Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Není čas na smutné verše

18. 10. 2020
16
9
606
Autor
Katariina

tak brzy se šeří

réva je skoro nahatá

a na větvích jabloní

poslední zvědavci

jak je a co přijde?

louka už přes den nestihne oschnout

a do módy jde vůně tlejícího listí

všechno je, jak má být

a předzvěst předlouhých večerů

dává tušit

teď

 

není čas na smutné verše


9 názorů

PavelK
19. 10. 2020
Dát tip Silene

V knize Šest historií prchavého života je několik zásad pro zakládání zahrady. Je tam i že za kařdým rohem by mělo být nějaké překvalení. Kde se nic nečeká, tak půchod, kde se očekává pokračování zlom a podobně. Ta báseň je napsaná v tom duchu, někam čtenáře vedeš a on na konci najde nečekanou pointu.

Moc pěkný.


Katariina
19. 10. 2020
Dát tip

To jsi parádně trefil, Knihomole! Díky!!! Tolik bych chtěla postavit tu básničku na radování, veselosti, svěžesti a rozvernosti, ale melancholický podzim zkrátka svádí k jiným emocím. A přesto... není čas na smutné verše. Lepší by bylo vyvažovat ty podivně napjaté dny, co teď jsou, co myslíš? 


Karpatský knihomoľ
19. 10. 2020
Dát tip Katariina

Báseň v podstate vystavaná na paradoxe. 


Umbratica
19. 10. 2020
Dát tip blacksabbath, Katariina

Vidím, že si tě tenhle letošní obzvláště temný podzim podmaňuje stejně jako mne a že se tomu stejně jako já bráníš. Moje dnešní Maska se téhle tvé básničce vlastně dost podobá.


Kočkodan
18. 10. 2020
Dát tip Silene

"a do módy jde vůně tlejícího listí"můj veršík favorit, no to je jistý.Neboj se v komentu nějakých naschválů,Kočkodan dobře ví - teď je čas na chválu. ;-)


atkij
18. 10. 2020
Dát tip

Prima:))


Katariina
18. 10. 2020
Dát tip atkij, Gora

Jiti, děkuji!! Máš pravdu (obvykle na podobná doporučení nedám, ale tentokrát mi tvůj návrh zní lépe než můj, a to jsem se s tím slovesem dlouho mazlila! :-))


atkij
18. 10. 2020
Dát tip Gora, blacksabbath

Sympatická aktualitka

"dlí" ve čtvrtém verši by ani nemuselo být. 


Norsko 1
18. 10. 2020
Dát tip

Líbí se mi ten skoro mužnej závěr. Nevzdáváš se, bojuješ


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru