Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dva historické výroky v trochu jiném kontextu

27. 10. 2020
7
11
325
Autor
Hamar

"Po pitvě je každý generál" - Středověký ranhojič v reakci na naparujícího se Jana Jesenia, omračujícího ho novými poznatky o složení lidského těla.

 

"A přece se točí" - Galileo Galilei při návštěvě jedné z tajných hospod v době opatření proti šíření moru ve Florencii.


11 názorů

lastgasp
29. 10. 2020
Dát tip

Sakryš autoři, to je povedené. Kde nic není, ani smrt nebere. Můj povzdech nad tím, že se mi nic nepodařilo vymyslet.


,,Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupíš", překvapivá promluva premiéra  k lidu. Zřejmě je také zavřou.


Kočkodan
27. 10. 2020
Dát tip Hamar, blacksabbath, Gora

„Nikdo nemá v úmyslu stavět nějakou zeď“ – mluvčí stávkujících čínských zedníků. (orginál oalter Ulbricht měsíc před zahájením budování Berlínské zdi v létě 1961)

 

„Já bych si s dovolením vzal“ – slova zdvořilého bankovního lupiče směřujícího k trezoru.

 

„Zase chčije“ – povzdechnutí nepříliš empatické manželky po dalším nočním vstávání muže prostatika.


Hamar
27. 10. 2020
Dát tip aleš-novák, blacksabbath

"Pište si Hlaváčku. Důležité je mezi vyděšené občany, vznést zmatek" Inspektor Trachta vyjadřující se k stále novým a stále více nesmyslným vládním opatřením.


Hamar
27. 10. 2020
Dát tip

Dík Kočkodane za pochvalu, zvláště od tebe, mě těší.


Kočkodan
27. 10. 2020
Dát tip

 

Neves hlavu. Jsi dobrý blbustkár a rád te ctu. :-)

 

První veta byla mimochodem castou prosbou odsouzencu k Janu Mydlárovi. On ji ale nikdy nevyslysel.


Hamar
27. 10. 2020
Dát tip aleš-novák, blacksabbath, Gora

To mi Kočkodane nedělej! :-(  Já tady horkotěžko ze sebe dostanu dva výroky a ty mi jich tu z fleku nasázíš šest. :-)


bixley
27. 10. 2020
Dát tip

Výkop dobrý, Kočkodanovo pokračování ještě lepší.


Kočkodan
27. 10. 2020
Dát tip bixley, Hamar, blacksabbath, Gora

 

„Království za kone!“ – zufalý výkrik bledého Karpova  po tahu Kasparova.

 

„Zde jsou lvi“ – informace tatínka blbce svému díteti v zoologické zahrade u pavilonu opic.

 

„Kostky jsou vrzeny“ – spokojené zamumlání vandala pred výkladní skríní.

 

„Lidé bdete“ – rada lékare pacientum se spavou nemocí.

 

„No nepotesil jste me. Ale ani já vás nepotesím“ – Marysa pri servírování kávy.

 

„Kdo neskáce, není Cech“ – silný vnitrní hlas motivující Horymíra k riskantnímu cinu.


:-))))


aleš-novák
27. 10. 2020
Dát tip Hamar, Gora

a přece se točí - heslo karlovarského filmového festivalu pro příští rok


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru