Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Quang se zasnila

Výběr: Gora
22. 10. 2020
28
23
1028
Autor
Movsar

Zatímco Thu-pong šel bruslit na zamrzlé jezero Čong, soused Tranh navštívil jeho ženu Quang. Jsi štíhlá a pružná jako rákos, šeptal jí do ucha naléhavě a bral ji za nahé boky. Když bylo po všem, oblékli se, vypili sklenku rýžové pálenky, pojedli trochu polévky z hovězích kostí a polibkem uzavřeli dohodu o mlčení. Thu-pong večer u polévky z hovězích kostí Quang líčil, jak se mu při jízdě zamotaly brusle do sebe. Kdybych tak byl štíhlý a pružný jako rákos, povzdechl si, vylovil z polévky hovězí kost a hlasitě z ní sál morek. Quang se zasnila.


23 názorů

Lakrov
26. 11. 2020
Dát tip

  Je to takový snímek z obyčejného života, velmi poetický snímek na to,  k jakým koncům (s ohledem na kraj, v němž je pořízen) se v něm schyluje. Tip.


bixley
15. 11. 2020
Dát tip

Líbí. A hodně.


Luzz
13. 11. 2020
Dát tip

jo, je to spíš vtípek než cokoliv jinýho. ale napsané je to hezky.


Umbratica
10. 11. 2020
Dát tip

Movsare,

Radovan toho patrně z čínské a korejské poezie mnoho nepřečetl, když tuto tvou anekdotu může považovat za typický příklad asijského básnění. Ale všichni méme své preference a své limity.


přiliš známé


Movsar
10. 11. 2020
Dát tip

Umbratico. Povolavam te k spolecne odpovedi Radovanovi. Jak to vladtne myslel? Ze to he prilis autenticke? Radivane kluku mluv. 


Přijde mi to jako vození se po banalitách. Napsané pěkně, leč cokoliv jsem četl vázaného korejského a japonského, dokonce i ukázky, které měly zvídavému čtenáři ukázat styl a atmosféru toho, jak ti asiati psali, jakobych četl tohle dílo.

 


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

Jsem ráda, že nejsem sama, kdo je zde inspirován Čínou. Tip.

Jenom ale aby nás oba nepovažovali za čínské agenty. Možná už nás  vede v evidenci BIS. A já jsem ještě navíc i ruský agent.


K3
01. 11. 2020
Dát tip

Minimalistické, zvláštní, má to kouzlo oamžiku. Moc hezké.


Gora
27. 10. 2020
Dát tip

Dík moc.

avi PM


Movsar
27. 10. 2020
Dát tip

určitě, goro, děkuju! 

a i všem za čtení! 


Gora
27. 10. 2020
Dát tip

Movsare, mohu nominovat textík do PM/říjen?


Zeanddrich E.
24. 10. 2020
Dát tip Movsar

Z toho - mimo jiné -vyplývá, že je dobré brát manželku s sebou bruslit. Zvláště tehdy, když jí stejně potom vyslepičíme, že se nám tam zapletly brusle do sebe;..:).


PavelK
24. 10. 2020
Dát tip Movsar

"Kdyby si byl štíhlý jako rákos, to by byla sodoma gomora," quang vyslovila slova, která nedávají žádný smysl...


Movsar
23. 10. 2020
Dát tip

I tobe tip. Je treba i cist, nejen scitat. Vsimavemj kritikovj jsem dokoncd dal zapravdu


Movsar
23. 10. 2020
Dát tip

Vyckal jsem na stou navstevu. Svou. Zen.

Dekuju pratele.

Uhlir, budiz mu zemd lehka, borec...

Ta posledni veta skutecne je diskutabilni, mozna opravdu ubytecny dovetek. Podlehl jsem mentorskemu nutkani dorict vse? Nevim. Ale premyslim o tom.


Alegna
22. 10. 2020
Dát tip Movsar

Tohle nepotřebuje  komentář


Katariina
22. 10. 2020
Dát tip Movsar

Ta se Ti povedla, moc se mi líbí. *


cvrcka
22. 10. 2020
Dát tip Movsar, Gora

Napsaný je to dobře,  úplně bez emocne,  všechno nechavas na čtenáři. To je hodne dobrý. 

Hodně dobrý haiku. A že mě takhle podané nenechava chladnou a ze i když ti za něj chci vynadat, tak prostě nemůžu, protože dílko pouze ukazuje obraz....  dám ti svůj nejnastvanejsi tip ever. 


Gora
22. 10. 2020
Dát tip Movsar

Krásně se to čte, Movsare...


Bříza
22. 10. 2020
Dát tip Movsar, Aru

- zdá se, že jde o jednu ze zenových anekdot - oboru, který v tomto kulturním prostoru  nastolil Radomil Uhlíř . . .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru