Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

příze

18. 10. 2020
19
18
716
Autor
atkij

 

 

 

seskaná příze

má vždycky několik konců

promneš

povolíš pár levých

pravých zákrutů

a můžeš se probírat 

jednotlivými vlákny

v paralelách 

proti ose procesu i času 

nekonečnou hedvábnou stezkou

k listům moruše 

dítěti v indické textilce

na hřbetě krkonoš ovce

filipínské kokosové palmy

mezi velbloudími hrby

krtečkovi v kapsičce 

v sousedově králíkárně...

 

myšlenku také můžeš

chytnout za libovolný konec

lesklý jak hedvábí 

léčivý jak vlna

alergenní jak kokosové vlákno

pohodlný jak bavlna

pevný jak len...

 

i za konec

který máš nejblíž

 

a škubnout 

 

 

 

 

 


18 názorů

atkij
07. 11. 2020
Dát tip

Dneska je parádně slunečno, jen pověsím záclony, už jsem jednou nohou venku:)) Měj se parádně!


CHT
07. 11. 2020
Dát tip

...snad si ještě zacyklím....zacyklistím. Ty dne se kujwa kjátí....


atkij
07. 11. 2020
Dát tip

:))


CHT
07. 11. 2020
Dát tip

...už už se chytám...


atkij
07. 11. 2020
Dát tip Entropia

Ano, docela ses chytnul za mou nit. Ne , není prvoplánově sociální, každý má totiž volbu, jak, a proč, kudy se myšlenkovo - prioritně vydat... 

Seskaná - pojem zaskočil více čtenářů - obecněji, častěji se používá termín skaná příze, zde jsem měla ve smyslu právě seskaná...

Skaní - zakrucování dvou a více nití v nit jedinou. 

Díky moc!


CHT
05. 11. 2020
Dát tip atkij, Entropia

Ne, děti v indické textilce jsou naprosto v pořádku. Text, jeho význam (nemyslím si, že je prvoplávově sociální), ani jeho syntax nenarušují. To se jen naše špatné svědomí vymlouvá na literaturu.

Jen si myslím, že místo "seskaná příze" by mehlo být ne "sekaná příze", ale "setkaná".

A líbí se mi to.


Bačkovský
19. 10. 2020
Dát tip atkij

nápadité, a dobře napsané.


Umbratica
19. 10. 2020
Dát tip atkij

Ze sekané příze je třeba vždy na kolovratu upříst velmi dlouhé vlákno a z toho pak na tkalcovském stavu utkat třeba krásný nástěnný goblén jako svého času Arachné. Tip. 


atkij
18. 10. 2020
Dát tip Gora

Všem vám nedelně děkuju a přeji pěkný zbytek dne. 


Luzz
18. 10. 2020
Dát tip atkij

chodím kolem a pořád nevím... vadí mi ta rozsekanost textu... myslím, že by text fungoval, i kdyby se některé verše sloučily...

taky mi vadí trochu lacinej odkaz na děti v indických textilkách... nevím, s těmito obrazy bych as zacházela opatrně... podle mě je těžký je včlenit do textu tak, aby nepůsobily prvoplánově.

analogie příze/myšlenek se mi ale docela líbí... ale přemýšlím o těch různých materiálech, na které odkazuješ - jestli je technicky možný je seskat do jedné příze... asi ne... ale o to tady asi nejde; asi v tom zase zbytečně vrtám.


blacksabbath
18. 10. 2020
Dát tip atkij

hedvábný útek...spousta nití dohromady....chvilku se smyčkuje a pak se zase rozvine ... sleduju zákruty, začátky i konce....škubu nopky.... myšlenky...*/****


a2a2a
18. 10. 2020
Dát tip blacksabbath, Gora, atkij

Jituško, hezké čtení, a hlavně smysluplné, nejprve široká škála zákoutí, odkud všude, která, ač z různých koutů i situací (děti v indické textilce, krtečkovi v kapsičce) tak naléhavě souvisí, že to jako čtenáři připomene ten neúprosný společný úděl, aby to vyústilo v konec, který je vlastně všeho počátkem, našeho bytí i naší svévole. I ta mentorská linka v duhé sloce je zjemněna tím teňoučkým vláknem, které, ač o něm víme, tak ledabyle opatrujeme.


Andělka1
18. 10. 2020
Dát tip atkij

***


Entropia
17. 10. 2020
Dát tip atkij

Kolik lidí, tolik úhlů pohledu, asociací, vzpomínek, konců vláken. Můžeme je vzájemně konfrontovat, jen se někdy škube až zbytečně "konfrontačně", tam, kde by stačil prostý diskusní tón. Tolik moje "škubnutí".


Je to zvláštní představa, ale zamlouvá se mi. Až nebudu moci spát, mohu škubat. :-)


Gora
17. 10. 2020
Dát tip atkij

I moji! Zvláště pak určitá vlákna a škubnutí na konci.


Kočkodan
17. 10. 2020
Dát tip atkij

Jitko, tvoje příze si získala mou přízeň. (krtečkovský smajlík)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru