Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vše co Ti přeji...

05. 11. 2020
5
10
373
Autor
Savage Flame

Vše, co Ti přeji…

Vracím se v mysli nazpět časem… Zpátky, až k momentu, kdy jsem Tě poprvé zahlédl a všiml si, že nestraníš konvencím. Je zvláštní, že si pamatuji i pramínek vlasů, který tak nepoddajně a svobodně unikal tvé sponce… Otočil jsem se a přikázal si nedívat se a šel jsem svou cestou dál. 

Co jsem Ti asi tehdy přál? 
Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však úsměv, šťastnou cestu a malé radosti ze šťastných návratů…

Pak se to stalo. To co jsem zahlédl ve tvých očích a připadalo mi, jako záblesk nemožného přání, Tě poslalo za mnou, donutilo se ozvat a přijít blíž. Toužil jsem Tě poznávat a stále nalézat další krásná překvapení, ve Tvých slovech, polibcích, dotecích… Byl jsem zmatený sám sebou a lapený do sítí šelmy, která si říká láska. Od prvního slova, polibku, doteku…

Co jsem Ti asi tehdy přál a vlastně i sobě? Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však něžný cit, splnění snu a to snad největší štěstí, z vědomí, že jsme nalezli jeden druhého…

Naše rozmarné léto se přehouplo do času zlátnoucího listí, pak do zimy a naše cesta, již nebyla naší… Někde mezi zbytečnými odchody, nevyřčenými i vyřčenými výčitkami i spoustou obav z malicherností, které nebyly ničím víc, než jen matoucím stínem skutečnosti, jsme každý klopýtli a již nenašli cestu zpět. Snad pro bolest, snad prázdnotu, snad pýchu, jsme zavrhli lásku, o níž jsme oba tak plamenně vykřikovali, jak je věčnou a nesmrtelnou…

Co jsem Ti asi tehdy přál? Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však vědět, že to nebyla lež a je mi moc líto, že jsem Ti nedokázal dát to, po čem jsem tak toužil. Radost a štěstí…

Je zase léto a já bloudím sám. Snad stále čekám, že někde najdu odpověď na otázku, v čem jsem se zmýlil, nebo proč právě v Tobě, kterou ale stejně neumím jinak, než milovat. Od zimních závějí, jsem neviděl Tvou tvář a Tvůj hlas, je pro mě jen stále těžší doplňovačkou tónů a pocitů, jež ve mně vyvolával. Poznal jsem i Tvou zlobu, stejně jako pro mne tehdy až nepochopitelnou zášť. Dozvěděl jsem se o tolika rádoby nevinných lžích, jež jsi mi řekla i tolika, které jsi řekla jiným o mě… Ne necítím zlost, nenávist, ani nic podobného. Hluboko uvnitř, jsi stále člověkem, jehož jsem toužil jen chránit a pomáhat mu. To se nikdy nezmění. V duchu si říkám: "Však Ty to víš, lásko..." 

Přál bych si, abys mohla zpět za mnou a sebou takovými, jakými jsme byli na začátku, ale vím, že to se mi už nikdy nesplní. Možná se jednou potkáme a třeba dokonce najdeme vůli a sílu přiznat jeden druhému, že jsme toho druhého opravdu milovali. A možná, kdo ví, budeme dokonce i šťastní a spokojení…

Co všechno bych Ti asi přál? Jen bůh ví a možná ani ten ne. Jistě však úsměv, šťastnou cestu a malé radosti ze šťastných návratů…

…Najdi svou cestu, má tvrdohlavá lásko, jdi po ní, vyhrávej a nevzdávej se, nikdy a před ničím…  A hlavně… Buď šťastná…


10 názorů

To Jamardi: Dekuji za uprimna slova i tip.;) S.F.


To R.L.: Dekuji za navstevu a tip.;) S.F.


Jamardi
17. 02. 2021
Dát tip Savage Flame

Ta základní kostra: přál jsem si, myslel jsem si, nevím v čem jsem se zmýlil, myslím si, přeju si je velice pravdivá, takto jsem to slyšela mnohokrát a ve velmi citovém podání, takže vnímám hlavně tu kostru a ty slova okolo, která píšeš ani tak ne. Je to velice osobní záležitost chycená za spodní niť a je těžké o tom psát, aby to druhého zaujalo, protože každý chce najít v díle něco, co mu něco přinese. Oceňuji odvahu o tom psát.


To s policií mě nenapadlo a fakt mě to pobavilo :D


Luzz
06. 11. 2020
Dát tip Savage Flame

asi jsi to myslel upřímně... ano, v podobných situacích má člověk tendenci uvažovat takovým způsobem... všechno mu připadne osudové... a nesmírné... a bolestné... ale jako... s literaturou to nemá podle mě moc společného.

ale jako arteterapie - tomu rozumím. jenom si říkám, jestli by nestálo za to počkat, přečíst si tento dopis za pár týdnů/měsíců a zkusit z něj vykřesat něco... něco jiného než takovou snůšku frází.

a mimochodem, v jedné větě užít pomáhat a chránit, to taky není zrovna nejšťastnejší... ale jako pobavilo mě to; kouzlo nechtěného... a napadlo mě samozřejmě - jsi policista?


Savage Flame
05. 11. 2020
Dát tip vesuvanka

To vesuvanka: Dekuji za tip, pochvalu i prani... Po 17 letech ale myslim, ze to tak nejspis melo byt a pomohlo mi to neuzirat se v sobe a umet odpustit a prat... Asi jako vulkan, nevezme zpet scou lavu, ale "ulevi si" ;) S.F.


To Gora: No jo, pralo se to ve me... :) Ono tech porozchodovych veci se tu objevi vic a asi budou podobne ladene. Si rikam, jestli by to ony videly jinak :) Ale asi lepe, ze to bylo sebeterapeuticke dopisovani a nedorucoval jsem :) Asi i proto ta technika psani casto dost pokulhava. Jsem mozna blazen, ze tu otevrene priznavam, ze to nejsou fiktivni zapletky... Ale co. Treba nekdy dokazu psat dojemne i bez nutne predem rozervaneho srdce... A nebo ne, ale budu schopen to psat tak, ze to bude aspon po case ke cteni. ;) Kazdopadne diky za vecnou kritiku, pomaga mi to videt, co bych sam nevnimal a snad se i ucit... ;) S.F.


Gora
05. 11. 2020
Dát tip Savage Flame

Romantika, ale podle mě na hraně "červené knihovny"... 

Používáš zde dost přepjaté výrazy... těch bych se být tebou snažila vyvarovat, celkově je to vyznění dopisu dost "naivně" podáno...


vesuvanka
05. 11. 2020
Dát tip Savage Flame

Krásně a poeticky napsané. I když jsi zažil zklamání, láska vítězí, o čemž svědčí poslední tři odstavce. TIP s přáním, aby se Ti vrátila...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru