Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nemohu být střízlivý

17. 10. 2020
7
6
431
Autor
Repulsion

Nemohu být střízlivý
(možná je to báseň)

Nemohu být střízlivý
zvlášť, když zora
růžovoprstá
se zjevuje s úsvitem jitra
Nemohu být střízlivý
když vracím se k Penelopé
a ta kurva už zase není doma
nemohu být střízlivý

když po modrém blankytu
bělavé páry hynou
a já
a já jen kokrhám
od prvních červánků
až po kolena
v mlhách na blatech
kde
nemohu být střízlivý

Guru smrti,
nemohu být střízlivý
když sleduji tvé kroky
a jsem jen
starý muž
z Valmezu
co říká:
Já tam ještě vylezu


6 názorů

nejvíc mě to táhne k zařazení do kategorie - text intelektuála, který je na mol, ale díky dlouhodobému vlivu etanolu na neurony, zbyl jeho intelekt ve střípcích.

Jakoby výkřiky geniality, ktré jsou už nespojitelné, možná až nevyužitelné.

Z názvu plyne, že tohle měl být záměr. Takže konstatuji, že se povedl. proto tip.


Norsko 1
18. 10. 2020
Dát tip

Mohl bys být sprostější. Pohodové dílo, bez větších ambicí


Luzz
18. 10. 2020
Dát tip

docela dobrý. ten opakující se refrén... a nadhled a zároveň poraženectví, ze kterýho si autor dělá legraci... bavilo mě to.


a2a2a
18. 10. 2020
Dát tip Repulsion

Zručný rukopis a využití obazu, mota se střízlivostí a zejména výtečný konec, který, ač vnímá neúprosně tenčící prostor, vzdoruje. Také metafora ...já tam ještě vylezu... se mi líbí svou zdánlivou neurčitostí, nedopovězenosti.


cvrcka
17. 10. 2020
Dát tip Repulsion, Radovan Jiří Voříšek

Strašně me tam vytaci ty dva překlepy. Ale je mi jasný, ze prostě nemuzes bejt strizlivej. Sednou jak zadek na kyblik. 

 

Jsem za vyřazení zejména posledního verše. Tedy i předposledního. Ten třetí od konce bych skousla. Je sympaticky sebeironizujici. Bez něj by ten konec byl dost strizlivej. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru