Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku pokusy

31. 10. 2020
10
12
427
Autor
kedzord

V blýskavém světle

ležím sama v pokoji,

oči otevřené.

 

V trávníku kvetou

trsy bílých sněženek,

tvé ruce zebou.

 

Hrdlička snídá

po ránu na krmítku,

vrabci čekají.

 

 


12 názorů

snake_01
03. 11. 2022
Dát tip

Já osobně vnímám druhé haiku jako haiku, a navíc povedené. Nechal bych ho tak jak je, líbí se mi ta juxtapozice, kdy studené ruce vytváří tak trochu enigmatický rámec a nutí k zamyšlení nad propojením jednotlivých obrazů.


Philogyny
03. 11. 2022
Dát tip

Neměnila bych nic. Mám před  okny čtyři krmiltka a pak sypu pod jedli u domu. Napsala ňbych to stejně i v přeneseném smyslu slova. 


druhé skvelé


Můra73
09. 11. 2020
Dát tip kedzord, PavelK

druhé je moc pěkné, za něj tip

Třetí má hezký nápad, jenom bych doporučila vynechat "po ránu", protože haiku má být co nejstručnější a v textu je už řečené, že šlo o snídani, časové zařazení obrazu je tedy jasné. Zbytek prostoru bude možné využít pro další detaily. 

taky zkusím variaci:

Hrdlička snídá -

na větvi nad krmítkem

čekají vrabci.

 

... U nás na modřínu jsou hrdličky s krmením mnohem zdráhavější než sýkory, zvonci a vrabci. Většinou chodí ke krmítkům ve chvilkách, když tam nikdo jiný zrovna neúřaduje. 


PavelK
02. 11. 2020
Dát tip

Mě se zas nejvíc líbí poslední.


kedzord
02. 11. 2020
Dát tip

Děkuji za rady a povzbuzení. 


atkij
02. 11. 2020
Dát tip

Druhý text je pro mě kouzelný. Možná by se dalo uvažovat o nutnosti slovesa kvetou, jelikož to již z textu vyplývá. Chválím přesah, který naznačuje a dává čtenáři interpretační prostor. 


pro mě je dvojka - haiku na jedničku

v jedničce mi trochu chybí dvě části, kde jedna je druhé tak trochu proptikladem, přijde mi to jako popis jednoho děje

třetí - ještě nevím, jdu spát

každopádně tip


Gora
01. 11. 2020
Dát tip

Každý, jak píše Um, ti rád přispěje radou, příkladem k tvé cestě za haiku - posílám do začátku také tip.


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

Druhý a třetí pokus má už k haiku docela blízko. Pokud jsou to tvé první pokusy, pak máš docela dobré předpoklady psát haiku. Já bych ti poradila něco jiného než Gora.   Máš štěstí, že ses octla na Písmáku, kde publikují i renomovaní autoři haiku a když ne renomovaní, tak aspoň kvalitní. Pro začátenici je tady inspirace dost a dost. Radila bych ti číst haiku od těchto autorů : Snake_01, Můra73, atkij, Gora, per_zay a neskromně bych k tomu přidala také sebe. Najeď si na autorské stránky těchto autorů, čti si jejich haiku a navaž s nimi kontakt. Jistě ti poradí, když se na něco zeptáš. Hodně čti a principy haiku pochopíš intuitivně. Teorie a doktríny nech na později. Na ty máš dost času.

A jeden tip do začátků. Vypadá to slibně.


Gora
31. 10. 2020
Dát tip

První vnímám jako minaturu/hříčku...

další s dovolením kopíruji, asi by se dala dost jednoduše upravit  na formu haiku, ale obsahově by bylo třeba ještě na nich zapracovat...například:

Pod sněhem kvetou

trsy bílých sněženek -

ruce jako led

........

Hrdlička snídá

po ránu na krmítku -

vrabci opodál

.........

 

Teorii haiku má na autorské stránce snake_01... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru