Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stromy

27. 10. 2020
4
12
379

už zas je pozdní odplouvání
podzim smývá
listy stráním

 

 

roky vrstvil kruhy

kolem středu –

památníček života

 

 

kvetly v únoru

že už jaro nepřijde –

bomby v Drážďanech


12 názorů

díííky


vesuvanka
03. 11. 2020
Dát tip

Pěkná a výstižná jsou všechna, u Drážďan mě zamrazilo...TIP


Kočkodan
28. 10. 2020
Dát tip

 

Vím, tvuj dotaz je z zertovného ranku.

Ale mozná jeste neznás moje rodiste. Zove se Prerov nad Labem. Nezapomen se obratem (v nejhorsím prípade prílezitostne) podívat do Wiki.


Ty bydlíš někde v Mnichově, že? Hradišti?


Kočkodan
28. 10. 2020
Dát tip

 

Chodím ke vsem tvým dílkum, takze jsem se objevil i pod Stromy. Nastestí není únor 1945 a nebydlím v metropoli Saska.


Bačkovský
27. 10. 2020
Dát tip

Je to dobrá stromová báseň. Jo.


je to tak, hodně pum byly zápalné


Bačkovský
27. 10. 2020
Dát tip

Tak název básně Stromy platí jistě i pro poslední text. Asociace mě navede na bombardování Dráždan v roce 1945. Probíhalo v únoru, tuším 15, nebo tak, asi i ve více vlnách. Takže kvetly stromy brzy, dřive než by měly. Možná aby to stihly, než je spálí napalm, nebo také teplo z požárů (muselo být silné) je zmátlo a vykvetly předčasně.

Nabízí se i další výklady, báseň by měla být víceznačná, mnohovrstevnatá. Je možny - jsem vedle jak ta jedle. 


... a vo co :-)


Bačkovský
27. 10. 2020
Dát tip

Myslím, že Drážďanům rozumím. 


Přemýšlel jsem, jestli bude Drážďanům rozumět.

Ještě k tomu, co píšeš dodám (bez záruky) že může být v senrjú metafora.


Bačkovský
27. 10. 2020
Dát tip

 Nastudoval jsem si, že pro senrjů je příznačný humor, satira, parodie. Satiru je možno najít ve druhé a třetí části souboru. Nebo je to smutný druh humoru? A nebo nejsem dobrým detektivem.

Pozdní podzimní odplouvání se mi líbí, je v něm  smutek z plynoucího času. Ale i Drážďany.

Díky


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru