Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pláč nad rozlitým mlékem

06. 11. 2020
6
15
365
Autor
Kaj

Utekla mi žena

bolest mi otevírá oči

pro vše, co jsem dělal špatně

nebo nedělal vůbec

 

Hned jsem vstal

začal kolem běhat

vše se snažil dohnat

najednou to šlo

 

Dokonce se mi to líbilo

nemohl jsem se dočkat

až mi bude odpuštěno

 

Ale ono nic

žena se ztratila v davu

už neumí nebýt cizí

 

Proč neutekla

jenom cvičně

pro výstrahu?

 

Třeba bych se chytil

ještě teď

bychom mohli být spolu

 

Pověděla mi

že jí to také napadlo

ale že se tehdy bála

že bych ji už nechtěl zpět


15 názorů

Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Milá Umbratico, to jsem věděl. To je zajímavé. Rada psychologa je to zvládnout bez rozestěhování. Manželství je velmi komplikovaná věc. Zvlášť pro muže je na něm tolik věcí neviditelnýc. Krásný víkend


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip Gora

Milá Goro, díky moc. Krásný víkend


Umbratica
06. 11. 2020
Dát tip

Tak to dopadá, když spolu lidi nemluví tak, jak by spolu mluvit měli. Ale někdo se domluví a praktikuje i rozvod na zkoušku, tak jako se praktikuje soužití na zkoušku. Tip.


Gora
06. 11. 2020
Dát tip Kaj

Jsi na Písmáku :-), /napsal jsi na Literru/... no, bylo by dobré zkusit dát několik úvodních stran - a určitě by se ti alespoň k nim někdo vyjádřil... třeba dva tři díly na pokračování.

Jinak doporučuji s někým se dohodnout, že by tvé dílo přečetl, příp. provedl korektury, než to dáš do tiskárny, to je poměrně důležité, abys tam neměl zásadní nedostatky..., víc očí víc vidí.

Zrovna na FB je skupina amatérů, mnohým vyšly knihy - jmenuje se Odstartuj svoji knihu, tam si zdarma můžeš dohodnout tzv. betačtení, dáš-li si požadavek, tak i korekturu.

Nebo se pozeptej tady... je to na tobě.


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Milá Goro, díky. Se mnou je to tak, že nyní pročítám už asi podesáté knihu, kterou dvacet let píši. Zrovna jsem si říkal, že po jedenácté už to číst nebudu. Až to dočtu, půjdu za známým tiskařem, co dělá třeba diplomky a nechám si to v nějakém malém počtu vytisknout. Rozdám to přátelům a dám si pohov. Možná se později odhodlám k tomu s tím obejít vydavatele. 

S delšími prózami mám zde na Literu špatnou zkušenost. Je i tak nějaká možnost zde to, co jsem napsal prezentovat, nechat k vyjádření, než to půjde do tiskárny?

 

 


Gora
06. 11. 2020
Dát tip

Ta samá, jako všech redaktorů zde - vyjadřovat se k dílkům Písmáků, oceňovat ta dobrá... je to dobrovolná činnost. Když si najdeš nahoře na modré - vlevo  označení Písmák a klikneš, uvidíš asi třetí "kolonku" Redakce, tam je vše vypsáno, i členové, i k čemu redakce na Písmáku slouží...


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Co vyplývá z toho, že jsi členkou redakce? Jaká je Tvoje náplň?


Gora
06. 11. 2020
Dát tip

To, že jsem členkou obou redakcí, prózy i poezie.


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Co znamená, že jsi readaktor poezie a prózy? Omlouvám se za svou nevědomost. Už mi něco málo říkala Umbratica. 


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Při psaní jsem o tom vůbec neuvažoval (jako o většině jiných věcí, šlo mi jen o sdělení). Nechtěl jsem to dělat poeticky. Nevím, zda se ta forma vůbec hodí. 


Luzz
06. 11. 2020
Dát tip

ostřejší? no jo, asi už měknu... anebo mi to prostě připadlo lehký, lehkou rukou psaný, žádná sentimentalita a ubrečenost nebo tak něco... (i když ten odstavec o tom, jak se žena ztratila v davu anebo pak ta předposlední sloka k takovým interpretacím trochu svádí)


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Milá Goro, díky za upozornění. Napadlo mě, že kdyby člověk psal něco naléhavého, že by mohl schválně vynechávat, aby to tu naléhavost podtrhlo. ale neber mě vážně, je to jen výmluva. 


Kaj
06. 11. 2020
Dát tip

Milá Luzz, čekal jsem, že to bude od Tebe ostřejší. Napsal jsem to velice rychle a hned jsem to sem dal. Díky. 


Gora
06. 11. 2020
Dát tip

Až teprve bolest nám často opravdu otevírá oči...

........

 co jsem děl špatně - dělAL?


Luzz
06. 11. 2020
Dát tip

některý momenty fajn, třeba:

Proč neutekla

jenom cvičně

pro výstrahu?

 

celkově se to četlo lehce (i když možná nemělo?)

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru