Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ó, Bonde

Výběr: atkij, Gora
01. 11. 2020
26
28
684
Autor
Norsko 1

 

 

Ó, Bonde

 

Chtěl jsem mít charisma jak Sean Connery,

tančit jak Travolta a být rebel jako James Dean

V pohledu Delona abys viděla mou vilu,

bazén

a minimálně desatero vnoučat

Zpívat chtěl jsem jako Jim Morrison

a žít jako normální anděl

Ale jak roky tečou a láhev pění,

zpívám si míň a méně

O to víc si hlídám křídla

Sloužím teď v díře,

do které si nosím i dveře

v podobě závěsu

zavěšeného na mých vlastních skobách

 

 

 


28 názorů

Rajmund
07. 12. 2020
Dát tip

To jsou ty konce, jak pravil klasik...


sveřep
02. 11. 2020
Dát tip

jo!

 


Móóóc podařené!!!!!!!!!..............*/******


Impresse
01. 11. 2020
Dát tip

*


Danny
01. 11. 2020
Dát tip

:)


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

Nore,

můžeš si na Wiki ověřit vše, co říkám. Říkám to sice lidově, ale všechno, co ti píšu o šlechtě, je čistá pravda.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Vyčerpávající. Plně ti důvěřuji


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

Jiřík byl z vysoké šlechty , byl z rodu pánů z Kunštátu a z Poděbrad. Němčouři remcali, že ale přece nemá titul vévody. U nás se ovšem tento titul nepoužíval. Jiřík, protože byl neskutečně bohatý, to vyřešil tak, že si koupil vévodstvtí - Kladsko. De jure tedy vévodou byl. Ale Němčouři remcali dál, protože jim ve skutečnosti vadilo, že je pod obojí.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Dej mi školení z historie. A co takovej Jiřík?


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Čudla se tu přiznává, že se chce stát netopýrem. Sním, či bdím? Je to noc, nebo den?


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

O králi nerozhodoval nikdy lid.(Taková pitomost !). O králi rozhodoval vždy jen volební sněm vysoké šlechty. Dokonce existují dodnes platné regule pro volbu čaského krále, které vydal Karel IV.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Se pleteš. I hrabě se může stát králem, když ho vlast a lid zavolá


Čudla
01. 11. 2020
Dát tip

Já bych chtěl žít a zpívat jako Ozzy Osbourne. /*


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

To si pleteš Hrabě Kocharowski by se hodil spíše na polského krále. Cizáků už jsme tady měli dost.  A jinak pro tvou informaci : hrabě se nemůže stát králem. Králem se může stát až vévoda. U nás existoval "panský stav", tedy "páni", což bylo asi sedmdesát rodin. Musela bych zapátrat ve svých lexikonech, kterých mám plnou knihovnu, který z významných panských rodů ještě nevymřel a má aktuálně k dispozici člověka vhodného na český trůn. Jsem ale realistka a vím, že takovéto pátrání by bylo jen ztrátou času. Škoda.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Nejlepší dle mého by byl hrabě Kocharowski. Aspoň v něčem by měl před Burianem navrch


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip

Mezi vysokou šlechtou by se takoví lidé našli. Neuvažovala jsem o tom ale neuvažovala jsem zatím o konkrétních jménech, protože si myslím, že u nás není reálné monarchii obnovit. Ve skotsku to vypadá přecejen reálněji. Skotské království má taky přecejen delší tradici. Existovalo od 9.století až do roku 1707, zatímco království české až od třináctého století do roku 1918.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Kdo by tak jen mohl být český Sean, jemuž by trůn slušel?


Umbratica
01. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

Dávám tip nejen za tvou básničku, ale věnuju svůj tip také Seanu Connerymu. Měla jsem ho mimořádně ráda. Byl to nejen skvělý herec, ale také šlechtic, o kterém se uvažovalo jako o skotském králi, pokud by se Skotsko osamostatnilo a stalo se opět královstvím nezávislým na Londýnu. Sean byl mimořádně reprezentativní typ a na trůnu, ozdoben hermelínem, korunou, jablkem a žezlem by se skvěle vyjímal. 


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Žádný halucinace? Neodbytné přeludy? Úplně bez turbulencí?


Nic šíleného. Asi nepatřím mezi těch  10%vyvolenych, kterým to dalo zabrat.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Jaký to bylo? Povídej


Já už mám covid za sebou :) Otužovaní je  zdravé, jen já jsem na to moc pohodlná... Takže všecko cajk.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Z čeho máš strach? Ze zimy? Pořádná zima, to je na kovid ještě nevyzkoušená vakcína


Pěkně Norsko!!! Pěkně! tak ať ti není moc zima...


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Děkuji, Jiří


a2a2a
01. 11. 2020
Dát tip Aru, Gora, Alegna, blacksabbath

Velmi, velmi dobré, zpočátku jsem si říkal, že tak nějak využíváš obcná klišé spočívající v známosti postav, ale neskutečně jsi  je uvedl do působivého kontrastu v druhé části básně, který za svůj dopad vděčí ale výhradně tvým krásně neotřelým obrazům.


Norsko 1
01. 11. 2020
Dát tip

Budiž mu země lehká!


atkij
01. 11. 2020
Dát tip

Skvělé!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru