Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co duši krášlí (rozšířená báseň)

02. 11. 2020
1
13
430
Autor
Litarts

-

To, co ji i špiní,

z nepravostí viní.

Je-li si vědoma,

v co, se opřít nemá.

-

To i smyslem trestu,

"od deseti ke stu".

Prozřít vzdoru síly,

by stíny své skryly.

-

Co nám duši krášlí?

To, co my si našli.

Ku prospěchu svému,

vytříbením vjemů.

-

V širší vejít platnost,

pro čest, jako hodnost.

Vždyť i darem bytí,

plody, z krásy kvítí.

-


13 názorů

Litarts
04. 11. 2020
Dát tip

Lépe se vyhnout kritickým komentářům tam, kde nevíme, o co se jedná. A v takových případech i ironickým poznámkám.


Litarts
04. 11. 2020
Dát tip

Lépe schopnostmi, znalostmi, životními zkušenostmi a inteligencí, dívenko.


Litarts
04. 11. 2020
Dát tip

Básně se nevysvětlují, a pokud nechápete obsah, nemá smysl něco rozebírat. Mohu jen diskutovat o konkrétnostech vnímaného obsahu. Ta čtenářka, patrně sedmnáctiletá, se neptá na podrobnosti obsahu, ale klouže jen po formě textu, který nepasuje do jejího šablonovitého schémátku. Proto dostala odpověď, kterou jsem jí napsal.

Co se týče Vás, tak moje básně nejsou, jak je vidět, ani pro Vás. Lidé jsou různí, proto i umění je různé, pro nenáročné i náročné. Pokud píšete jen o podivnostech v mých verších a jejich malé srozumitelnosti, tak nevysvětlím nic ani Vám. Ťukli jste oba vedle hřebíku.  


Safián
04. 11. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Pane Litartsi, nikdo jistě nepopírá Vaši osobitost. Ale zdá se, že není ku prospěchu ani Vám, ani poezii. A je také málo srozumitelná. Nemá smysl vypočítávat podivnosti, jimiž se hemží. Téměř v každém řádku člověk o něco zakopne. Tady se jedna čtenářka nesměle na něco zeptala. Ale Vy jste ji místo odpovědi jen odrazil. Přitom uhodila hřebík na hlavičku.


Litarts
03. 11. 2020
Dát tip

Pane Safián, tady jsem na básničkovém serveru, kde vládne konkurenční boj, řevnivost a zaujatost. Chápu Vaše pohnutky, ale nemohu ničit svoje díla podle představ někoho jiného. Originalita není konformita. 


Litarts
03. 11. 2020
Dát tip

Obsah je vyjádřen formou a forma obsahem. Pokud nevnímáte obsah, neporozumíte ani formě. To jsou spojité nádoby. 


Safián
02. 11. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Milá 17. AŤ napíšeš cokoliv, pan Litarts ti odpoví, že tomu nerozumíš. A má pravdu. Asi nikdo,vyjma Pána Boha, nepochopí, proč tak mrší vlastní dílo. Pro něj neplatí běžné zásady a cíle, kterých chce dosáhnout, visí tak vysoko, že je ani nemůžeme zahlédnout. .


Litarts
02. 11. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

To je vaší chybou, ne té básničky. Nerozumíte jí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru