abych popřel svůj cynismus).


atkij
07. 11. 2020
Dát tip

Cynik rozhodně nejsi... Díky za rychločtení:)


CHT
05. 11. 2020
Dát tip

No nic, milí spolukomentátoři; musíte číst rychleji, pak by vám text nepřišel "neautentický". Což ale i mně komplikují "prozaické" (tj. rytmizované jinak) verše

" když o tři tisíce čtyři sta kilometrů zpátky

    o tři sta čtyři dny později"

 

Nicméně tip jako vyšitý a jsem Covidcynik.


ozaj brrr.


Bačkovský
19. 10. 2020
Dát tip atkij

Tady jsem mimo, asi dobré, ale  Vaše předchozí básní Příze je lepší mnohem. Jsem ale jen amatér.


Silene
18. 10. 2020
Dát tip atkij

Dala mi zabrat, tahle báseň, což jí ve výsledku přičítám za klad. Popravdě, v rámci covid vidění samotného je pro mne fascinující odvážným pojetím, určitě zajímavým, trochu matoucím. Umocněná pendantem od Lenky ještě zajímavější, efektnější, ALE co jsem to chtěla? Jo, dala mi zabrat, neboť bývám někde zvědavá i na komentáře, tak mi někdy pomůžou, někdy odmůžou a naopak zmatou, někdy ovlivní. Všeobecně je mi tu náročné vnímat vždy spolehlivě jen samotinký text, nemyslet si nic o autoru, o jeho životě, žádné berličky, držet se jen v linii jiných děl dotyčného tvůrce či naopak vybočit a pod obojím zkoušet najít autonomní cestu k textu. Můj mdlý rozum si tudíž drobátko mákl, než došel k názoru, že ji lze interpretovat v rámci "s covidem", nikoli "ryze covidově". Takové pojetí mi připadne citlivé a nedivím se dojímání, bych se plačkou stala.


atkij
18. 10. 2020
Dát tip Gora

Moc vám všem děkuju a přeji brzké lepší časy:)


Luzz
17. 10. 2020
Dát tip atkij

jen k tomu s dovolením dodám - souhlasím se cvrčkou - pokud je ta druhá sloka opravdu míněna jen jako odkaz na covid-realitu bez dalšího přesahu, tak vyznívá skutečně poněkud lacině. možná kvůli tomu prázdnému vyznění jsem tam chtěla vidět ještě něco navíc - proto můj první nechápavý komentář o bělení korálů. a ne, nechci nic bagatelizovat (ani autorčiny prožitky, ani dobu), jen mi prostě tento text nepřijde zdařilý.


blacksabbath
17. 10. 2020
Dát tip Gora, atkij

tak to je husté propojení!!!!!!!........*/****************************************


kámoška byla gravidní

teď je kovidní

první variantu milovala


Zbora
16. 10. 2020
Dát tip atkij

*


Karpatský knihomoľ
16. 10. 2020
Dát tip atkij, Gora

Jitka, Lenka, som trochu zmätený z toho, čo sa tu deje.

Tu link na druhú báseň s rovnakým názvom.


Velmi vydařené.


cvrcka
16. 10. 2020
Dát tip atkij

Taky me nejprve napadlo, jak pomalu nicime zabijime tisíce let geneze uzasnych stop vzácné životní formy. 

 

Kontrast je to zajimavy, ale pro mě druha cast neni textem autentická. V danou chvíli muj ctenar neni sto uverit, ze pises reálný obraz. A stává se mi prázdným.. pokud je dílo deníkem, přeji dobrou vůli těla k uzdravení a dostatek všeho, co Ti bude třeba.

A optimismus. Kosmický svět jako na dlani. 


Thea v tramvaji
16. 10. 2020
Dát tip Alegna, atkij

To je ale mrazivé propojení! Nemám slov.*


Luzz
16. 10. 2020
Dát tip atkij

ano ano, časy jsou složité... i když mně tedy naskočilo při té druhé sloce spíš bělení korálů na velkém bariérovém útesu... přičemž ten nemocniční pokoj a otázky zdraví mi přišly jako docela zajímavá metafora... ale asi jsem mimo.


PavelK
16. 10. 2020
Dát tip Gora, atkij

Takhle zpracované covidové téma jsem ještě nečetl. Stejné oči, pohled potapěče a pohled lidské "ryby" která lape po dechu na "potapěče."

Doba je složitá a má své oběti, tím nemyslím ty , kterým zavřely hospody, myslím skutečné oběti. Byla by škoda, kdyby se tu strhla debata o covidu, o opatřeních, přál bych Ti, aby se na to všichni dívali jako na báseň. Je to hodně dobrá báseň.


Kočkodan
16. 10. 2020
Dát tip atkij

Odkládám masku a dávám nepokrytě najevo, že se mi tvoje dílko líbí. A to nemalou měrou.


Gora
16. 10. 2020
Dát tip blacksabbath, atkij

Ta je, Jitko, kouzelná. Dvě skutečnosti spojené spletí hadiček v pomíjivém čase  rovná se silné obrazy... stačí jen nahlédnout do těch tvých viděných světů...


gabi tá istá
16. 10. 2020
Dát tip atkij

ach...*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru