Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravidla hry

30. 10. 2020
32
15
1178
Autor
Santi€

Mlha je větší než ráno

divíš se na prahu poledne

dětskýma očima

 

 

Zapojím se do hry:

ta denní chvíle je bájný tvor

nejzranitelnější když procitá

 

 

ještě se nechce vzdát přikrývky

nebo příběhu

který se mu zdál

 

 

Lapáme v paměti

po různých druzích chimér

jen trumf za mým límcem zatajím

- nechám tě vyhrát

 

 

Je přece neděle

akorát za oknem

říjen šlehá cremu

do podzimního latte


15 názorů

5 x kvalita


a2a2a
30. 05. 2021
Dát tip Santi€

Umím si tu hezkou báseň představit bez poslední sloky, která budí dojem spíše rámu na obrazu než součásti obrazu samého. Na básni oceňuji zejména předposlední sloku a subjektivně vnímám čistý vztah k dětem s mlžným, až šedivě obávaným pozadím dospělého světa.


Radmila Marie
08. 03. 2021
Dát tip Santi€

Je přece neděle

akorát za oknem

říjen šlehá cremu

do podzimního latte

 

to je ňam..., díky...


pété
14. 12. 2020
Dát tip Santi€

to je nádhera. dokonalost. 


Mladý pán P.
09. 12. 2020
Dát tip Santi€

Pekne to hraje jako fotka z alba, ale napriklad nevim, jak velke byva rano, abych mohl zmerit mlhu. A otazka je, kdo si na prahu poledne sleha cremu do latte... Kazdopadne se ti povidla.


Safián
02. 11. 2020
Dát tip Santi€, Gora

Pro mě báseň dávající neurčité ženské lyrice pevnější kontury. Obraty jako mlha je větší než ráno nebo denní chvíle je bájný tvor působí jako zárodky gnomů. Jako bychom už už vstupovali do předsíně poznání. Ale pak se báseň zlomí, nit se přetrhne a my se jen převalíme v posteli. Vlastně ani nechceme pokračovat. Vždyť je neděle atd.  Z básní, které jsem od autorky četl, mi tato připadá nejvyspělejší. Nic nechybí a nic nepřebývá, i když k dokonalosti možná ještě kousek zbývá.

 


CHT
01. 11. 2020
Dát tip Santi€

Málokdo tu má tak zřetelnou osobní poetiku, takže mne crema ruší pouze svým "C". Jinak je to přece (taky) laciná rostlinná náhražka smetany z brněnského Kaufu, takže si ji můžu snadbno přivlasnit.


Zbora
30. 10. 2020
Dát tip Umbratica, Karpatský knihomoľ, Santi€

Procítěná báseň. Jen se nějak nemůžu sžít s poslední strofou, která na mě působí vzhledem k celku docela lacině. 


per_zay
30. 10. 2020
Dát tip Santi€

šlehá "cremu" mi rve nejen uši .. ale i tak T :)


Umbratica
30. 10. 2020
Dát tip Santi€

Moderní, dobové, módní, skoro bych řekla glamour styl. Ale já se umím přizpůsobit, i když většinou chodím v historických kostýmech. Takže tip.


Andělka1
30. 10. 2020
Dát tip Santi€

***


atkij
26. 10. 2020
Dát tip Santi€, Gora

Pěkná nedělně pohodová pocitovka. 

Vše pěkně navazuje. Jen ve čtvrté sloce trochu váham, jestli ji potrebuji. Konec připomíná reklamu, ale proč ne. Idylky jsou třeba:)


cvrcka
25. 10. 2020
Dát tip Santi€, Josef František, Karpatský knihomoľ

Líbí se mi hlavně první tři strofy. 

A zaujalo mě, ze datum publikace je 30.10.2020 fm! :) 


Gora
25. 10. 2020
Dát tip Santi€, Karpatský knihomoľ, blacksabbath

Aktuální obsahem, dobře zpracovaná mini...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru