Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

předpoklady předpokládají, že se věci budou dít dle předpokladů

29. 10. 2020
16
14
368
Autor
trojort

Vlezl jsem si do úložního prostoru ve starém gauči, abych měl klid.
V televizi dávali Spalovače mrtvol.
Ztlumil jsem zvuk a chvíli se díval jen tak potichu mezerou zaklapnutý, jak víkem rakve.
Čarokrásná.
Všechno je v hlavě uloženo.
Na věky věků a snad i dál.
Nevěsta celá v bílém odnáší zbytky z hostiny.
Na chodbě štěkal pes.
Kočka to neumí.
Na holé zemi se třesou cizí problémy, co vypadly z obrazovky televize.

    Děti hledají neustále nějaké úkryty.
    Stačí i dvě křesla a přes ně přetažená deka.    
    Dospělý si myslí, že si jen tak hrají.
    Jenže co se v mládí naučíš.
    Copak na to už zapomněli?
    Oni jsou přece oni.
        Stopy.
        Na jejichž konci se líbají milenci.

Ještě pořád vnímám kapelu WWW, tak zatím dobrý.
“Vím, že až na to budu mít...”
Nemám se komu mstít, ale poslouchám je rád...tři, čtyři, pět...
Hlavně, aby mě nikdo nenutil nosit plynovou masku.
Hlavně...co já vím?

Zpod hladiny se vynořuje potápěč.
Nebo je to vodník?


14 názorů

Zase plno dobrých momentů! Uvažuju, kam jsem zalézala já... mám klaustrofobii, takže nic tak tiťerného jako peřináč nehrozilo :) Asi jsem se schovalvala hlavně ve své hlavě... ale mamka tomu říkala, že čumím do blba.


trojort
03. 11. 2020
Dát tip

Phil

...kdyby jen na ten...:)


Philogyny
02. 11. 2020
Dát tip

...zapomněls na peřináč... :)


trojort
02. 11. 2020
Dát tip

...děkuji všem...


Čarokrásná. Jako bych slyšel pana Rudolfa Hrušínského. Běhá mi mráz po zádech.


bixley
30. 10. 2020
Dát tip

Na holé zemi se třesou cizí problémy, co vypadly z obrazovky televize.

To by se mělo vytesat.


už jen ten název stojí za tip... :-))))............*/*************


kvaj
29. 10. 2020
Dát tip

Dobře si to vystihl.


Kočkodan
29. 10. 2020
Dát tip blacksabbath

 

Ano, předpokládal jsi správně – tvoje dílko se mi zase líbilo. ;-)


Našla jsem mnoho známých souvislostí a tys je dobře propojil. Pak už stačí to jen pochopit. 


Gora
29. 10. 2020
Dát tip

Zajímavě pospojované odlišnosti... pro mne top prostřední odstaveček...


Andělka1
29. 10. 2020
Dát tip

*** Krásná metafora  - potápěč nebo vodník.


aleš-novák
29. 10. 2020
Dát tip gabi tá istá

pěkné celé, ale ten závěr mě zaujal...

potápěči jsou lidé, co si hrají na vodníky...ve volbě potápěč/vodník bych se přikláněl k vodníkovi, je víc spojený s fantazií, pohádkou...neberu ho negativně kvůli tomu, že sbírá dušičky, je to vlastně takový Bůh pro tu polovinu světa, která je pod vodou...:o)

 


Umbratica
29. 10. 2020
Dát tip

Úvodní část tvé básně mi připomněl fil Kill Bill s Umou Thurmanovou. Je v něm scéna, ve které hlavní hrdinka pohřbená zaživa proráží pomalu pěstí dřevěné víko rakve. Dokázala to, protože studovala kung fu u velkého mistra.

Jen nezlomná vůle umí překonat jakékoli překážky. Pěkně jsi ve svém textíku zobrazil neustálou vyplašenost, roztěkanost, úkostnost a chaotičnost současného mladého člověka. Uf - už bych mladá být nechtěla. Za básničku tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru