Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Senrjú1/2020

06. 11. 2020
2
8
337
Autor
kedzord

Díky za rady Umbratice.

 

                                                     Řecká bohyně

                                                    usnula na chodníku 

                                                       v objetí s lahví.

 


8 názorů

atkij
12. 08. 2021
Dát tip

Tento text vnímám jako povedené senrju. Tragikomický kontrast ženy v kostýmu např. Afrodity. A jak to s ní dopadlo...


já píšu míň kvalitně, takže mám laťku níže a proto to na u mě na tip je


svatý Vavřinec

sestoupil do mě z láhve

zčervenal líce


Kočkodan
08. 11. 2020
Dát tip

 

To asi objímala spíš skotského Johnnieho Walkera než českého myslivce. ;-)

 


kedzord
08. 11. 2020
Dát tip

Dík za rady. Je mi jasné, že moje pokusy jsou začátečnické. Moc si cením tvých rad. Načítám tvoje haiku, Gory a Můru už nějakou dobu znám. Sernjú je pro mě úplně nové. Fascinuje mě, když někdo dokáže vykreslit atmosféru místa nebo příběhu pomocí 17 slabik. 

Tvoje turistky úplně vidím :-). 


Umbratica
07. 11. 2020
Dát tip kedzord

Kedz,

je velice těžké do sedmnácti slbik vtělit celý ten kontext vzniku senrjú, o kterém jsme se bavily, tedy tvou dovolenou v Řecku, kde jsi viděla "řeckou bohyni", bezdomovkyni. Navrhovala jsem ti zapojit do textu třeba aspoň tu cestu k pláži.  Tahle tvá verze zatím na tip ještě není. Nezbývá než přemýšlet, jak ten kontext do senrjú dostat a nebo přijít s úplně novým nápadem.

Vyštrachala jsem jedno ze svých starších "řeckých" haiku :

Turistky v mini

obklopily panenskou

Athénu v maxi

Nevím ale, jestli ti to pomůže. Dnešní den byl na haiku a senrjú neobyčejně úrodný. Svými haiku přispěly do hlavního seznamu Můra73 a Gora já jsem připojila pár svých senrjú.  Takže čti si a nech se inspirovat. Psát haiku a senrjú je těžké, ale psát se můžeš naučit je čtením, přemýšlením, pokusy a omyly.  Nás, co píšeme haiku je tady dost a všichni ti rádi pomůžeme, odpovíme, když se na něco zeptáš. 


Norsko 1
06. 11. 2020
Dát tip

Antika.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru